Przycinanie palca przy wyrzucie

/ 17 odpowiedzi
Witam Szanownych Kolegów.

Jestem początkującym karpiarzem.

Mam problem i nie wiem jaka jest tego przyczyna. Mianowicie chodzi mi o to, że przy wyrzucie, strzałówka często przecina mi palec.

Z informacji, które wydają mi się istotne, to że muszę daleko rzucać z brzegu, rzucam ciężarkami 100gr a jako strzałówkę używam plecionki 0,20 (zakładam rękawiczkę, lecz jest to pewien dyskomfort)

Czasami widzę, że inni posyłają zestawy na duże odległości (czy to metodą, czy ciężarkiem dużo większym) i robią to "gołą ręką" bez żadnych zahamowań.

Jaka może być tego przyczyna ??


Szukałem w internecie takich informacji lecz nigdzie nic nie znalazłem. Jeśli był taki temat to przepraszam :)


Pozdrawiam
MateoPi


Romuald55


Po pierwsze,moim zdaniem,plecionka niezbyt nadaje się na przypon strzałowy.Jest szorstka i "ostra".Lepsza będzie gruba żyłka.Po drugie do rzutów służą nakładki na palec.Chronią palec przed zranieniem właśnie. (2013/09/20 22:25)

Bernard51


To nie jest konieczne ale przy plecionce owiń plastrem palec-palce którymi przytrzymujesz pletkę
podobnie jak siatkarze i masz problem z głowy.
Jakoś nie zdarzyło mi sie abym przeciął palec przy rzutach dalekich ,może problem tkwi w delikatnej skórze na palcu(brak witamin-skóra sama pęka w kontakcie z ziemią-wodą) (2013/09/21 04:52)

MateoPi


hmmm a może jest to zła technika samego rzutu?? bo problemu z pękającymi ani delikatnymi palcami nie mam (tym bardziej, że gram na gitarze i skóra właśnie na palcach jest zgrubiała).

Może wyjaśnię dodatkowo, jak wygląda moment samego zdarzenia (bo wydaję mi się, przy żyłce byłoby to samo)
w momencie "wymachu" wędką, przypon strzałowy został już pociągnięty przez ciężarek i przejechał po palcach co oczywiście skończyło się przecięciem.
I teraz może jest spowodowane zbyt późnym (bądź wczesnym) puszczeniem strzałówki, albo zbyt mocno (słabo) ją trzymam ??

Pozdrawiam
MateoPi (2013/09/21 10:19)

zbynio 33