Zaloguj się do konta

Proszę o porady - bat i grunt

utworzono: 2011/02/23 17:45
tombit

Witam. Jestem początkującym wędkarzem, łowiłem do tej pory tylko jeden sezon. Niestety, "szczęście początkującego" ominęło mnie szerokim łukiem. Dość powiedzieć, że mój największy okaz to 300-tu gramowy "leszczor" :) Zacząłem więc szperać w internecie szukając porad i tak trafiłem na tą stronę. Dzięki temu wiem, jakie błędy popełniałem, poczynając od używania żyłki do holowania tirów a kończąc na braku gruntowania. Korzystając też z zimowych wieczorów dokładnie przejrzałem swój sprzęt. I tu przeżyłem załamanie. Kilkunastoletnie wędki ze zdezelowanymi przelotkami kupione kiedyś na bazarze. Cóż, postanowiłem więc zaopatrzyć się w nowy. Pomyślałem sobie, że w tym roku chciałbym wypróbować dwie metody, na których chce się skupić, mianowicie gruntówka i łowienie batem. Wymyśliłem sobie że będę zarzucał gruntówkę i w międzyczasie, czekając na branie, będę łowił batem. I tutaj mam kilka pytań: Czy to jest w miarę wygodne rozwiązanie, może ktoś tak łowi? Czy do feedera też można zastosować elektroniczny sygnalizator czy lepiej wybrać karpiówkę? (wolałbym feedera, bo chce spróbować łowienia na drgającą szczytówkę). Co myślicie o bacie konger arcus 600, może ktoś używa (http://allegro.pl/konger-arcus-pole-600-gratisy-i1465384519.html) i jakiej wielkości ryby można bezpiecznie na taki bat wyholować? - chodzi mi o wytrzymałość samego kija. Jaką wędkę polecacie do gruntu w cenie do 150 zł ?
 Zaznaczam że będę łowił głownie na terenach PZW Jelenia Góra, głównie na wodach stojących. Będę wdzięczny za wszelkie porady. [2011-02-23 17:45]

DARSON31