Prosna - spinning

/ 5 odpowiedzi
Witam!
Na wstępnie chciałem powiedzieć że jestem początkującym spinningistą i za pierwszy cel połowu obrałem sobie rzekę Prosnę którą mam całkiem niedaleko. Wyruszyłem z kijem jaxon arcadia 2,4m 5-25g wyrzutu, różnego rodzaju woblery, twistery, rippery, obrotówki. Próbowałem łowić z opadu, prowadzić przynętę nad dnem, zmieniać tempo prowadzenia, woblery puszczałem daleko w miejsca bardzo niedostępne, w zmiennym tempie prowadzone, z esponowaniem w ciekawych miejscach. Straciłem trochę tego sprzętu. W ciągu 10 wypadów jedyne co udało mi się złowić to okonia na woblera imitującego ukleje.
Odcinek rzeki na którym łowie wygląda następująco http://imgur.com/a/zb1fK
Czy to rzeka na której nie ma ryb czy może gdzieś błąd popełniam?
z@mela

Prosna to ładna rzeka  do turystyki wodnej  na spływ kajakiem czy pontonem a  jeśli chodzi o ryby to szału nie ma  ale coś w niej jeszcze jest.
Szukaj miejsc  najgłębszych w okolicy   do których jest trudny dostęp   autem.
Najlepiej nastawić  się  na  klenie , jazie , okonie  bo  ze szczupakiem  jest kiepsko - miejscowych łowiących na żywca nie licze bo ci  zawsze  cos  wyciągną .
Też  wędkuję  na prośnie i   zazwyczaj  na 10 wypadów  łowię  1 krótkiego szczupaka  a brań  mam moze 3. (2017/06/26 09:03)

Jakub Woś

Jakimi przynętami łowisz? Chodzi o gramaturę i wielkość. Rzeczka widze ładna ale niewielka i niezbyt gęboka. Ja bym tam sie z kijem cw  powyżej 15g nie wybierał. Może używasz zbyt wielkich przynęt a może używasz przynęt odpowiedniej wielkości ale tym kijem rzucasz sobie nimi pod nogi. A takie klenie czy jazie widzą Cie dużo wcześniej niż ty je. (2017/06/26 09:59)

Smool

Próbowałem przynęt różnej wielkości, od twisterków 3,5cm do rippera 15cm. Ostatnio często w jednym wypadzie próbuję białego twistera 3,5cm + głowka 1,5g i rippera savage gear cannibal 9,5cm i główka 3g. Żyłka jaką mam to 0,20mm. Białbym twisterem nie jestem w stanie dorzucić na drugą stronę rzeki, ripperem owszem.