Zaloguj się do konta

Prośba o ocenę zestawu castingowego.

utworzono: 2016/10/27 11:15
Haryyy5

Panowie jak w temacie, prosiłbym osoby mające doświadczenie za sprzętem casingowym o wypowiedź na temat zestawu : 

http://www.decathlon.pl/zestaw-lure-casting-6-ml-id_8323221.html

Zaznaczę że z castingiem nie mam żadnego doświadczenia i niestety nie mam również komu podebrać wędki i sprawdzić czy w ogóle mi się to podoba. Dlatego też nie zamierzam wydawać zbyt dużych pieniędzy, myślę że również wielkich wymagań mieć nie będę, byle się sprzęt nie rozleciał i nie utrudniałmi łowienia jakimiś swoimi mankamentami. A gdybym się wciągnął to zawsze coś lepszego zdążę kupić.  Poprostu po iluś tam latach spinningowana chciałbym spróbować czegoś nowego. Wszelkie wskazówki mile widziane. Pozdrawiam

Edit : w opisie jest podane że wersja dla praworęcznych - dobrze zakładam że podobnie jak w klasycznym spinningu oznacza to korbkę po lewej stronie ? [2016-10-27 11:15]

Blitz

Powiem Ci tak, nie odradzam, bo sam mam zestaw castingowy, ale mam wrażenie do innego celu.
Ja castingiem łowię na duże woblery, jerki powyżej 20g. Duże gumy savegear'a czy inne gdzie cała przynęta waży od ok. 50-120g. Oraz do trollingu. Na mniejsze przynęty np. w cw 5-20 używam klasycznego spinningu ze stałą szpulą. Multik się sprawdza przy cięższym łowieniu, a znakomicie przy prowadzeniu sliderów, jerków i dużych bezsterowych woblerów. 

Mój zestaw to bębenek Abu Garcia Ambassadeur S
Kijek castingowy z pazurem 2,0m cw 30-60g

Używam też kołowrotka jak wybieram się na morze, np. ostatnio w Norwegii casting na dużą gumę w porcie Tromso przyniósł mi wiele frajdy i dorszy o wadze 4-8kg w godzinę. 
Jeżeli myślisz o castingu w cw 5-20g to będziesz miał sporo kłopotów z rzucaniem, i nie wiem czy nie zrazisz się do tej metody. Sugerował bym Ci na początku rzucanie znacznie cięższymi przynętami żeby opanować ruch i obchodzenie się z multikiem [2016-10-27 11:51]

PoznanskiWedkarz