Zaloguj się do konta

Problem z internetem bezprzewodowym

utworzono: 2012/11/05 22:09
Artur z Ketrzyna

Witam kolegów. Mam problem z Internetem bezprzewodowym „Orange”. Od jakiegoś czasu składam reklamacje na jakości świadczonych usług.

Ostatnio zobaczyłem jakieś bezsensowne rozłączenia połączenia. Z tego, co udało mi się ustalić to jakieś błędy połączeń o Nr; 619, 628, 678 i 692. Mimo iż próbowałem znaleźć, co oznaczają te symbole to nigdzie nie znalazłem tego objaśnienia.

Używam modemu Karta modemowa Business Everywhere. Prędkość przesyłu danych, jaka powinienem uzyskiwać to Orange 3G+ (HSDPA): maksymalna prędkość odbierania do 3.2 Mb/s a w przyszłości do 7.2 Mb/s. Lecz z tym jest różnie. Ostatnio po tych reklamacjach znacznie częściej, ale za to zaczęły pojawiać się te błędy w połączeniach.

Czy ktoś z was wie, co oznaczają te błędy Nr.; 619, 628, 678 i 692, lub wiedza gdzie szukać objaśnień?

[2012-11-05 22:09]

pokemon0225

Też mam internet bezprzewodowy od orange 7,2 mb/s, i trudno nie narzekć. w różnych miejscach działa inaczej , ale dziś to przesada. jestem chory , leżę w łóżku a laptop stoi obok i nawet jakiś krótki filmik na yt ciężko obejrzeć (np:na zbuforowanie 10-cio minutowego filmiku muszę czekać ok 20 minut -,-)  [2012-11-05 23:00]

Wonski79

Z tego co wiem od jakiegoś czasu główni operatorzy gsm mają wspólne przekaźniki. Kiedyś było inaczej i każdy z operatorów miał swoje i dbał o jak najlepszy zasięg. Teraz na jednym przekaźniku są wszyscy operatorzy i część z przekaźników jest wyłączana i demontowana z oszczędności. Możliwe że te problemy jakie posiadacie są spowodowane właśnie tym. Co do orange, przejęli oni jak wiadomo tpsa i część usług tpsa jest teraz przekazywana także tymi nadajnikami co może powodować zakłócenia. Przy telefonii nie będzie to tak odczuwalne jak właśnie przy necie.
[2012-11-05 23:19]

lynx

Też mam internet bezprzewodowy od orange 7,2 mb/s, i trudno nie narzekć. w różnych miejscach działa inaczej , ale dziś to przesada. jestem chory , leżę w łóżku a laptop stoi obok i nawet jakiś krótki filmik na yt ciężko obejrzeć (np:na zbuforowanie 10-cio minutowego filmiku muszę czekać ok 20 minut -,-) 

Zgadzam się bo też miałem w Play-u.Nie wiem czy możesz osiągac 7,2 MB/s bo musza miec bardzo dobre stacje do przesyłu. Ja miałem 4,6MB/s ale praktycznie to bylo2-3MB/S a wyjątkowo osiągałem 3,5MB/S. Przy tym bardzo zależy od pogody i rozmieszczenia przekaźników, czyli jak masz bardzo dobry zasięg to osiągniesz zbliżenie do tego co w umowie.
Nieraz był taki odbiór, że filmik mógł się buforować i pół nocy. Bywało, że zdjęcie 500KB ciągnęłokilkanascie minut a do tego czasem były przerwy więc pokilku latach zrezygnowałem i jak mnie namawiają to sie pytam ile praktycznie będę miał przesyłu a nie ile mi piszą w umowie.
[2012-11-05 23:21]

MASTINO

Ja mam w T-Mobile 54,0/Mb/s i nie narzekam. [2012-11-06 14:15]

Artur z Ketrzyna

Mnie zmniejszyli opłatę. A co do działania to niby bezsilni, bo niby zasięg.
Trzeba będzie innego operatora poszukać.
No może antenka do modemu by coś zmieniła.
Używa ktoś antenek?
[2012-11-15 10:27]

lynx

Mnie zmniejszyli opłatę. A co do działania to niby bezsilni, bo niby zasięg.
Trzeba będzie innego operatora poszukać.
No może antenka do modemu by coś zmieniła.
Używa ktoś antenek?

Kup antenkę i to mocną. Poszukaj niekodowanych routerów w pobliżu i będziesz odbierał do woli. Pamiętaj, że to jest jazda na czyjś koszt.
[2012-11-24 23:07]

withanight88

Orange to typowi złodzieje i naciągacze.

Oferują coś czego nie mogą zrealizować- przykład z własnego doświadczenia.

Dobrze radzę , jak najdalej od tych oszustów.
[2012-11-25 09:24]

JKarp

Orange to typowi złodzieje i naciągacze.

Oferują coś czego nie mogą zrealizować- przykład z własnego doświadczenia.

Dobrze radzę , jak najdalej od tych oszustów.

CześćŁukasz dopisz wszystkich operatorów ;-)W środku miasta gdzie mieszkam T-mobile ma tak kiepski zasięg, że Kolega przeszedł właśnie do Orange żeby móc w swoim domu normalnie odbierać połączenia. O ludziach, którzy mają internet w tej sieci w tym rejonie nie wspomnę :-(((A wszystko dlatego, że kilka lat temu musieli zdemontować swój maszt. Co ciekawe do tej pory drugiego nie postawili. Zanim wybierze się internet mobilny należy sobie potestować różne warianty wszystkich operatorów.JK [2012-11-25 10:12]

nie wiem czy wiecie ale obecnie trwa wymiana nadajników na nowoczesne -mocniejsze.być może stąd te kłopoty o których mówicie. docelowo każdy nadajnik będzie obsługiwał wszystkie 4 sieci czyli każda sieć będzie na wspólnych nadajnikach. Janusz wspomniałeś że znajomy nie mógł rozmawiać w mieszkaniu .nic prostszego jak zalogować się do innej sieci, we wszystkich telefonach jest możliwość ręcznego ustawienia sieci.klikasz na ustawienia->sieci komórkowe i możesz wybrać ręcznie. ja korzystając z T-mobile mogę sie zalogować zarówno do orange jak i plusa czy playa .oczywiście do ery też. wracając do internetu mobilnego kolega używa w pracy t-mobile i jest zadowolony ,natomioast szwagier z krakowa ma też t-mobile i u siebie łapie normalnie natomiast u mnie musi wynosić lapka na balkon aby posurfować a więc to być może nie awarie a normalny brak zasięgu . mam nadzieje że to sie  wkrótce poprawi. ps withanight88 mam kumpla który od ładnych paru lat używa zarówno komórki jak i internetu orange i jest zadowolony.
[2012-11-25 11:23]

 Co do orange, przejęli oni jak wiadomo tpsa i część usług tpsa jest teraz przekazywana także tymi nadajnikami co może powodować zakłócenia. 






ale tepsa zawsze działała "po kablu" więc nie wiem co ma jedno z drugim wspólnego?
[2012-11-25 11:30]

Internet bezprzewodowy - temat rzeka.

Jest jednak jeden pewnik, a mianowicie to,  że internet bezprzewodowy działa podobnie jak telefon komórkowy, czyli jak nie masz zasięgu sieci, to nie pogadasz.

Nie ma tu co gdybać i kombinować. Jest dobry zasięg nadajnika i odbiornika jest mocny sygnał, modem działa spoko. Nima sygnała, nima neta. 

W punktach operatorów miła panienka pokazuje wam mapę zasięgu danej sieci. Zawsze wasze miejsce zamieszkania jest tam pokazane jako miejsce o full zasięgu.

Mapy te weryfikuje życie. Często okazuje się, że nie do się tego używać za Chiny Ludowe!

I nima co dysput toczyć, bo to jest normalne, że operatorzy wciskają kit. A jak masz szczęście i zasięg, to będzie hulało.

[2012-11-25 12:02]

Piotr 100574

tak sobie myślę że co niektórzy ludzie powinni mieć cały czas problemy z netem a niektórym nie powinni w żadnym wypadku tego sprzedawać ,tylko proszę nie brać tego personalnie do siebie
[2012-11-25 12:33]

Wonski79

 Co do orange, przejęli oni jak wiadomo tpsa i część usług tpsa jest teraz przekazywana także tymi nadajnikami co może powodować zakłócenia. 



ale tepsa zawsze działała "po kablu" więc nie wiem co ma jedno z drugim wspólnego?




Niestety po kablu nie puszczą niektórych prędkości i nie dotrą wszędzie. Dlatego część usług TP idzie po GSM, część światłowodem a część po miedzi. Wiem bo niedawno w ramach usług prowadzonych przez moją firmę byłem w TP i rozmawiałem z technikami. Dzięki rozmowie wiem też że nadajniki nie są już okupowane przez jednego operatora. Efekty kiepskiego zasięgu najwidoczniejsze są w godzinach szczytu. Każdy nadajnik ma jakieś ograniczenia, im więcej odbiorników danej sieci wokół nadajnika tym gorszy transfer. Te urządzenia się po prostu zapychają. Działa to jak lejek, który ma ograniczony przepływ. Wlać można dużo ale wylatuje zawsze tyle samo.

Pozdrawiam
[2012-11-26 10:37]

25 maja 2018 roku wchodzi w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 roku tzw. RODO. Nowe prawo nakłada na nas obowiązek uzyskania Twojej zgody na przetwarzanie przez nas danych osobowych w plikach cookies



Oświadczam, iż zapoznałem sie z Polityką prywatności i zgadzam się na zapisywanie i przechowywanie w mojej przeglądarce internetowej tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie zaszyfrowanych w nich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania z innych stron internetowych, serwisów oraz parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez wedkuje.pl, oraz ZAUFANYCH PARTNERÓW.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono

Hoblo Sp z o.o.,Warszawa 02-761, ul. Cypryjska 2G

Cele przetwarzania danych

1.marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
2.świadczenie usług drogą elektroniczną
3.dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
4.wykrywanie botów i nadużyć w usługach
5.pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)


Podstawy prawne przetwarzania danych


1.marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne – zgoda
2.świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
3.pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych


Odbiorcy danych

Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym podmioty ZAUFANI PARTNERZY, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą

Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych. Inne prawa osoby, której dane dotyczą.

Informacje dodatkowe

Więcej o zasadach przetwarzania danych w „Polityce prywatności”

Ustawienia