Zaloguj się do konta

Pontony Kolibri KM-300 i 330.

utworzono: 2012/08/23 06:56
pulos

ja mam km 330 bez kila i i przy 5 konnym silniku raczej nie czuć różnicy. Może tylko kiedy śmigam na maxa ponton lekko baraszkuje po wodzie - prawdopodobnie wersja z kilem szła by jak po sznurku. No i wersja z kilem na pewno nie jest tak podatna na kręcenie się wokół kotwicy przy wietrze. Należy też pamiętać, że kil to dodatkowe kg i jeżeli wchodzi w grę samotne wodowanie to ma to wpływ.. Ja wybrałem wersję bez kila ze względu no to, że przewożę go na dachu samochodu. Doszedłem już do wprawy, że sam go potrafię załadować i ściągnąć, choć lekko nie jest. [2016-02-20 13:57]

amstaf358

 Z kilem na dachu też wożą ,z tym że pompują go dopiero po zdjęciu.. [2016-02-20 17:32]

krzysiek85

Zastanawiam się jeszcze nad tym Ellingiem 310S z kilem. Można powiedzieć, że to taki konsensus pomiędzy km 300/330 PP bez kila a wersją D z pełną podłogą z aluminiowymi usztywnieniami. Tu w Ellingu mamy kil, podłogę bez profili aluminiowych cenę wypośrodkowaną tylko nie mam żadnego doświadczenia co do Ellinga. Nigdy nie widziałem go na żywo jak on się ma do Kolibri co do wykonania i wogóle..eh dylemat ;) [2016-02-20 22:31]

amstaf358

Ja mam Ellinga 310s kupiony w grudniu , stoi napompowany w pokoju i czeka...przykleiłem numery,rolkę, zaciskową knagę,teraz czekam na linkę do kotwiczenia,jeszcze kotwica i .......wodowanie w maju.. [2016-02-21 11:51]

krzysiek85

A miałeś kolego porównanie z kolibri bo ja chętnie bym je porównał ale z tego co sie orientuję to nigdzie w okolicach Warszawy mi się to nie uda:) Masz wersję z kilem czy bez?Gdzieś w necie ktoś pisał, że ławki są cieńsze niż w kolibri i komuś tam nawet pękła tak samo podłoga podobno solidniejsza w kolibri. No i niby kolibri parę centymetrów szerszy. Jakie są Twoje odczucia co do tego modelu? [2016-02-21 15:34]

amstaf358

Mam wersję z kilem,ja waże 100 kilo i siedziałem na ławce nie raz i,wytrzymała ,,a nawet jesli by pękła to jest 7 lat gwaranci...podłoga ze  sklejki lekko się ugina, ale wytrzymuje....miałem przedtem busha,2,90,byl solidniejszy z grubszego materiału,podłoga alu z profilami bocznymi ale...niech go trafi szlag Ważył tyle że we dwoje go przenieść kawałek to był koszmar,a składanie podłogi to drugi koszmar,teraz jest  bajka.Elling jest wyprodukowany na Ukrainie jak i kollibri w miescie Mariupolu,sławnym z walk,z Rosjanami,na yutube są filmiki z pływania różnymi typami Ellinga,oraz pokaz rozkładania tej podłogi,przez Krzysztofa imbierowicza, [2016-02-21 16:14]

krzysiek85

Kolego Amstaf358 mógłbyś podesłać ile szerokości wewnątrz ma Elling i ewentualnie zdjęcia jak on u Ciebie wygląda?Zawsze to na" żywo" inaczej niż takie zdjęcia z aukcji:)

[2016-02-24 18:44]

amstaf358

Od  burty do burty Ellinga mierzone w środku koło 60 cm,przy  dziobie oraz samej podłodze trochę więcej, niby nie za dużo ale pomiętajmy że im szerszy ponton tym gorzej i ciężej nim wiosłować,przy mocnym silniku tego nie czuć ,ale przy słabym  już tak, a ręczne wiosłowanie pod wiatr,i sporą falę to się czuje, gdy przyszło mi wiosłować na Solinie koło 4 kilometrów bo aku padł,to przeklełem swego busha i jego szerokość...wiosłowanie to był KOSZMAR...i NIGDY  więcej tego nie chcę tego powtórzyć....kupię na wiosnę drugi aku...żeby mieć komfort psychiczny!

[2016-02-26 08:59]

amstaf358

[2016-02-26 09:00]

krzysiek85

Kolego amstaf358 bardzo dziękuję za Twoje zdjęcia:)Piękny sprzęt. Trochę mnie nie było z racji wyjazdu ale ja już też się zdecydowałem...wybór padł na Kolibri KM330PP zakupiony u kolegi Bcpoland, którego serdecznie pozdrawiam i polecam jako rzetelnego sprzedawcę:)Warto koledze zaufać sprzęt dotarł błyskawicznie tak jak się umawialiśmy i do tego w bardzo przystępnej cenie o gratisach nie wspominając:) Pochwalę się zdjęciami mojego pływadła no i czekam na cieplejsze dni żeby wypróbować sprzęt(zdjęcia z telefonu więc przepraszam za kiepską jakość). Dodatkowo dokupiłem koła transportowe plastikowe Kolibri bardzo fajne i porządne no i siedziska miękkie, jedno dodatkowo z torbą na drobiazgi.Teraz jeszcze zrobię kotwicę, linę już mam więc kwestia rejestracji zostaje i przyklejenie numerów, bo na malowanie na burtach farbą się nie zdjecyduję:) Mam jeszcze pytanie do kolegi amstaf358 jak wkładasz podłogę, po napompowaniu?Czy pompujesz trochę, wkładasz podłogę i pompujesz docelowo?Trochę się gimnastykowałem przy rozkładania zwłaszcza, że to pierwszy raz ale ja pompowałem przód potem wkładałem podłogę i dopiero pompowałem burty tak chyba najwygodniej. [2016-03-13 21:52]

krzysiek85

No i silnik Parsun 2,6 BMS niestety nie wiem czemu ale nie mogę obrócić zdjęcia:) [2016-03-13 21:56]

imato

Mam kolibri 280.We dwóch da rade ale na trzech to minimum 330.Solidny ponton.Wytrzymały materiał.Minus to brak kila ale dokupić można, także bez problemu.Używam czwarty sezon a zimuje w blaszanym garażu na betonie i żadnych negatywnych objawów.
Z rejestracja tak jak wyżej: łowisz to rejestrujesz, koszt około 20, nr rejestracyjne nanosisz na ponton, a w starostwie załatwiasz to w jeden dzień [2016-03-14 10:20]

amstaf358

Jeslli chodzi o pompowanie to,najpierw dziób dosyć sporo,trochę mniej boki,wkładam podłogę od dziobu  ,dociskam z wyczuciem nogą,żeby się wyprostowała i weszła na swoje miejsce,następnie dmucham  całóść i na końcu kil..acha jeszcze jedno, kol Imato piszę ze można bez problemu dokupić........kil do pontonu ? Ja się nie spotkałem z taką opcją  ale może jestem nie kumaty......ciekawe skąd te WIADOMOSCI...? [2016-03-14 13:05]

Tomek079

Super silniczek cały sezon "0" problemów spalanie jak kto napłakał troling sama przyjemność. [2016-03-14 20:05]

krzysiek85

Kolego amstaf358 podobno można dokupić kil ale to wiąże się z wklejaniem go samodzielnie więc takie rozwiązanie jakoś do mnie nie przemawia, nie wiem nawet jak to by można zrobić ale może ktoś się wypowie kto się bardziej na tym zna. Co do podłogi to ja boczne burty dmucham dopiero jak podłoga siedzi już w pontonie, próbowałem na lekko podpompowanych ale wydaje mi się, że na pustych jakoś lepiej wchodzi;) Pewnie kwestia pontonu i spasowania podłogi. Kolego Tomek079 długo pływasz na tym silniku bo ja jeszcze go nawet nie odpalałem sam jestem ciekawy jak on sobie poradzi:) Zależy mi na trochę szybszym pływaniu niż na wiosłach nie oczekuję od tego malucha cudów:) Jak możesz to napisz kilka słów będę wdzięczny. Zastanawiam się jak rozwiązać problem knagi w kolibri, której niestety nie ma. Myślałem o wklejeniu takiej knagi jak u Ciebie kolego amstaf358 ale musiałbym to zrobić obok rolki bo tam za rolką idzie taki pas gumy ochronnej i boję się, że klej dobrze na tym nie złapie...a jakaś knaga by się jednak przydała. Dzisiaj udało mi się zarejestrować Kolibri tak jak koledzy pisali 17 zł koszt całkowity i 10 minut czekania na dowód rejestracyjny, całkiem sprawnie to się odbyło:) [2016-03-14 22:17]

SlawekNikt

Panie i panowie. Czy jest duża różnica pomiedzy pełną (co to znaczy tak konkretnie ?) a rolowaną (co to znaczy tak konkretnie ?) podłogą w pontonach kolibri KM 300 czy 330 ? Czy jest duża róznica w stabilności na wodzie pomiędzy tymi dwoma rodzajami podłóg ? I jak to wagowo i czasowo wygląda podczas rozkladania i składania pontonu ? [2016-03-15 11:30]

amstaf358

Różnica jest DUŻA ,rolowaną podłoga nie wypełna szczelnie dna,miedzy  segmentami są przerwy coś jak w drabinie,i nie wyciąga się jej z pontonu,jest zamocowana na stałe,zwija się ją jak karimatę z pontonem, więc montaż błyskawiczny ale....NIC nie zastąpi pod względem stabilnosci pełnej podłogi na której stoi się  jak na  lądzie,i pontony z kilem mają dlatego ZAWSZE pełną podłogę... [2016-03-15 12:40]

Tomek079

Ponton fajna sprawda ale....  miałem podłogę pełną z płyty łączoną listwami aluminiowymi w zdłuż płyt jak i po bokach i oczywiście kil który dodatkowo usztywniał tą podłoge. Super ale to miało jedno sporą wadę.

W ciepłe dni spoko słoneczko świeci ptaszki ćwierkają ale nie zapomne listopada. Z rana poszło jak bajka ciach pach i maszyna na wodzie ale po kilku godzinach wędkowania a temperatura była spoko jak na listopad ciepło nawet trzeba było to rozmontować, spakować i do domku. I tu pojawiły się problemy palce nie były takie jak po wyjściu z auta, materiał zrobił się sztywny i chyba lekko skurczył się, wyjąć podłogę to była masakra męczyłem się chyba z godzinę to było jedno wielkie nieporozumienie.
Spotkałem także wedkarza który spłynoł także w listopadzie tyle że było zimno i napierdzielał śnieg z deszczem i gościu zaniemógł dosłownie, oby dwoje jakoś poradziliśmy może dlatego że miałem ciepłe dłonie i jeszcze jako tako dało radę z tą podłogą.
Ponton super sprawa na lato, wiosnę, ciepłą jesień, we dwoje najlepiej a najlepiej to mieć go ciągle napompowanego takie są moje doświadczenia z pontonem.
Aha i nie była to jakaś cerata tylko ponton HSM-290 produkowany dla wielu znanych mark jak yamaha itp.
I tu zastanawiam się czy nie lepiej mieć podłoge typu rulon zwinąc wraz z pontonem i poszedł do domu.


  [2016-03-15 14:08]

amstaf358

NIE rulon to nie będzie NIGDY to ,najlepiej dla spiningistów mieć pełną podłogę lączoną tąsmami bez tych pi......ch profili bocznych..wtedy montaż jest DUŻO szybszy..miałem to wiem.. [2016-03-15 14:39]

SlawekNikt

Ma może ktoś fotografię tej składanej, rolowanej podłogi oraz tej sztywnej ? Chętnie z kolibri właśnie. [2016-03-15 17:53]

amstaf358

Na stronie firmy Tokarex jest...... [2016-03-15 18:38]

SlawekNikt

Dziękuję amstaf358, tak szczerze pisząc to posiłkowałem się zdjęciami z najdroższego serwiu aukcyjnego w Polsce, a tak "na szybko" nie znalazłem. [2016-03-15 21:35]

foliatek

prosze o informacje jaka jest roznica pomiedzy firmą TOKAREX (http://pontony.net.pl/index.php) a BOATS CLUB POLSKA (http://www.bcpoland.com.pl) oprocz tego ze w Boats sa nizsze ceny ??? [2016-03-31 21:18]

pawelz11

prosze o informacje jaka jest roznica pomiedzy firmą TOKAREX (http://pontony.net.pl/index.php) a BOATS CLUB POLSKA (http://www.bcpoland.com.pl) oprocz tego ze w Boats sa nizsze ceny ???

Przyłączam się do pytania.... i jak wygląda temat gwarancji w BOATS CLUB POLSKA?? ... na stronie http://www.bcpoland.com.pl/ nie znalazłem informacji na temat gwarancji [2016-04-02 21:03]

foliatek

Ja już się dowiedziałem.
Firma Bosts Club Polska nie jest przedstawicielem firmy Kolibri. Nie ma jej na ich stronie  www.kolibriboats.com/english/order.php  jako oficjalnego dystrybutora. Jeżeli chodzi o gwarancje to tu zaczynają się schody. Gwarancja jest na 3 lata i w razie reklamacji trzeba ponton wysłać na adres który poda pan sprzedawca. Jeżeli nie daj Boże nie wróci z tej reklamacji to mamy problem bo o firmie oprócz strony internetowej nie wiemy nic. Na wiadomości jak się nie przypomnisz nie uzyskasz odpowiedzi.
Przeciwieństwem w/w tworu jest firma Tokarex www.pontony.net.pl  na pontony jest gwarancja 8 letnia i z naprawą pontonu nie mamy żadnego problemu. Kontakt z nimi jest rewelacyjny odpisują na wysłane wiadomości bardzo szybko udzielając wyczerpujących odpowiedzi.
Nie ma porównania. Więc cena w tym przypadku nie jest taka ważna bo różnica jest niewielka a serwis i kontakt rewelacja.
Zamówiłem w Tokarexie ponton KM-330 PP w poniedziałek w godzinach wieczornych i we wtorek około godziny 9:30 otrzymalem telefon z wszelkimi informacjami odnosnie realizacji zamowienia. Ponton mam otrzymać w środe.
  [2016-04-05 10:12]