Zaloguj się do konta

Ponton wiosłowy i echosonda

utworzono: 2013/08/05 20:34
sorek125

Witam. Pytanie może zabrzmi głupio, ale jestem zielony w tym temacie. Jeśli do pontonu zamontuje echosondę to czy podczas pływania na wiosłach z różną prędkością będzie ona dobrze wskazywać pomiar czy trzeba mieć silnik i płynąć ze stałą prędkością? Pozdrawiam [2013-08-05 20:34]

jimmi1234

Będzie dobrze i na wiosłach i na silniku. Echo ma taki parametr jak prędkość pingowania, którym to można regulować częstość "odpytywania" czujnika. Ważny przy pływaniu na wiosłach jest montaż samego czujnika. Należy to tak zrobić by "wiry" powstałe po pracy wioseł nie zakłócały wskazań. Im płytsza woda tym efekt bardziej "upierdliwy". [2013-08-06 07:32]

sorek125

Dzięki za odpowidź. Nie pływałem nigdy z echo więc się na tym nie znam, a planuje kupić ponton+echo. Na silnik niestety kasy nie wystarczy. [2013-08-06 07:48]

Przemas83

Sokojnie, nie wszystko na raz. ale jeśli mogę Ci coś poradzić to kup w pierwszej kolejności silnik elektryczny i dobrej jakości akumulator. A piszę tak dlatego że łowienie z pontonu to nie to samo co z łódki.
[2013-08-06 16:29]

sorek125

Tylko że ponton będzie mi służył w zasadzie do sondowania dna i wywożenia zestawów więc bez silnika się chyba narazie obejdzie :) Tylko co z tym echo :) [2013-08-06 17:00]

kedzio

Spokojnie dasz radę. Nie popłyniesz za szybko nawet na silniku elektrycznym. Ja pływam na najwyższym biegu, a echo doskonale się spisuje. [2013-08-06 17:44]

sorek125

Tylko na silniku płyniesz ze stałą prędkością a na wiosłach to różnie bywa. Skoro mówicie że będzie dobrze wskazywać to tak pewnie jest :) [2013-08-06 18:25]

jimmi1234