Ponton AVIKS H-330

/ 5 odpowiedzi
Witam, na początku chciałbym się przywitać, ponieważ to moja pierwsza aktywność na tym forum.
Jestem prawdopodobnie pierwszym, lub jednym z pierwszych właścicieli pontonów Aviks z nowej, poprawionej serii 2015. Kupiłem model H-330.
Wypadałoby dodać, że jestem początkującym użytkownikiem pontonu, jest to mój pierwszy dlatego nie mogę go zbytnio porównać z innymi markami/modelami. Ponton prawdziwych testów nie przeszedł, bo uważam za takie conajmniej jeden sezon użytkowania w różnych warunkach, a ja narazie mam za sobą tylko pierwsze wodowanie bez wędkowania. Postaram się w przyszłości opisać moje doświadczenia z tym pontonem, bo wiem, że wiele osób rozważa zakup tej niezbyt znanej w Polsce marki. Ja także intensywnie poszukiwałem informacji przed zakupem.

Zaryzykowałem i kupiłem, skusiły mnie: specyfikacja serii 2015( kolor, ławki przesuwne, prawie pełne olinowanie, rolka kotwiczna, szerokość, średnica tub itp.) w połączeniu z atrakcyjną ceną w stosunku do konkurencji,np Kolibri KM 330D.
Mogę za to powiedzieć, że pierwsze wrażenie jest pozytywne, jakość wykonania nie budzi na tą chwilę moich zastrzeżeń, kolor jest bardzo praktyczny, miejsca jest sporo, wg mnie dla jednej osoby bardzo wygodnie, dla dwóch spinningujących powinno być wystarczająco, chociaż jeszcze nie próbowałem. Ponton rozkładałem, wodowałem i składałem sam, jest przy tym sporo pracy ale da się. Ponton jest solidny i ciężki, dlatego przenoszenie go w pojedynkę jest trudne, ale możliwe, przynajmniej przy moich warunkach fizycznych ( 185cm/90kg i całkiem przyzwoita forma fizyczna ;). Natomiast nie ma większego problemu z transportem samego pontonu (około 35kg bez podłogi, wioseł, ławek), zarówno zwiniętego w torbie jak i w formie napompowanej, 'pełnogabarytowej'. Pompowanie nogą jest skuteczne, ale dość mozolne-trochę się trzeba namachać.