Pomoc w wybraniu zestawu gruntowego.

/ 8 odpowiedzi
Witam, łowię od niedawna i nie mam dużego doświadczenia, proszę was o udzielenie mi wskazówek, jakie wędzisko oraz kołowrotek do połowu z gruntu byłby odpowiedni. Łowię tylko na jeziorach na leszcze, płocie itp..Mój budżet to około 100 zł, dodam że musi być to wędka teleskopowa. Proszę o pomoc.
Piotru14


Za 100zł chcesz wędkę i kołowrotek ?? (2014/01/29 15:13)

Mercedes190


Tak na poczatek musi starczyc (2014/01/29 16:05)

Haryyy5


Zdążę chyba się wypowiedzieć zanim koledzy zaczną pisać jeden przez drugiego żebyś dołożył jeszcze kilka razy tyle i kupił coś porządnego. Konkretnie - wiesz już że wędkarstwo to nie będzie tylko jedno sezonowy letni romans, w dodatku wiesz jaka metoda Ci najbardziej pasuje - zwiększ kilka krotnie budżet i kup coś porządnego bo inaczej będziesz kupował kilka razy coraz droższe i wyjdzie Cie to znacznie drożej niż kupić raz a dobrze. Jeśli zaczynasz i nie wiesz czy wędkarstwo to jest TO/nie masz kasy żeby dołożyć lub z jakichś innych przyczyn nie chcesz to proponuje Ci taki zestaw :

Wędka :

http://allegro.pl/karpiowka-weglowa-trython-mikado-385-60-140-gratis-i3898362104.html - wędeczka nie do zajechania. Kupiłem dobrych parę lat temu 2 takie ( może minimalnie inny ciężar wyrzutowy) i naprawdę na początek idealna. Machałem wszystkim od lekkich sprężyn bez obciążenia po  100 gramowe oliwki, często machałem tym z całej siły ile fabryka dała i nie zawiodły. Według mnie idealna wędka na początek, do nauki bo naprawdę sporo wytrzyma.

Wady : sposobem pracy przypomina kij od szczotki, na pewno nie jest to finezyjna wędeczka na której poczujesz małą rybkę.
pozatym  nie chce się łatwo zepsuć także jak będziesz chciał kupić nową dopiero jak stara się zepsuje ... chyba będziesz musiał ją przydepnąć czy coś :P


Kołowrotek :