Pomoc w wyborze wędek

/ 7 odpowiedzi
Drodzy forumowicze,

jestem początkującym wędkarzem, uczę się dopiero podstaw łowienia, dotychczas po wyrobieniu karty wędkarskiej łowiłem na pożyczonym sprzęcie, nadszedł jednak czas, kiedy zdecydowałem się na zakup własnego sprzętu. Na tym polu jestem jeszcze większym żółtodziobem, stąd prośba o pomoc w wyborze dwóch zestawów.

Pierwszy z nich miałby być głownie spinningowy (z możliwością przerobienia na "żywca" jeśli ma to sens). Kwota jaką chciałbym przeznaczyć na zestaw to 200-250 PLN.

Drugi zestaw to wędka na grunt/spławik, również cena w granicach 200-250 PLN.

Chcę, by brane pod uwagę były zestawy firmy Jaxon, gdyż bardzo możliwe, że załapię się na zniżki w jednym z marketów lubujących w tej firmie, a wydaje się to być solidna marka.

Nie chodzi też tutaj o łowienie konkretnej ryby, gdyż zestawy te służyć mają nauce w praktyce. Na bardziej specjalistyczne podejście do tematu mam nadzieję nadejdzie czas w przyszłości.

Z góry dzięki za pomoc!
Sith

Zestaw spinningowy:
http://www.wedkarski.com/wedki/10211-wedka-ferox-ultra-spin-jaxon.html model WJ-FUS27020
http://www.wedkarski.com/kolowrotki/10259-kolowrotek-armand-htx-jaxon.html model KJ-ARM300M
na szpuli głównej http://www.wedkarski.com/zylki-plecionki/9450-plecionka-nihonto-octa-braid-150-metrow-mikado.html 0,08<0,10mm, na szpuli zapasowej http://www.wedkarski.com/zylki-plecionki/3358-zylki-guide-select-light-blue-dragon.html 0,18<0,20mm.

Ps
Unikaj plecionek i żyłek JAXON-a!!! (2015/08/31 14:53)

ogtw

Pierwszy z nich miałby być głownie spinningowy (z możliwością przerobienia na \"żywca\" jeśli ma to sens)  To nie ma sensu.  Wędkę spławikową albo gruntową można przerobić na żywcową. (2015/08/31 16:12)

pakul1206