Zaloguj się do konta

Pomoc w doborze sprzętu na Dunajec

utworzono: 2010/03/04 11:26
syaunatezi

Jestem zupełnie początkującym wędkarzem (w tym roku otrzymałem kartę wędkarską).Proszę o rady dotyczące doboru sprzętu. Planuję łowić ryby w Dunajcu (świnka, kleń, ewentualnie brzana) w rejonie Tarnowa (Zakliczyn, Melsztyn), oraz w wodach własnych koła PZW Oświęcim, czyli w jeziorach pożwirowych z dobrym dostępem z brzegu do wody, zarybionych głównie karpiem, płocią, leszczem, amurem, okoniem, szczupakiem i sandaczem. W związku z tym chciałbym kupić wędki do połowu spławikowego, czyli bolonkę (na Dunajec) oraz wędkę odległościową składaną typu match (na jeziora), jak również wędkę do spinningu. Proszę zatem o rady, które pomogłyby mi w zakupie w/w sprzętu - chodzi mi o podanie konkretnych modeli wędzisk i kołowrotków wraz z producentami. Zależy mi, aby te informacje pochodziły od osób, które polecany przez siebie sprzęt miały w swoim użytkowaniu. Proszę również o sugestie dotyczące sposobu zakupu sprzętu, tzn. czy kupować bezpośrednio w sklepie, czy też poprzez internet, polegając na Waszych radach.Proszę również, aby polecany sprzęt należał do grupy tych sprawdzonych i w miarę niezawodnych, ponieważ mimo statusu początkującego wędkarza jestem już zaawansowany wiekowo i chciałbym, aby zakupiony sprzęt służył mi niezawodnie przez dłuższy czas, bez konieczności jego wymiany na nowy (lepszy). Zdaję sobie w związku z tym sprawę, że taki sprzęt musi również odpowiednio kosztować. Planuję na jego zakup przeznaczyć ok. 1000 do 1500zł. Będę bardzo wdzięczny za wszystkie wyczerpujące rady. [2010-03-04 11:26]

splaw