Zaloguj się do konta

Pomoc przy wyborze bata/uklejówki

utworzono: 2013/08/25 01:26
rafik946

Witam Was serdecznie,potrzebuje pomocy przy wyborze bata/uklejówki, nie znam się na tym, nie wiem czym się różni bat od uklejówki,od wielu lat wędkowałem głównie na feeder, a ostatnio na wypadzie z kolegą łapałem sobie na jego bata 5m firmy nie pamiętam ale był lekki fajny i przyjemny ale problem w tym że za 420 zł.
Przejdźmy do sedna by nie przedłużać.
Mam budżet do 130 złPotrzebuje lekkiego bata 5-6 m do kilku-godzinnego wędkowania, tak by ta biedna ręka się nie męczyła aż tak bardzo :P
1. Czym się różni bat od tej uklejówki?2. Czy na uklejówki można spokojnie łapać leszcze,płocie,karasie itp - ogólnie rzecz biorąc ryby do 30 cm?( na większe bym się nawet nie nastawiał)
Prosiłbym też o Wasze doświadczenia z batami, jakie fimy, jakie modele polecacie w przedziale cenowym do 130 zł.

Pozdrawiam, Rafał. [2013-08-25 01:26]

pawel75

Mojej kobietce na początek z przygodą wędkarską zmontowałem właśnie 5 metrowego bacika bez kołowrotka. Na Wiśle łowiła nie tylko uklejeczki ale również okonie z dobrym skutkiem, nawet dwa niewielkie jazie i klenia.
Co do samej typowej wędeczki na ukleje, ważne by była faktycznie lekka. Każdy bacik moim zdaniem od 4 do 6 metrów to dobra wędeczka na ukleje i nie tylko oczywiście.
A czym różni się bat od uklejówki ?
Może te z górnej półki faktycznie są przeznaczone na większe trofea, ale generalnie nie popadajmy w paranoję, że ta łowi to a ta tamto.... :)
Myślę, że dobrego lekkiego bacika kupisz za te pieniążki bez problemu.
A co do samej firmy....
Musi pasować właśnie Tobie, dlatego producentów nie warto może wymieniać.
Pozdrawiam !
[2013-08-25 11:52]

MsKamiru

http://allegro.pl/konger-wedka-arcus-pole-600-30g-odjazd-cenowy-i3476241349.html mam ten model tylko że 500 super lekki bat nadający się na płocie, uklejki. Największą rybą (Mam go od niedawna) złowioną na tego bata jest płoć 20 cm :) Więc polecam kij ładnie pracował
[2013-08-25 13:54]