Zaloguj się do konta

Plecionka czy żyłka na przypon?

utworzono: 2014/07/06 12:01
marks-maks

Cześć,

jestem początkującym wędkarzem. Co prawda kartę wędkarską mam od dziesięciu lat, ale też ostatni raz wędkowałem 10 lat temu. Ostatnio zakupiłem dwa feedery i trochę sprzętu, a teraz jestem na etapie montowania zestawu.

Zastanawiam się jak przygotować zestaw na (dużego) leszcza. Przeczytałem wiele tematów na różnych forach i artykułów, ale nadal mam problem, bo każdy pisze coś innego.

1. Wybrać żyłkę czy plecionkę?
Niektórzy chwalą sobie plecionki 0,06 mm z np. haczykiem gamakatsu 14. Z drugiej strony inni używają dużo większych haczyków i na przyponie żyłki 0,12-0,16. Spotkałem się też z zestawem z żyłką na przyponie 0,09, ale ja jako początkujący pewnie przy zacinaniu rwałbym taki przypon, albo podczas holu traciłbym ryby.

Przy plecionce taki plus, że cienka jest, a co za tym idzie (chyba mniej widoczna dla ryby i) stawia mniejszy opór przez co woda nie ściąga przynęty.
Istotne dla mnie jest bym miał w miarę mocny zestaw.

Jaką plecionkę polecilibyście na przypony (0,06)? Jaki kolor i firma?
Jeżeli polecacie żyłkę to dlaczego i jaką grubość, firmę?

2. Jakie haczyki polecacie? Prosiłbym o rozmiar i dokładną nazwę.
3. Jakie zanęty na leszcza polecacie na ten okres?

Będę wędkował na Odrze.
[2014-07-06 12:01]

Haryyy5