Zaloguj się do konta

Pierwszy zestaw spławikowy-Proszę o Wasze rady.

utworzono: 2011/06/04 16:56
serekm

Witam Wszystkich.

Od pewnego czasu noszę się z zamiarem zakupu wędki do metosy spławikowej. Jestem początkującym adeptem wędkarstwa, mam wielką nadzieję że przyniesie mi to dużo radości i wypełni wolny czas. Ale do sedna sprawy: proszę o pomoc w wyborze odpowiedniego sprzętu, metoda znana, miejsce łowienia - jeziora w okolicach Włocławka i ewentualnie rzeka Wisła. Koledzy namawiają mnie na wędzisko typu match, proszę o poradę na co zwrócić uwagę, jaki osprzęt wybrać do wędziska. Fundusze -  cena samego wędziska ok 160zł. Będę wdzięczny za pomoc.

Pozdrawiam

[2011-06-04 16:56]

kimi199614

http://www.wedkuje.pl/ogloszenie,%20sprzedam-kolowrotek-manta-5-lozysk-bez-plecionki,%202924.html
nie musisz na początek wydawać grubych pieniędzy wystarczy że kupisz coś taniego i dobrego
[2011-06-04 17:12]

serekm

Nie jestem chętny na wydawanie na początek wielkich pieniędzy, jednak po przeczytaniu kilkunastu art. wędkarzy nie wiem czy zakup bardzo taniego sprzętu z bazaru lub niskiej jakości firmowego jest uzasadniony.

[2011-06-04 17:31]

No i dobrze Ci koledzy radzą. Kup matchówkę, bolonkę, delikatny kołowrotek na paru łożyskach, delikatną żyłkę (0,14-0,18), odpowiednie haczyki i delikatne spławiki (1-5 gramów). A co do konkretnego kija i kołowrotka, to ja staram się nigdy komuś nie sugerować, ponieważ kazdy ma swój gust, potrzeby i oczekiwania od wędki i kołowrotka. Sam w sklepie sobie do siebie dobierzesz taki sprzęt z pomocą sprzedawcy. [2011-06-04 18:07]

serekm

Nie wiem czy wybór tej metody był trafny, poczytałem dziś wiele opini, przejżałem różne fora wędkarskie i mam dylemat.

1. Bardzo wysokie ceny wędzisk, kilka opini że do 200 zł nie można kupić przyzwoitej wędki, nie ukrywam że wydanie więcej niż 500 zł na wędkę jest mało realne.

2. Trudna metoda połowu, wymaga wiele wprawy i doświadczenia.

3. Mało przydatna przy łowieniu na odległość poniżej 10m.