Pierwszy kołowrotek na suma

/ 12 odpowiedzi
Szanowni wedkarze. Czy dokonalem slusznego wyboru kupujac kolowrotek morski Jaxon Atlantic AT600 jako kolowrotka na suma? Znajomi od razu skrytykowali ten zakup kwitujac to haslem \"nie ma wolnego biegu\". Domyslam sie ze pewnie inaczej sie zacina takim kolowrotkiem, ale co z trwaloscia? Ktory z nich bedzie lepszy? Pytam bo mam jeszcze czas na zwrot kreciolka (zakupy przez internet). Jestem zielony w te klocki. Karte mam od miesiaca, a chce sprobowac zlowic na prawde duza rybe. Pozdrawiam Piotr.
użytkownik200880

Co do modelu kołowrotka który kupiłeś sie nie wypowiadam bo go nie znam, ale to że nie ma wolnego biegu to dla mnie zaleta a nie wada. Wolny bieg to dodatkowy mechanizm który może sie tylko zepsuć a tak naprawdę dużo nie daje. Sam na karpie, amury, sumy używam kołowrotków bez wolnego biegu. Po prostu przy zacinaniu musisz pamiętać żeby przytrzymać szpule ręką a potem podkręcić hamulec, ja dodatkowo mam tzw. Quick drag i wystarczy dosłownie niecały obrót pokrętła hamulca i już jest dokrecony :) Moim zdaniem wolny bieg jest zupełnie zbędny :) (2016/07/27 00:28)

daro254

Do połowu suma, wolny bieg jest zupełnie niepotrzebny. Tu musi być solidna konstrukcja a kołowrotek ustawiony na sztywno (oczywiście bez przesady).
Polecam poczytać forumsumowe.pl tam jest sporo przydatnych informacji i tam się dowiesz dlaczego nie ma i nie używa się wolnego biegu w kołowrotkach sumowych. Znajomi, którzy krytykują za brak wolnego biegu, chyba nie mają pojęcia o łowieniu sumów.
Osobiście używam kołowrotków Daiwa Opus Bull 5500 i Sanger Uni Cat Destroyer 2. Na początek w zupełności wystarczą. (2016/07/27 06:34)

piotr-kasperek