Mam takie autko tyle , że 1.9 CDTI 101 km . Słowa złego nie mogę powiedzieć , jedyny minus to DPF jednak nie jest montowany we wszystkich modelach . Mówią , że silnik 1.7 nie jest najlepszy ale to twoja sprawa , pewnie pali litr ropy mniej od mojego ?
7 – 7,5 na mieście , żona ma do pracy tam i z powrotem 12 km , jeździ codziennie więc auto nawet nie zdąży się nagrzać a już jest gaszone . Jeżeli nie jeździsz dużo to odradzam diesla , teraz żałuję , że nie wziąłem sobie benzyny 1.6 Twinsport albo 1.8 . Litr czy dwa więcej by paliły ale o wiele mniej kłopotów i kosztów utrzymania . Mało tego jak kupisz z astrę z DPF – em i mało jeździsz to szybko się zatka i przysporzy Ci nie lada kłopotów .
(2011/11/24 21:16)Dodam jeszcze , że nawet czasem i osiem literków wciągnie za to na trasie na 6 – tym biegu schodzę na 4,6 -4,9 pod warunkiem , że nie przekroczę 120 – 130 km /h .
(2011/11/24 21:23)Podgląd zdjęć na forum dostępny jest tylko dla zalogowanych użytkowników.
Witam
Autko godne polecenia, ale tak jak Jędrula mówi - szukaj bez DPF.
Trudno taką znaleźć, ale można. Jeśli chcesz kupić sprowadzaną to będzie problem, bo sprowadzane z zachodu wszystkie mają DPF.
Krajowe taki DPF miały chyba od 2008 roku. Te z 2007 i starsze można znaleźć bez DPF.
Ja kupiłem na początku 2008 roku VC (rok produkcji koniec 2007) właśnie bez DPF.
Jedyny minus braku DPF, to że czasami puści małą chmurę dymu - jak dobrze przyciśniesz:)
Poza tym same plusy, nic się nie zapycha, mniej pali.
Mam silnik 1.9, 150 KM i w trasie spalanie potrafi zejść poniżej 5 litrów - oczywiście bez szaleństw, spokojna jazda w granicach 110-120 km/h.
Miesięcznie robię około 2000 km, z czego około połowa to po Warszawie.
Przy normalnej jeździe spala średnio 6,5-7 litrów na setkę.
Jeśli delikatnie operuję gazem i nie katuję na niskich biegach, to potrafi zejść 5,8-6 litrów.
Jędrula jeśli mogę coś doradzić, to powinieneś sprawdzić zawór EGR. Mocno zasyfiony zawór potrafi podnieść spalanie o około 1 litr. Rok temu tak miałem, tylko że u mnie tak był zapchany, że błąd wywaliło i tryb awaryjny. Po wyczyszczeniu całkiem inne auto. Niestety jakość naszej ON nie jest rewelacyjna i ten zaworek szybko się zapycha – ja swój czyszczę raz na rok (tak mi zalecili spece od VC).
Robota prosta i sam go wyczyścisz, w necie znajdziesz szczegółowe instrukcje jak czyścić ten zawór.
(2011/11/25 07:09)
(2011/11/25 09:10)Witam
Autko godne polecenia, ale tak jak Jędrula mówi - szukaj bez DPF.
Trudno taką znaleźć, ale można. Jeśli chcesz kupić sprowadzaną to będzie problem, bo sprowadzane z zachodu wszystkie mają DPF.
Krajowe taki DPF miały chyba od 2008 roku. Te z 2007 i starsze można znaleźć bez DPF.
Ja kupiłem na początku 2008 roku VC (rok produkcji koniec 2007) właśnie bez DPF.
Jedyny minus braku DPF, to że czasami puści małą chmurę dymu - jak dobrze przyciśniesz:)
Poza tym same plusy, nic się nie zapycha, mniej pali.
Mam silnik 1.9, 150 KM i w trasie spalanie potrafi zejść poniżej 5 litrów - oczywiście bez szaleństw, spokojna jazda w granicach 110-120 km/h.
Miesięcznie robię około 2000 km, z czego około połowa to po Warszawie.
Przy normalnej jeździe spala średnio 6,5-7 litrów na setkę.
Jeśli delikatnie operuję gazem i nie katuję na niskich biegach, to potrafi zejść 5,8-6 litrów.
Jędrula jeśli mogę coś doradzić, to powinieneś sprawdzić zawór EGR. Mocno zasyfiony zawór potrafi podnieść spalanie o około 1 litr. Rok temu tak miałem, tylko że u mnie tak był zapchany, że błąd wywaliło i tryb awaryjny. Po wyczyszczeniu całkiem inne auto. Niestety jakość naszej ON nie jest rewelacyjna i ten zaworek szybko się zapycha – ja swój czyszczę raz na rok (tak mi zalecili spece od VC).
Robota prosta i sam go wyczyścisz, w necie znajdziesz szczegółowe instrukcje jak czyścić ten zawór.
Dzięki , słusznie prawisz . Już jedna osoba mi to radziła z tym , ze auto chodzi jak rakieta tym bardziej jak przechodzę w tryb sportowy . Nie muli , jest żwawe ale mimo wszystko mój mechanik przy następnym przeglądzie tam zajrzy .