Zaloguj się do konta

Ogromna ilość szczupaka w jeziorze

utworzono: 2013/09/07 20:00

Witam, dziś rano wybrałem sie nad pewno jeziorko w lesie na którym od kilku lat nie było sieciami ciagnięte ani nic podobne rzeczy. Rybostan to głównie szczupak i mały okoń. problem jest w tym że te drapieżniki nie mają co jeść. Mam na to dowody. Co zarzut szczupaczek od 15 cm do 40 a czasami większy. Wziąłem 4 sztuki te największe ponad 2 kg. W żołądkach w każdym z nich szczupaczki 2-3 sztuki i okonki. Wypchane po brzegi lecz żadnej ryby spokojnego żeru. Czy to normalne? Jezioro należy do Państwa i teraz nie wiem czy mam odławiać szczupaczki i zabierać nawet te małe i wpuszczać do sb do stawu gdyż tam żarcia mam odgroma czy pozostawić to naturze. W czasie holowania szczupaka około 40 cm uderzył w niego jeden większy na oko to z 4-5 kg. I cały pocharatany był bo nie chciał go puścić. Proszę o opinie co mam zrobić. [2013-09-07 20:00]

dodam że jeszcze 3 lata temu należało do prywaciarza a on wytępił 99 % populacji lina i karasia złotego. teraz sam drapieżnik. jezioro około 60 ha i dośc mocno zarośnięte. dziś dostałem ponad 100 szczupaczków. pozdrawiam [2013-09-07 20:13]

ryukon1975

Co robić będąc w raju ?

Nie wiem (może kiedyś się dowiem). :)))

[2013-09-07 20:14]

najbardziej boję się tego że dowiedzą się o tym mięsiarze i po miesiącu mało co będzie.  [2013-09-07 20:20]

z@mela

jeszcze sie nie spotkalem  zeby  bylo za duzo szczupaka  bo to   sprytny drapieżnik  potrafiący tak   wyregulować  ilośc  swoich  braci  aby mieli co   jeść - mowiąc  wprost   mneijsze zostana zjedzone przez wieksze   i będzie równowaga  więc  sie nie martw  o to  czy maja  czy nie maja  co jeść  ważne ze nie ma uforybek :)
[2013-09-07 20:30]

roman76

tęż się pierwszy raz spotykam z taką sytuacją,jeżeli rybak wytępił białoryb to po kiego zostawiał drapieżnika?
[2013-09-07 20:38]

jezier

Powiadasz że wziąłeś 4 sztuki i boisz się że mięsiarze się dowiedzą...
Ciekawe.
[2013-09-07 20:46]

Kolego dam Ci dobrą radę. Broń Boże nie podawaj lokalizacji tego jeziora. Bo będziesz miał z głowy. Co zaś się tyczy tej nietypowej sytuacji najważniejsze aby nie czesali sieciami a przyroda sama sobie radę da.
Julian
[2013-09-07 20:48]

niutek40

A ja się spotkałem,  z takiego przerybienia szczupaka jak i z okonia . Dodam tylko, że łowiłem wtedy szczupaki na sam korpus od obrotówki, bo mi się skrzydełko oderwało, a wtedy  nie miałem nic na zmianę.  
[2013-09-07 21:05]

barrakuda81

Kolego dam Ci dobrą radę. Broń Boże nie podawaj lokalizacji tego jeziora. Bo będziesz miał z głowy. Co zaś się tyczy tej nietypowej sytuacji najważniejsze aby nie czesali sieciami a przyroda sama sobie radę da.
Julian

Swieta racja.Dostałes prezent od losu i lepiej z nikim sie nim nie dziel.A poza tym warto byłoby jakoś przywrocic prawidłowa strukture gatunkowa w tym jeziorze bo inaczej szczupaki wyżrą sie nawzajem i pozostanie w koncu tylko jeden najsprawniejszy,najwiekszy morderca.Napewno bedzie to samica...Może spróbuj tam na poczatek porzadnie napuścic karasi bo to bardzo płodne ryby i swietna karma dla szczupakow.Pewnie musiałoby byc ich mnostwo a jesli to jezioro a nie duży staw to moze byc ciezko...Przedsięwzięcie moze byc niewykonalne ale gdyby sie dało to moze miałbys eldorado.Z czasem troche innego białorybu i kto wie?...



[2013-09-07 21:16]

ryukon1975

A ja się spotkałem,  z takiego przerybienia szczupaka jak i z okonia . Dodam tylko, że łowiłem wtedy szczupaki na sam korpus od obrotówki, bo mi się skrzydełko oderwało, a wtedy  nie miałem nic na zmianę.  
   

 

 

Kiedyś to było możliwe. Sam widziałem będąc dzieciakiem jak dwóch wędkarzy złowiło w ciągu około dwóch godzin około 60 szczupaków. Jednak dziś gdy nad każdą kałużą stoi dziesiątki chętnych ? Bardzo trudno znaleźć taką wodę.



 

[2013-09-07 21:17]

kurcze gdybym miał więcej czasu i kasy to bym się zajął tą sprawą aby wydzierżawić. masakra. naprawde byłem w szoku dzisiaj. jutro jadę z karasiami na żywca i kto wie może jakieś monstrum sie złowi.  [2013-09-07 21:44]

a co do zarybienia to może i dobry pomysł. mam w okolicy kilka oczek na polach u znajomych i sam karaś. można by kupić jakiegoś żaka i nałapać zawsze i wypuścić gdyż czuję że do zimy będe tam codziennie to zawsze te 100 czy 200 bym mógł wpuścić [2013-09-07 21:48]

wirefree

Dziura ze szczupakami, ile ich może być w tym stawiku ? [2013-09-07 21:52]

niutek40

A ja się spotkałem,  z takiego przerybienia szczupaka jak i z okonia . Dodam tylko, że łowiłem wtedy szczupaki na sam korpus od obrotówki, bo mi się skrzydełko oderwało, a wtedy  nie miałem nic na zmianę.  
   

 

 

Kiedyś to było możliwe. Sam widziałem będąc dzieciakiem jak dwóch wędkarzy złowiło w ciągu około dwóch godzin około 60 szczupaków. Jednak dziś gdy nad każdą kałużą stoi dziesiątki chętnych ? Bardzo trudno znaleźć taką wodę.



 Krzysiu jeszcze, ale to już bardzo rzadko się zdarza. Bynajmniej u mnie z reguły na małych prywatnych jeziorkach, a głównie stawach. Te szczupaki to łowiłem ok.12-15 lat temu. Parę lat temu 3, a może 4 w jeziorze 150 hektarowym, ni z gruchy ni z pietruchy namnożyło się lina.Kurna nasi kochani rybacy ileś to oni skrzynek dzienne lina w sieci łowili. Jeszcze na innym jeziorze dużo, dużo większym, podobnie było z okoniami. Brały dokładnie na wszystko, coby do wody nie wpadło. Wiadrami się je wyławiano.

 Takie zachwiania równowagi w ekosystemie się zdarzają.  

   


[2013-09-07 22:00]

Lujski

mnie tu śmierdzi prowokacją...
[2013-09-08 06:43]

ryukon1975

mnie tu śmierdzi prowokacją...


 

Dlatego do takich tematów podchodzę z dystansem i zacząłem od "wędkarskiego raju" ale kłamcy i prowokatorzy (nie wskazując na nikogo palcem) skończą w "wędkarskim piekle". :)

 

[2013-09-08 07:32]

wróciłem przed 10 lecz dziś słabsze efekty lecz nie narzekam. 30 na pewno takich powyżej 40 cm lecz na żywca tylko jeden lecz 4.2 kg. reszta na blaszkę algę lub gnoma 1 [2013-09-08 12:18]

perwer

Synek co Ty za pierdoły piszesz....60h jeziorko ,to ogromna ilość wody ....to nie stawik 1 h ,gdzie można stwierdzić czego populacja jest większa a czego mniejsza.  To jezioro i duża ilość szczupaka jest czymś normalnym ,ale nie ma bata żeby w tak dużym jeziorze nie było tysięcy innych ryb róznych gatunków.Ryby może wybić jedynie duża ilość suma w dość małym jeziorku ,dajmy na to ,do 5h -a na pewno nie szczupak i nie w jeziorze 60h...
Po drugie kolego szczupak 4,2 kg ,to sztuka mierząca ponad 80cm i bajki ciśniesz tekstami - dzisiaj słabsze efekty i tym podobne .... Jestem przekonany że większego nie widziałeś ,lub złapałeś jak 40cm .... [2013-09-08 14:20]

Poleć bajorko kol. , który założył wątek - " Gdzie na szczupaka - 4 dni "
[2013-09-08 14:36]

haha panie perwer się naśmiałem do bólu co jak co ale wagę i miarę to mam dobrą. i szczupaki też widziałem i poławiałem bardzo duże. największy prawie 12 kg lecz w Holandii na kanałach. przeczytaj mój post dokładnie itp. chodziło mi że słabsze efekty niż wczoraj. czytaj ze zrozumieniem [2013-09-08 16:28]

perwer

Dzieciaku ten szczupak którego trzymam mierzył 106cm i 8,5 kg wagi ..chcesz wcisnąc mi kit że łowisz 120cm po 12 kg  sztuki ....  Masz wybujałą fantazje  i piszesz pierdoły -trzy po trzy .. Tak jak pisałem wyżej ,wątpie że widziałeś w życiu większego szczupaka jak 40cm ..... Oczywiście w marzeniach łowisz potwory i wytwarzasz sobie przed kompem swój wymarzony świat -chcesz pochwalić sie tym co byś chciał złowić a nie łowisz ... Zejdź na ziemie i napisz że ten Twój stawik ma 0,6 h ,a nie  jezioro 60h i że udało Ci sie pare maluchów złowić ,a nie że jak masz słabszy dzień to tylko 4kilówki wpadają....Po prostu kłamiesz .Takie jest moje zdanie - wiem że sie nie zgodzisz i że fantazja wygra z realem ..ale to już Twój problem. [2013-09-08 17:23]

myśl sobie co chcesz ja mam to gdzieś. gwizdam na to. ja wiem jak jest a ty sobie chłopie dalej poławiaj. gdzie niby jest napisane że 120 cm? muszę chyba do okulisty iść bo nie dowidzę.  [2013-09-08 17:54]

J-A-C-E-K

Kilka fotek wyjaśni wszystko. Też chciałbym wierzyć, że jeszcze są takie zakątki w Polsce. [2013-09-08 18:09]

25 maja 2018 roku wchodzi w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 roku tzw. RODO. Nowe prawo nakłada na nas obowiązek uzyskania Twojej zgody na przetwarzanie przez nas danych osobowych w plikach cookies



Oświadczam, iż zapoznałem sie z Polityką prywatności i zgadzam się na zapisywanie i przechowywanie w mojej przeglądarce internetowej tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie zaszyfrowanych w nich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania z innych stron internetowych, serwisów oraz parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez wedkuje.pl, oraz ZAUFANYCH PARTNERÓW.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono

Hoblo Sp z o.o.,Warszawa 02-761, ul. Cypryjska 2G

Cele przetwarzania danych

1.marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
2.świadczenie usług drogą elektroniczną
3.dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
4.wykrywanie botów i nadużyć w usługach
5.pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)


Podstawy prawne przetwarzania danych


1.marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne – zgoda
2.świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
3.pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych


Odbiorcy danych

Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym podmioty ZAUFANI PARTNERZY, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą

Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych. Inne prawa osoby, której dane dotyczą.

Informacje dodatkowe

Więcej o zasadach przetwarzania danych w „Polityce prywatności”

Ustawienia