Odpowiednia waga kołowrotka do kija o cw. 7-18g
utworzono: 2011/09/18 19:21
Mógłby jakiś doświadczony wędkarz doradzić czy kręciołek Shimano Technium 2500 FC o wadze 270g będzie odpowedni do kija Fenwick HMX 2,75 cw. 7-18g ? (waga wędki- 168g)
Używałem bowiem tymczasowo do tego kija kołowrotka Red Arc 1040 (310g) ale to jest po prostu męczarnia. Leci z rąk że trudno utrzymać :) Docelowo ten Red Arc pójdzie do Fenwicka HMX 2,9 , cw. 10-28g i tam myślę że się sprawdzi.
Jest jeszcze Shimano Rarenium CI4 2500 FA o magicznej wadze 200 gram ale cena 750pln trochę odstrasza.
Nie mam doświadczenia w spinningach, feeder może jeszcze wybaczyć brak wyważenia ale tutaj nie ma o tym mowy. Przekonałem się na własnej skórze.
[2011-09-18 19:21]jeli leci Ci na tzw.pysk to z lejszym bedzie lecial bardziej........o ile dobrze zrozumialem post:)
[2011-09-18 22:07]
i to nie bedzie wina kolowrotka lecz chyba wedziska, musialbys je dociazyc co jest czasem ciezkie. Po za tym po co dokladac sobie hehe kilku gramow wiecej? Mysle ze lepiej gdybys poszukal lekkiego kolowrotka. Szczerze powiem Ci ze zazdroszcze tego kija (jego wagi). Jesli chodzi o kolowrotek ja osobiscie polecilbym Ci Cormoran Black Master 8PIF waga to ok. 230-250g. zalezy od wielkosci, wiem ze nie jest to z pewnoscia najlzejszy kreciolek, ale bardzo solidny i nie mam z nim zadnego problemu, nie placze zylki. Bardzo duzym plusem jak dla mnie jest duzy nawój zylki za jednym obrotem korbki o 360^
Ja swoj kupilem za 190zl. 2500 (teraz cena ok. 150).W zeszlym tygodniu kupilem drugi tym razem 2000 (130zl. dalem).
Jesli nie masz zaufania do cormorana poszukaj w innych firmach, z pewnoscia cos znajdziesz. [2011-09-18 23:45]
Wojtek źle zrozumiałeś, wędka leci "na ryj" bo właśnie kołowrotek jest za cięzki. Dlatego szukam kołowrotka do maks 250 gr. Choć nie wiem czy i to nie będzie za dużo.