Niedrogi kołowrotek do spławika

/ 6 odpowiedzi
Witam, potrzebuję porady jaki sprzęt zakupić na początek pod łowienie ryb metodą spławikową.
Ogólnie jestem całkowitym amatorem, moje wyprawy na ryby można policzyć na palcach obu dłoni.
Jednak ostatnio lubię sobie wyskoczyć na pobliskie jeziorko i coś połowić.
,,Sprzęt" który obecnie posiadam nie nadaje się zbytnio do łowienia, zwłaszcza kołowrotek ( cały plastikowy z zestawu za 40zł )
Wędzisko jakie posiadam obecnie to teleskop Titanium Terminator 50, Length: 2,70, Weight. 60-80g Carbon 80%. Pewnie też jest to jakiś chiński szajs ale na obecne potrzeby może wystarczy? Ogólnie dobrze mi leży w rękach i jest to lekka wędka.
Posiadam też spławik  3,5g.
Ogólnie na ryby zamierzam chodzić nad leśne jeziorka i głównie skupić się na białej rybie czyli wzdręga, płoć, karaś, karp. Zamierzam też łowić z brzegu. Jeziorka na których będę łowić jak to jeziorka leśne czyli trochę zarośnięte i z glonami u brzegów.
Chyba wszystko co istotne to napisałem.
Co do mojej prośby to chciałbym poprosić o polecenie kupna nie drogiego ( ok. 50zł najlepiej) kołowrotka, jaki rozmiar żyłki i jakie haczyki oraz jaki spławik będzie odpowiedni pod wypad na wspomniane małe ryby  (karaś, płoć, wzdręga). No i jeszcze odpowiedz czy obecne wędka może się nadać?

Z góry dziękuję za wszelkie informacje
Pozdrawiam
molibdenowyM22


Wędka za krótka proponuję 3,60 minimum oraz za bardzo duży c.w.Jak chcesz teleskop to pomyśl nad długośćią 3.60m oraz c.w 5-25 gr lub coś o podobnym c.w.Kołowrotek jeśli ma być w miarę tani i w miarę trwały to tylko okuma lub dragon,rozmiar 20-25w.g mnie oczywiśćie.Żyła 0.18mm.Co do reszty to poczytaj było trochę takich tematów. (2014/03/24 11:19)

Revul


Polecam w tej cenie kołowrotek okuma w rozmiarze 30 z przednim hamulcem.
Z opisu Twojej wędki powiedziałbym że to ciężki spinning, gruntówka albo inny chiński wynalazek.