Zaloguj się do konta

Nęcenie leszcz

utworzono: 2010/03/18 21:58
Mateja

Witam wszystkich!!

W miesiącach maj-czerwiec mam zamiar na głębokości ok 10m nęcić łowisko w poszukiwaniu leszczy. Mam kilka pytań:
Do ilu trzeba czynność powtarzać w tym okresie?
W jakich ilościach nęcić?
I czym? Myślałem o makaronie,kukurydzy,łubinie i ziemniakach co o tym sądzicie? 

pozdro:)

[2010-03-18 21:58]

szczerze chciałbym sam się coś dowiedzieć o LESZCZACH kiedy je łowic i na co najlepiej.
[2010-03-18 22:00]

maslak102

to zalezy czy to jest rzeka czy jezioro, ja na wisle na 6-7m karmie peczakiem i kukurydza bo drobnica sie wtedy nie czepia, ogolnie rzeke ciezko przenecic wiec mozna wieksze ilosci stosowac, i na to samo lapie wchodza ladne leszcze i karpiki, kolego kazda woda jest inna i trzeba kumbinowac podstwawa tego sportu [2010-03-18 23:33]

Mateja

Jest to jezioro Czarne (mazury,gmina Dubeninki) powierzchnia 183
ha.


"kolego kazda woda jest inna i trzeba kumbinowac podstwawa tego sportu
"

Kolego jeżeli oferujesz taką "pomoc" to po co odpowiadasz w ogóle na post??



[2010-03-19 07:29]

michal0210

Słyszałem że na Leszcze dobra jest gotowana pszenica z dodatkiem czosnku.                          
[2010-03-20 16:20]

Mateja

Wiecie może gdzie można kupić i w jakiej cenie łubin?

[2010-03-21 11:09]

Fragles

Generalnie leszcz jest wszystko żerny, można go nęcić z dobrym skutkiem wszystkimi zanętami leszczowymi jakie mamy dostępne na naszym rynku. Cała tajemnica polega na sposobie podania zanęty do łowiska, żeby sobie z niego nie odciągnąć ryb. Precyzyjne nęcenie na głębokość 10m jest dość trudne, kule powinny być dobrze sklejone żeby w całości doleciały do dna. Ilość podawanej zanęty zależy od zasobności łowiska, zasada jednak jest taka, że im więcej tym lepiej.
A reszta to praktyka i jeszcze raz praktyka!!!
[2010-03-21 11:45]

Makaron82

Panowie a gdzie teraz szukac leszcza?? chodzi o jezioro. [2010-03-21 21:12]

michal0210

Ja również chciałbym się dowiedzieć gdzie teraz szukać Leszcza. Pozdrawiam                           
[2010-03-23 20:07]

gusto

co do leszcza to byłem w łykient na mazurach jezioro Sarż 7km od Mrągowa,łowiłem na 7-8m na kiwok i spławik przynęta ochotka nęciłem zanęto Trapera "Super leszcz"były efekty,ale w większości drobnica,dopiero w niedzele jak zaczołem sypać zwykłe płatki suchie weszły leszcze 0,5-1kg czyli zanęta gruba poza zasięgiem drobnicy.pozdro Gusto
[2010-03-25 12:07]

michal0210

Ja zobaczę może się w sobotę wybiorę nad jakieś jeziorko poszukać leszcza. Wszystko zależy od czasu.... 
[2010-03-25 13:10]

Kamil4850

Leszcz lubi duzo i słodko a przekarmic to raczej sie go nieda .Ja na leszcze uzywam rosówek,biale robaki i czerwone
[2010-03-25 14:02]

Mateja

Wiem że haki powinny być duże,
czyli jaki rozmiar?
[2010-03-25 18:18]

Kamil4850

nr.10 będzie dobry ja takich używam no chyba ze za przynęte używam rosówki wtedy daje duży hak nr.5


[2010-03-25 18:56]

Mateja

A jak nakładasz przynętę chodzi mi szczególnie o kukurydzę,
hak zakrywasz, czy zostaje odsłonięty?
[2010-03-26 07:09]

Kamil4850

 odsłonięty delikatnie

[2010-03-26 11:20]

pangaz4

leszcz to temat rzeka chcąc go skutecznie zwabić na łowisko i w nim zatrzymać będziesz musiał sie niezle natrudzić proponuje tak jak któryś kolega dodać doi zanęty pszenice niekoniecznie z czosnkiem dobry rezultat daje konopia , oraz pinka czy też posiekane czerwone robaki w tych wiosennych miesiącach dodaje do zanęty suszoną krew czyi doradzam zrobić mix z pszenicy, kukurydzy, pęczaku, ziemniaczków oraz konopi można dodać  płatki owsiane i bułkę tartą, lub użyć pelletu by wszystko skleić wystarczy kupna zanęta leszczowa a co do ilości to na początek nie przesadzaj by nie przekarmić bo uzyskasz odwrotny efekt kulki lep małe ciut większe niż piłeczka pimpogowa żuć  od 10 do 20 takich mini kulek i czekaj na efekty jesli ryb będzie dużo to dorzucaj kolejne kule codzienna systematyka na pewno pomorze osiągnąć ci sukces pozdrawiam i życzę powodzenia na leszczowych zasiadkach  [2010-03-26 12:32]

pangaz4

a no i jak ktoś wyżej napisał ze przekarmić  sie go nie da z tym sie nie zgodzę zanęta w nadmiarze niezjedzona w końcu skwaśnieje a to już na pewno nam nie skusi leszcza tylko odpędzi wszystkie rybki
[2010-03-26 12:37]

Mateja

Zanęty kupnej nie będę dodawał, ponieważ zanim starsze roczniki dotrą to drobnica wszystko wyczyści. Będę nęcił kukurydzą, makaronem, ziemniakami i posiekanymi robalami.
Na jakiej głębokości nęcić w maju, mowa o jeziorze.
[2010-03-26 14:17]

fishmaniac

Osobiście polecam parzoną pszenicę z kukurydzą, makaronem, siekanymi robakami i oczywiście aromatem czosnkowym. Cukier waniliowy też nie zaszkodzi:). Do tego stosuję conajmniej paczkę zanęty leszczowej. Niewielkim kosztem mam w ten sposób zanętę na cały dzionek łowienia:) Na haczyk jakieś mięsko a im bliżej wiosny coś roslinnego, no ale zawsze trzeba kombinować, bo nie wiadomo, co leszcz w danej chwili preferuje. To moja rada, ale co ja tam mogę wiedzieć heh. [2010-04-06 13:39]