Najlepsza przynęta i zanęta na karpia

/ 12 odpowiedzi
Witam kolegów wędkarzy. Mam 19 i w tym roku postanowiłem zapolować na karpia. Nie mam doświadczenia w połowach tej ryby , więc proszę o radę doświadczonych kolegów. Chciałbym wiedzieć jaka jest najlepsza zanęta i przynęta na karpia, bardziej nocne zasiadki czy może świt i wieczór, dobór wędziska i kołowrotka. Jezioro na którym będę łowić jest stosunkowo płytkie (od 1,5 do 4,5 m), ma kilka górek, jest nieduże (18hektarów) , karpia jest tam sporo ale nieduży. Najczęściej 1-4kg. Miejscowi wędkarze stosują kukurydze więc nie wiem czy stosować ich metody , czy spróbować czegoś innego. Z góry dzięki za porady. Mały.
u?ytkownik61065


Najpierw musisz kupić sobie kijek najlepszy będzie 3 lb i 3,60,kołowrotek nie musi być super drogi i wielko na poczatek jakiś nie duży z najlepiej wolnym biegiem który pomieści jakieś 300 m żyłki 30(może być mniej),przypon standardowy  z miękiej plecionki nieduży haczyk,ciężarek jakieś 70-80 gram.Możesz kupić koszyki do "metody" które napełnisz grubą zanętą karpiową z dodatkiem peletu,pokruszonych kulek i ziaren.Jeżeli chodzi o pore dnia to polecam jechać wieczorem i łowic do rana to najlepsze pory w nocy też połapiesz.Z przynęt to kup kukrydze którą możesz zakładać na włos i np.dipowac lub rzucać samą bez dodatkowego aromatu,dodatkowo kup kulki proteinowe np. o zapachu wanili lub truskawki i ryby to uniwersalne zapachy i pozwolą Ci na wpasowanie się w gusta ryb:)) (2011/04/21 09:29)

sig78


możesz też próbować na skórkę chleba z powierzchni,bardzo dobry sposób a jak karpie się rozochocą to brania są bardzo częste.. (2011/04/21 09:50)

robaczek414