Zaloguj się do konta

Mój staw

utworzono: 2010/06/04 20:57
poszukiwaczsandacza

Cześć. Pisze tego posta, ponieważ mam pewien problem, otóż mam staw. Staw ma wymiary ok 200m3. Jest w nim od ... lina, karpia, i jak to bywa pewnie płocie, i inny szajs, bo odwiedzają go kaczki, które zapewne przyniosły ikrę. Do tego jest szczupak, który ma około 70cm. Mam problem w tym, że nie wiem co zrobić te ryby zaczęły rosnąć. Są karmione pszenica i innymi różnymi wynalazkami i mimo to karpie są małe. Średnia ich wielkość to ok.35cm. Tej zimy wyleciało ponad 15 sztuk od 1-1.5kg karpia i zostały pojedyncze sztuki, a reszta to małe gnoje po 35cm. A najgorsze co się przytrafiło to poleciał mój amur, który miał ponad 60cm ;/ . Dopóki nie zdechły te duże karpie to było zawsze dużo drobnicy, i w efekcie teraz jak zarzuci się wędkę, to wyciąga się co drugiego 10 cm karpia. I chciałem się spytać co mogę zrobić żeby uregulować wzrost tych ryb. Nie znam się za bardzo na właściwościach gleb i jak one działają na zwierzęta, ale dodam ze jest tam gliniaste podłoże, a muł jest ok. 20cm, może więcej przy czym staw ma ok. 10 lat. Myślę, że szczupak jeden to nie da sobie rady z taka ilością ryb, a nie mogę nic dopuścić, ponieważ jak dopuszczę szczupaka to się rozmnoży, a znów jak sandacza to mi powycina i "po charata" dużo większych ryb. Do tego dodam, że staw jest w 45% "zarośnięty" przez lilie wodne, i na dwóch brzegach są wierzby po 2m(samosiejki). Jeżeli ktoś przeczytał ten post, to w miarę możliwości niech mi coś napisze.
[2010-06-04 20:57]

Przemek238

Drogi kolego też mam podobny staw trochę mniejszy. Proponowałbym Ci zrobić 2 rzeczy. Po pierwsze pobierz próbkę wody do badania prawdopodobnie będziesz musiał wsypać trochę wapna i masz za mało drapieżnika. Wpuść parę szczupaczków na pewno nie zaszkodzi.W takim stawie to proponowałbym Ci jeśli masz kasę to wyczyść go trochę są specjalne koparki wędkowe
[2010-06-04 21:05]

withanight88

słowa to niektore konkretne dobrałes ;/ [2010-06-04 21:10]