Minn kota silniki, akumulatory i ładowarki

/ 9 odpowiedzi

Prosiłbym bardziej doświadczonych kolegów o wsparcie bo w temacie sprzętu tego typu jestem typowym laikiem i moja wiedza sprowadza się wyłącznie do informacji zaczerpniętych z intrenetu.

Sprawa wygląda bowiem nastepująco, od zeszłego roku jestem posiadaczem zestawu firmy Minn Kota i przyznam że nie bardzo jestem z niego zadowolony. Każdy z elementów zawodzi i nie wiem czy mam takiego pecha, czy poprostu ja coś źle robię? Kupiłem wszystko w komplecie bo zawsze trochę taniej wychodzi i chciałem ponadto mieć gwarancję, że będzie idealnie dobrane parametrami. Silnik to endura C2 40, akumulator 100mAh a ładowarka  MK 110P. Zacznę od tego, że już przy pierwszym ładowaniu prostownik nie pokazał momentu końca ładowania... mimo iż akumulator był naładowany (około 13,8V sprawdzałem miernikiem) pominąłem to i wszystko działało jak trzeba. Potem lekkie rozczarowanie co do długości pływania, bo przeglądając różne fora naczytałem się o całych dniach na wodzie, gdzie dla mnie to magia, bo na biegach 4-5 przy łodzi 3,6m i 2 osobach dorosłych starczało na zaledwie 2-3godziny. Potem kolejne ładowania i znowu cyrki, kontrolka oznaczająca koniec ładowania nigdy nie zapalała się samoczynnie, a jedynie po odłączeniu ładowarki od sieci i ponownym podłączeniu. Na koniec sezonu odesłałem ją na gwarancję i na nowy prostownik czekałem do maja tego roku!! Przyszło rozpoczęcie sezonu i powtórka z rozrywki, zupełnie nowa ładowarka i to samo, koniec ładowania sprawdzam miernikiem a kontrolka sama się nie zapala (po ubiegłym sezonie i po zimie ładuje się teraz maksymalnie do 13,5V). Tutaj moje pierwsze podstawowe pytanie czy ja coś źle robię, czy może to wina akumulatora, a może znowu ładowarka?

Kolejna rzecz, która mnie w ten weekend majowy dobiła to przełącznik biegów, który jak się domyślam padł najzwyczajniej w świecie i czeka mnie kolejny wydatek. Poprostu po dopłynięciu na łowisko i próbie ponownego uruchomienia silnik nie zaskoczył, a działały tylko biegi wsteczne. Z tym faktem związane jest moje kolejne pytanie, czy Waszym zdaniem napewno jest to przełącznik zmiany biegów, a jeśli tak to czy wymieniać go na oryginał, zamiennik czy może maksimizer? Bo przyznam szczerze że jest to ciekawa alternatywa.

Następna rzecz o której myslę jeśli czeka mnie już wydatek to śruba 3łopatkowa typu Kipawa, czy ma to sens? bo teoretycznie powinno podnieść wydajność silnika, ale chciałbym wiedzieć jak wygląda to faktycznie w praktyce.

Z góry dziękuję wszystkim za pomoc i liczę na fachowe rady z Waszej strony

Pietruk


Taniej w komplecie, hmmm, pewnie tak, tylko nie zawsze jakość idzie z tym.
Silnik masz markowy, to już plus, moim zdaniem popełniłeś błąd kupując z model ze przełącznikiem biegów. Obecnie nowoczesne silniki są w płynną regulację prędkości z Maximizerem (oszczędza prąd, w necie sobie poczytaj). 
Odnoście śrub Kipawy, to częściowo rozwiąże Ci problem mocy i i prędkości, ale bez maximizera długo nie popływasz. 
Abyś miał porównanie, napiszę Ci jak jak jest u mnie po długim weekendzie, gdyż kupiłem go przed nim.
Silnik mam ten http://www.mc-sklep.pl/silnik-elektryczny-minn-kota-traxxis-5585-mctuning-85lbs-p-142.html. Łódka ta http://www.koga-miastko.pl/pima.html.

Uciąg silnika robi wrażenie jak i prędkość, to powiedzieli mi inni wędkarze którzy mieli używali inne silniki i mieli porównanie. Akumulatorów jeszcze nie kupiłem bo zbrakło PLN. Brałem ze sobą stare 2 akumulatory od aut, jeden 75 Ah i drugi 80 Ah. Nigdy nie udało mi się zadanego z nich rozładować do połowy, a robiłem kilka kilometrów w trakcie wyprawy. Drugiego zazwyczaj nie używałem. Starałem się często nie używać maksymalnej mocy w ramach oszczędności. Któregoś dnia silnik podpiąłem do dużo większe łodzi, było nas trzech, po około 5 godzinach pływania znaleźliśmy w trzcinach fragment drewnianego (2x3 m) pomostu który zimowy lód skądś wyrwał, wzięliśmy go na hol, stawał dęba pod wodą a silnik pokazał co potrafi, hol trwał około kilometra.  Podejrzewam że akumulator by wytrzymał jeszcze jedną wyprawę.Co do ładowarki to mam taką jak w linku niżej, jeszcze nie trafił się mi akumulator którego nie naładowała. http://www.sklep.ekipa4x4.com/ladowarka-ctek-multi-xs-7000-12v-p-153.html
Ma nadzieję że coś Ci pomogłem, a przynajmniej będziesz miał porównanie. (2012/05/08 21:55)

użytkownik72013


W przeciągu dwóch tygodni jesteś już chyba trzecią osobą ,która narzeka na właśnie na przełącznik biegów w minn-kotach. Na innych forach ludzie też mają z tym problem...

Trzyłopatkowa śruba na pewno podniesie trochę osiągi. Tak jak kolega wcześniej też powiedział maximizer, to bardzo dobre rozwiązanie. Od zeszłego roku posiadam motorguide'a varimax 45lbs z maximizerem i wskaźnikiem naładowania aku. Jestem z niego bardzo zadowolony, ani razu mnie nie zawiódł, a w majówkę dostał w kość.

Ja mam aku Minn-Koty ( bardziej Trojana :p ) 110ah i taka samą ładowarkę do niego co ty i jak na razie nie mam zastrzeżeń. W momencie jak się naładuję wyłącza się i tyle. Dziwna sprawa...

  (2012/05/08 22:32)

84Bartek


Co do maksimizera i śruby to powiedzmy, że wstępnie już się zdecydowałem i wychodzę z założenia że raczej mnie nie stać na kupowanie kolejnego przełącznika na jeden sezon. A co myślicie o przypadku ładowarki i akumulatora? bo to jest dla mnie narazie największa zagadka... po której stronie doszukiwać się problemu? Bo na chwilę obecną czekam na podobny sprzęt znajomego, który może w najbliższy weekend będę porównywał ze swoim. Spróbuję mój aku naładować jego ładowarką i odwrotnie, wtedy zobaczę co nie gra po mojej stronie. A proszę mi jeszcze powiedzieć jak długo ładował Pan swój aku ładowarką tego typu, bo może poprostu ja niedoładowywałem do końca, chociaż zawsze dodatkowy miernik pokazywał full, a ładowarka po odłączeniu i ponownym podłączeniu do źródła prądu również pokazywała koniec ładowania.

Czekam na inne pomysły i pomoc z Waszej strony

(2012/05/09 08:40)

użytkownik72013


To zależy na jakim poziomie rozładowania jest akumulator. Jeżeli pływało się kilka godzin i widzę na wskaźniku motorguide'a kończąc wędkowanie, że dostał w kość to już wiem, że będzie to kilka godzin:). Różnie z tym bywa, pamiętam jak kiedyś ładował mi się z 6 godzin, ale to normalka...

Z tego co piszesz to może być problem z ładowarką. Spróbuj na tej od znajomego i wtedy będzie można już coś wnioskować...

Pozdrawiam (2012/05/09 09:46)

84Bartek


To zależy na jakim poziomie rozładowania jest akumulator. Jeżeli pływało się kilka godzin i widzę na wskaźniku motorguide'a kończąc wędkowanie, że dostał w kość to już wiem, że będzie to kilka godzin:). Różnie z tym bywa, pamiętam jak kiedyś ładował mi się z 6 godzin, ale to normalka...

zdarzało mi się ładować nawet ponad 12godzin! i nigdy kontrolka oznaczająca koniec ładowania nie zapaliła się samoczynnie, po około 6godzinach miernik pokazywał max wartość 13,8V w tym roku 13,5V i nic więcej a starczało na 2 góra 3 godziny pływania na najwyższych biegach

(2012/05/09 12:14)

Jack14


Od zeszłego roku "jadę" na Traxxis-ie 55 i zwykłym aku 150Ah i naprawdę nie miałem żadnych problemów (jak na razie). Wybrałem Traxxis między innymi dlatego, że posiada maxymizer i płyną regulację obrotów, a ze starszymi modelami bywały problemy np. właśnie z przełącznikami biegów i oczywiście brak maxymizera. Cenna wskazówka dla Ciebie to nigdy jeśli planujesz dłuższe pływanie nie "kręć" obroty na maxa tylko raczej na 4.

Bordzo dobrze będzie jak zrobisz to o czym pisałeś podmiana aku i ładowarek od sprawnego zestawu.

(2012/05/09 15:42)

henryk58


Bartek ,jeżeli kupiłeś silnik w ubiegłym roku , to z tego co się oriętuję MK daje gwarancję na trzy lata więc nie powinieneś mieć problemu z naprawą , a jeżeli chodzi o akumulator , to pojemność jest OK ,tylko czy jest to Gel czy zwykły kwas i czy ładowarka nie jest do ładowania typowych akumulatorów kwasowych . Ja mam Osapiana 45 akumulator Toyama Gel 90 Ah ładowarkę Ultipower 8A 12V  i nie ma problemu .Ostatnio na zalewie Żur / Bory Tucholskie/ pływaliśmy 6 godz. /nie na maksa/ i miał 10,8 V ,5 godz ładowania i full wypas   (2012/05/09 15:43)

84Bartek


Akumulator to minn kota a w zasadzie trojan dokładnie model  SCS200DC 115Ah w pierwszym wpisie omyłkowo napisałem 100Ah ale to nie ma większego znaczenia, natomiast ładowarka też minn kota model MK 110P, kupowałem w komplecie żeby mieć pewność że wszystko będzie ze sobą współgrało parametrami.

A jeżeli chodzi o gwarancję to jak najbardziej firma MK daje trzy lata na silnik tylko jak się zagłębimy dokładniej to na przełącznik zmiany biegów już tylko 12miesięcy, które niestey upłynęły w moim przypadku pod koniec marca tego roku...

(2012/05/09 20:10)

84Bartek


Witam wszystkich ponownie!

Przez ostatni weekend popływałem sobie trochę zamieniając naprzemiennie mój aku z tym od znajomego ponadto raz ładowałem swoją ładowarką potem tą od niego. Moje odczucia są mieszane, bo w zasadzie nic oczywistego z tego nie wynikało. Napewno upewniłem się, że kontrolka oznaczająca koniec ładowania w mojej ładowarce nie zapala się samoczynnie i dopiero po wyłączeniu i ponownym włączeniu, czyli znowu ją odeślę. A co do mojego akumulatora to niby się ładuje ok, trzyma też wydaje mi się dobrze, bo woził jakieś 300kg przez 4godziny ciągłego pływania na biegach 2-3 i rozładował się do 1/3.  Problem w tym, że ładowarka znajomego polskiej firmy stef-pol, pokazywała podczas ładowania jego akumulatora poszczególne etapy, szczególnie chodzi mi o fazę końcową gdy był juz naładowany, natomiast gdy ładowałem mój znowu nie zapalała się ostatnia dioda! Czy możliwe jest że mój aku nie doładowywuje się do końca? Bo przyznam, że jestem trochę w dymie i nie bardzo wiem o co w tym wszystkim chodzi... Fakt jest taki że jego aku naładowałem jego ładowarką i wszystko było jak należy, moją ładowarką też naładowałem ale nie pokazywała końca ładowania (dopiero po wyłączeniu i włączeniu). A w drugą stronę, czyli ładując mój akumulator obie ładowarki nie pokazywały końca ładowania?! (moja jak wczesniej czyli dopiero po ponownym włączeniu).

Wychodzi na to, że mam podwójnego pecha i czekają mnie nieplanowane wydatki...  Proszę o sugestie z Waszej strony bo na chwilę obecną wiem, że nic nie wiem!

(2012/05/21 10:30)