Zaloguj się do konta

Metoda drgającej szczytówki

utworzono: 2013/04/19 18:20

Witam :) W te wakacje planuje połowić rybki metodą drgającej szczytówki. Oglądałem wiele filmów wędkarskich gdzie wędkarz łowi tą metodą i bardzo mnie ona zaciekawiła oraz spodobała mi się. Ale mam kilka pytań odnośnie tej metody: - czy drgającą szczytówkę można w jakiś sposób zamocować w wędce teleskopowej czy do tej metody musi być jakiś specjalny kij ?- jaką szczytówkę polecacie do łowienia ryb od 20 cm. płoci po nawet 50 cm. liny ? Z tym że średnio są to karasie i liny 37 - 40 cm. Chciałbym aby jedna szczytówka była dobra do połowu i takich i takich rybek bo nie chcę kupować 3, 4 szczytówek.- jakie włókno tej szczytówki będzie najodpowiedniejsze ?- czy takie szczytówki mają jakieś ograniczenie ciężaru wyrzutu ?- ile będzie mnie kosztowała taka szczytówka ?Proszę o pomoc, szczególnie te osób które wędkują tą metodą. Dzięki wielkie z góry :) [2013-04-19 18:20]

cfckarp

Ja jestem początkującym wędkarzem, ale bardzo lubie feedera i dużo łowie tą metodą. Co do drgającej szczytówki (co się utożsamia z feederem), to osobiście nie widzę jakoś łowienia teleskopem. Owszem można dokonać przeróbek ale moim zdaniem akcja takiej wędki nie pasuje do tej metody. Myślę że przede wszystkim feeder bo on ma charakterystyczną akcje szczytową do tego typu łowienia. Co do samej szczytówki to myślę że nadaje się taka koło 2 uncji. Co do ciężaru to oczywiście mają ograniczenie więc tak do 70 gram radziłbym praktykować. Tyle ode mnie, ale porównaj też opinie z innymi. osobiście bardzo polecam tę metode bo brania są widowiskowe i przede wszystkim skuteczność duża. Powodzenia:)
[2013-04-19 18:46]

aquilon

Do tej metody możesz kupić kij zarówno teleskopowy, jak i składany.
Ciężary wyrzutu są różne. Od naprawdę lekkich do bardzo ciężkich. Ja mam szczytówki do 600 gram więc możesz taką butelkę piwa zarzucić :)