Zaloguj się do konta

Mechanicy samochodowi na wędkuje.pl

utworzono: 2010/08/13 15:36
kobikobi1

Witam.Rozkraczył mi się passat 1.8 bęzyna.Zatarla się rolka napinająca i zerwało zęby z paska rozrządu.Jak mam teraz zgrać pasek rozrządu względem wału napędowego.
ż góry dziękuję za pomoc.
[2010-08-13 15:36]

 A pasek pierdaśnął ? Bo jak Ci poszedł pasek rozrządu, to kaplica. Rozrząd do wymiany, CAŁY. [2010-08-13 16:11]

kobikobi1

to jest silnik bezkolizyjny
tak więc nic sie nie stało
ale nie wiem jak teraz zgrać mał korbowy z wałkiem rozrządu

[2010-08-13 16:41]

robcio2535

to jest silnik bezkolizyjny
tak więc nic sie nie stało
ale nie wiem jak teraz zgrać mał korbowy z wałkiem rozrządu
A jednak cośik się stało :-( -a nie lepiej z czymś takim to do mechanika -ot taka moja propozycja.
[2010-08-13 17:27]

fazim

Rozrząd ustawia się według znaków które są przeważnie na rolkach  i na silniku.
[2010-08-13 17:41]

No rozrząd to nie błachostka. Sam bym tego nie ruszał, to takie serce silnika. Niech zobaczy to "lekarz" od silników lepiej. [2010-08-13 22:03]

Bromar

Witam.Rozkraczył mi się passat 1.8 bęzyna.Zatarla się rolka napinająca i zerwało zęby z paska rozrządu.Jak mam teraz zgrać pasek rozrządu względem wału napędowego.
ż góry dziękuję za pomoc.


 Kolego to nie jest takie proste, gdyż aby zacząć ustawiać elementy rozrządu musisz najpierw ustalić położenie tłoków w cylindrach (chodzi o ustawienie pierwszego tłoka w odpowiedniej fazie zapłonu ), a następnie odpowiednio ustawić wałkiem rozrządu zawory w głowicy , na kołach jak i na bloku silnika są znaki służące do ustawiania zapłonu  tak jak wspomniał Kolega fazim. W większości silników w kołach pasowych są otwory które w odpowiednim ustawieniu pokrywają się z otworami w bloku silnika posiadającymi gwint wewnętrzny i należy w nie wkręcić śruby blokujące aby nie przestawić kół w momencie zakładania paska. Jeśli jest to jak piszesz silnik bezkolizyjny to w przypadku przesunięcia paska o jeden ząb uda się go uruchomić lecz praca będzie nierówna ( bo albo zapłon będzie przyspieszony lub opóźniony o kilka stopni) i trzeba kombinować w którą stronę i które koło przestawić. Nie znam akurat tego silnika więc o danych regulacyjnych nic nie mogę powiedzieć, moim zdaniem pomocna była by wiedza książkowa o tym modelu a mówiąc szczerze jeśli jesteś lepszym wędkarzem jak mechanikiem to daj auto do warsztatu.
[2010-08-13 22:46]

kobikobi1

Dał bym do warsztatu ale najbliższy mam 20 km od domu,a mieszkam na pogórzu kaczawskim i niestety ratuje mnie tylko laweta,bo hol bez chamulcow odpada.
[2010-08-14 12:23]

Bromar

Dał bym do warsztatu ale najbliższy mam 20 km od domu,a mieszkam na pogórzu kaczawskim i niestety ratuje mnie tylko laweta,bo hol bez chamulcow odpada.



 Kolego, to że silnik nie będzie działał to nie znaczy że nie będziesz miał hamulców. Hamulce będą działać tylko trzeba że tak powiem porządnie w pedał deptać no i oczywiście prędkość holowania nie za szybka. Kiedyś nie było wspomagania hamulców a układ ze wspomaganiem niewiele różni się od tego posiadającego wspomaganie, oczywiście nie mówię tu o ABS czy innych układach wspomagających. Nie jestem mechanikiem z wykształcenia, ale mechaniki uczyłem się od ojca i starszego brata a przez okres 28 lat jak posiadam prawo jazdy i tyleż samo zawsze mam jakieś auto powiem Ci że robiłem i remonty silników i blacharki więc trochę tej wiedzy posiadam. Zapewne za raz ktoś będzie starał się zarzucić mi że chcę znów zabłysnąć na forum, ale nic na to nie poradzę, jest wolność słowa i wypowiedzi.
 Dobrze ci radzę jak nie masz doświadczenia w usuwaniu tego rodzaju awarii to zaholuj swoje auto do warsztatu bo robiąc to sam możesz paść na jeszcze większe koszta ( nie naprawisz, pogorszysz a i tak pojedziesz na warsztat)
 Ja tak Ci radzę, ale decyzja należy do Ciebie.
[2010-08-14 13:09]

withanight88

Panowie wyżej mają racje, idzie to zrobić , jednak rozrząd jest ważnym elementem i lepiej, zeby zrobił to fachowiec. Nie dawaj miejscowym " mechanikom" bo ini czesto "na sluch" ustawiają. 



ja w starym golfie zaplacilem za zalożenie nowego paska 100 zł.

Jesli koniecznie chcesz naprawiac sam to polecam forum pasjonatów vw

[2010-08-14 13:22]

Bromar

Panowie wyżej mają racje, idzie to zrobić , jednak rozrząd jest ważnym elementem i lepiej, zeby zrobił to fachowiec. Nie dawaj miejscowym " mechanikom" bo ini czesto "na sluch" ustawiają. 



ja w starym golfie zaplacilem za zalożenie nowego paska 100 zł.

Jesli koniecznie chcesz naprawiac sam to polecam forum pasjonatów vw


 
 I tu się zgodzę z Kolegą withanight88 że pomysł z forum VW może się sprawdzić.
Często na takich forach porad udzielają mechanicy.
[2010-08-14 13:32]

dan984

Dokładnie popieram kolegów wyżej, ja przy swoim golfie robiłem niegdyś wszystkie naprawy sam..lecza jak chodziło o rozrząd to zawsze dawałem do zaufanego warsztatu, bo wystarczy jak źle sie zgrają tłoki i jest możliwość przebicia bloku silnika przez jeden z nich.....niestety rozrząd w "Pasku" to nie ustawianie zapłonu w maluchu....silniki VW są bardzo solidnie i precyzyjnie spasowane i trzeba sie na tym naprawdę znać...pozdrawiam kolegów
[2010-08-14 19:09]

bercik1965

dołaczam sie do kolegów nie ma co samemu grzebać przy rozrządzie skoro nie zna sie specyfiki auta i ustawień jakiemu on podlega dołacze jeszcze tylko jedno jest jeszcze jeden znak na kole zamachowym między skrzynią a silnikiem na którym jest nabity punkt zerowy i dodatkowe kreski które sam nie wiem do czego służą ale jak koledzy powiedzieli lepiej idź na ryby a mechanikę zostaw mechanikom każdy musi coś zarobic nie każdy Polak jest omnibusem a jak coś zrobisz źle koszty sie podwoją i co wtedy pozdrawiam i życzę dobrych i trafnych przemyśleń
[2010-08-24 19:06]