Łowisko Szymanowice anty przyjazne wędkarstwu karp

/ 33 odpowiedzi
Jestem początkującym karpiarzem, ale wędkarzem z bardzo długim stażem.
Szlak mnie trafia jeśli o bardzo ważnych sprawach dotyczących regulaminu decydują ludzie których wiedza na tematy ichtiologii , sportu wędkarskiego oraz technik połowu jest delikatnie mówiąc znikoma. Jeszcze gorszą rzeczą jest jeśli są niereformowalni i przekonani ślepo o swoich racjach. Głupota i bezmyślność ich sięga zenitu kiedy czują się bezkarni mając poparcie O. Dyrektora i podobnych mu ludzi których głównym celem powinno być dbanie o dobro wędkarzy a nie odwrotnie o czym często zapominają. Powstają wtedy tak zwane REGULAMINY ŁOWISKA często mądre jak oni sami. Dobitnym tego przykładem jest REGULAMIN połowów wędkarskich na łowisku „ZALEW SZYMANOWICE”. Mnogość absurdów i bubli prawnych niezgodnych ze Statutem PZW oraz Kodeksem Cywilnym bije wszelkie rekordy.
Ja chcę się skupić na pkt.5 tego regulaminu zabraniającym wywożenia przynęty i zanęty oraz połowu ze środków pływających. Punkt ten nie precyzuje tak jak w regulaminie dotyczącym połowu w porze nocnej , że podawanie przynęty i zanęty ma odbywać się z brzegu metodą wyrzutu. Konkretnie chodzi o używanie modeli zdalnie sterowanych do wywożenia zanęty i przynęty. Tworzenie zakazów i nakazów dotyczących sposobu wędkowania powinno mieć na celu ochronę akwenu, rybostanu i osób znajdujących się nad jego brzegami. Mam na myśli cały czas wędkarstwo karpiowe z zastosowaniem metody „złap i puść”. Dla osiągnięcia dobrych rezultatów i skutecznego połowu nieodzowne jest mocne nęcenie wybranego miejsca przez kilka kolejnych dni. Użycie takiego modelu pozwala mieć prawie całkowitą pewność że po zakończonym dziennym wędkowaniu na następny dzień nie zastaniemy w nęconym łowisku innego wędkarza /czytaj mięsiarza/ skutecznie korzystającego z naszego wkładu finansowego. Jego możliwości sprzętowe nie pozwolą mu na stawianie zestawu w odległości 150 czy 200 m od brzegu.