Łowiska Odra ok. Turza woj śląskie

/ 10 odpowiedzi
Witam, jakoż iż jestem początkującym wędkarzem, z każdym wypadem na ryby zdobywam nowe doświadczenia. Mam do Was Pytania i chce się zwrócić o poradę.
Z piątku na sobotę planuję zasiadkę nad rzekę odrę w miejscowości Turze, w tym miejscu wpływa do rzeki, mniejsza rzeczka o nazwie Rudka. Są tam 2 główki, i na nich Chciałbym się umiejscowić. Otóż ten rejon jako tako jest moim nr1 w łowiskach odwiedzanych, zwłaszcza po ostatnich falach powodziowych. Przejdę od razu do rzeczy. Chce łowić na drgającą szczytówkę.
Jedną wędkę zarzucić w spokojną wodę przynęta rosówka, natomiast 2 chce w nurt, który jest ostatnio bardzo silny, i tam chce nastawić sie na leszcza, jako przynęta miała by być makaron rurki, lecz jak gotuję i hartuję to zawsze wychodzi mi taki albo kleisty w dotyku, lub też nie zachowujący konsytencji i szybko sie rozpada. Co ja robię nie tak? w tym odcinku rzeki nie narzekam na rybostan, ktory sie powiekszył. Dla mnie po prostu liczy się miło spedzony czas nad wodą, oraz dobra walką w trakcie holu ryby. Zazwyczaj Wszystkie ryby lądują w wodzie, dlatego iż nie chętnie spożywam je. Byłem już na jednej nocce w tamtym roku i też właśnie próbowałem na makaron ale co branie i zacięcie hak pusty, pamietam iż makaron zawsze wychodził mi taki rozsypujący sie. Pomoże ktoś?
michal0210


Witam! Popełniasz błąd hartując makaron. Wczoraj oglądałem film pt. "Sposób na Leszcza" i właśnie się dowiedziałem że w żadnym wypadku nie należy go hartować. Po ugotowaniu należy go rozłożyć na talerzach lub desce aby była cienka warstwa i poczekać aż sam ostygnie. Podobno można posypać jakimś aromatem jak makaron jest ciepły dobrze pochłania zapach. Pozdrawiam (2010/07/06 14:56)

walh


michal0210 ale ten makaron bedzie za miękki i spadnie mi z haka, w szybkim nurcie? ja próbowałem już z żelatyną, ale też marne efekty (2010/07/06 15:22)

michal0210