Zaloguj się do konta

Łowienie z pomostów

utworzono: 2018/05/10 21:51
amur1234

Witam, jestem początkującym wędkarzem! Za miesiąc mam zamiar zdawać na kartę wędkarską. Moje pytanie brzmi następująco: czy mogę legalnie łowić z wszelkiego rodzaju publicznych pomostów tzn. przy plaży, molo itd.? [2018-05-10 21:51]

Sith

Jeśli nie ma szczególnego zakazu (tablica z zakazem, regulamin łowiska), to ogólnego zakazu nie ma. [2018-05-11 07:26]

Nooorberr

Wydaje mi sie że do łowienia potrzebujesz kartę wędkarską ( no chyba ze to jakies prywatne łowisko i yego nie wymagają) no i oczyeiscie wykupione pozwolenie. Jeżeli sie mylę, proszę poprawcie mnie. [2018-05-11 11:29]

Sith

Wydaje mi się, że źle zrozumiałeś intencje zawarte w pytaniu. Patryk ma zamiar uzyskać kartę i wówczas łowić z pomostu.
Chyba że ja źle zrozumiałem, to wówczas Twoja odpowiedź jest właściwa. [2018-05-11 12:07]

osa12

Nie bardzo jest prawo aby zakazać połowu z pomostów na wodach publicznych.
Bynajmniej ja takiego nie znam,
[2018-05-11 14:32]

MariuszTonn

po wykupieniu zezwolenia u gospodarza wody (ew oplacenia skladek pzw) mozesz lowic tam gfzie chcesz jesli jest to zgodne z rapar. Nie musisz miec dodatkowych uprawnien na pomosty. zaden pomost nie jest prywatny na publicznej wodzie. pa [2018-06-05 06:45]

Sith

Nie zupełnie masz rację. Gospodarz, dzierżawca, zarządca wody publicznej ma prawo wprowadzenia pewnych ograniczeń, w tym zakazu wędkowania z pomostów i nabrzeży, gdyby zagrażało to bezpieczeństwu. Wyobraź sobie wędkowanie w ciasnej przystani żeglarskiej, albo z pomostu czy molo na terenie kompieliska. [2018-06-06 06:16]

osa12

Rozumiem cel, ale pokaż zapisy prawne na to pozwalające ?
Rzeki są niebezpieczne bo ludzie się topią, ale nie ma nikt prawa zabronić kąpieli i wypoczynku nad wodą?
Nie znam zapisów prawnych pozwalających na zabranianie połowu ryb na wodach publicznych powołujących się na bezpieczeństwo ?
[2018-06-06 13:38]

MariuszTonn