Zaloguj się do konta

Łowienie sandaczy - porady

utworzono: 2015/07/31 22:51
dobrywedkarz

Witam! Mam oto parę pytań do wędkarzy łowiących sandacza z gruntu w rzece. Jestem początkującym wędkarzem i byłem już w tym roku dwa razy na Odrze na sandacza na ogonki uklei z gruntu. Postanowiłem tak łowić, ponieważ parę wypraw wcześniej, kiedy łowiłem klenie na czereśnie przyszli wędkarze, którzy łowili tak i to jeszcze z użyciem feedera. Jako wskaźnika brań używali drgającej szczytówki i gdy było branie szybko podbiegali i otwierali kabłąk lub wcześniej włączali wolny bieg i wiedzieli, że jest branie bo żyłka wysnuwała się z kołowrotka i wyciągnęli nawet sandacza koło 40 cm i suma 30 cm. Postanowiłem łowić tak samo. Na pierwszej wyprawie miałem już 2 brania. Robiłem tak że gdy było branie, które polegało na dwóch trzech krótkich ugięciach szczytówki od razu otwierałem kabłąk i żyłka raz od razu po otwarciu kabłąka schodziła z kołowrotka tak gdzieś koło 15 cm i na tym się kończyło zacinałem i pusto. Następne branie identycznie. Następnego dnia byłem po raz drugi i pierwsze branie łowiłem z włączonym wolnym biegiem od razu odjazd aż trzeszczy i jest kleń 38 cm. Potem koło 21 branie znowu dwa drgnięcia szczytówki żyłka ledwo się wysunęła z wolnego biegu poczekałem chwile może jeszcze odjedzie lecz cisza zacinam pusto. I tu mam pytania do kolegów wędkarzy.1. Co robię źle? Za wcześnie zacinam, może za późno, może lepiej nie używać feederów tylko gruntówki i zmienić sygnalizację brań?2. Czy używam dobrych haków jeśli chodzi o wielkość? Używałem tego po lewej i nie wiem czy nie spróbować łowić z użyciem tych na prawo?Z góry dziękuje za odpowiedź. [2015-07-31 22:51]

wojek06

cały czas miej otwarty kabłąk kołowrotka,sandacz jak poczuje lekki opór puszcza przynęte [2015-08-01 10:04]

mistrzu53

W rzece? Wydaje mi się że nurt wyciągnie całą żyłkę z kołowrotka. [2015-08-01 11:22]

ogtw