Łowienie na ciężko

/ 8 odpowiedzi
Witam, miesiąc temu dostałem nagłego zapału wędkarskiego i postanowiłem sobie kupić wędkę. Jest do daiwa sweepfire match 3.90/30 (jestem amatorem więc proszę nie śmiejcie się z mojego zakupu). Kupiłem tą wędkę bo lubię daleko rzucać ze spławikiem, a czytając opinie wydawała się świetna,lecz z każdym łowieniem jak patrzyłem jak inni wyjmują ryby a ja nie, to trochę mnie to zmartwiło. Do czego zmierzam? Chciałbym przerzucić się na łowienie z koszyczkiem tylko teraz mam 2 pytania. Czy przy takiej wędce jest to w ogóle możliwe bo 30g to wcale niedużo, oraz czy łowienie z koszyczkiem jest efektywne na stojącej wodzie. Dodam, że ryby są dość duże np karpie do 13kg oraz że w swoim sprzęcie posiadam linkę nanofilową i czy to może przeszkodzić w łowieniu koszyczkiem. Z góry bardzo dziękuję za pomoc, bardzo przyda mi się opinia każdego wędkarza. :) :)
Diabolique


przy takich rybach i lowieniu z gruntu wybralbym karpiówke badz mocnego feedera. 

szkoda tej daiwy do prob lowienia na grunt :)

lowienie na koszyk jest efektywne, ale nie wszedzie. czasami lepszy okazuje sie splawik. zalezy jak kaprysne są ryby ;)

(2013/09/23 22:58)

plotka97


Do koszyka to bum sobie odpuścił. Może próbuj dalej na spławik a jak to nie poskutkuje to kup tak zwaną bazarówkę i uzbrój na grunt. Ja łowie na grunt i żywca taką wędką i daje radę. Poza tym to, że nie biorą to nie musi być wina metody. Może to być zły dobór przyponu, zanęty lub przynęty. Kombinuj i nie poddawaj się, a prędzej czy później przyjdą wyniki. (2013/09/24 09:01)

ryukon1975


Odpuść sobie łowienie tym kijem na ciężko. Tak jak napisałeś 30 g to nie jest dużo przeciążyć kij węglowy i złamać jest łatwo. Szkoda wędki lepiej kupić drugi, do łowienia z koszykiem nie jest konieczny kij za wielkie pieniądze skoro dopiero zaczynasz to do nauki z kilkadziesiąt PLN kupisz. (2013/09/24 10:06)

Artur z Ketrzyna