Łowienie karpi na grunt z koszyczkiem

/ 13 odpowiedzi
Witam. Mam pytanie dotyczące połowu karpi,chcę łowić te piękne rybki typowa metodą na grunt czyli z koszyczkiem zanętowym. Nie wiem natomiast czy tą metodą mogę liczyć na jakiekolwiek szanse połowu chociażby średniaków.Proszę o poradę co do grubości żyłki,ciężaru koszyczka,przynęty. (przyznaję że jestem początkującym wędkarzem w tej dziedzinie połowu.)
użytkownik13410

Spokojnie możesz je poławiać na grunt. Ja w zeszłym sezonie holowałem sztuki +- 40 cm na żyłkę 0,22 i przypon 0,18 na spławik, ale jeśli nastawiasz się tylko na te ryby to myślę, że 0,25 przypon około 0,20-0,22. Uniwersalną przynętą na karpiowate jest kukurydza- 2, 3 ziarenka konserwowej, ewentualnie kanapka 1 ziarenko kukurydzy i 1 biały robak na haczyk rozmiaru około 8, to zależy od numeracji danej firmy ale ważne żeby był z troszkę grubszej stali, miał stosunkowo krótki trzonek i szeroki łuk kolankowy. Kolor może być złoty choć nie zauważyłem mniejszej ilości brań na czerwony czy czarny haczyk.
Koszyczek? To zależy od wody na jakiej łowisz i jak daleko chcesz wyrzucić przynętę. Generalnie najlepiej by było gdybyś zakładał najlżejszy ale umożliwiłby Ci on pewne dorzucenie w miejsce tam gdzie żerują ryby. W wodach stojących z reguły nie stosuje się większych niż 40, do tego bez denka.
Żeby łowić karpie niekoniecznie trzeba mieć całą furgonetkę sprzętu, masę elektronicznych sygnalizatorów i najlepsze kije ;) życzę powodzenia

ps. Czy karpie są aż takie piękne? walczą owszem ładnie, ale ja np. poprzez kilka artykułów poświęconych tym rybom troszkę je znielubiłem bo generalnie karp nie jest rybą pozytywnie wpływającą na ekosystem zbiornika w którym się znajduje, a poza tym zarybianie nim nie ma wg. mnie sensu bo karp nigdy w Polskich warunkach się nie rozmnoży. (2010/01/26 20:21)

tomasz26552