Zaloguj się do konta

Łowienie gruntowe bez feedera

utworzono: 2018/08/08 10:26
rpszczolkowski

Witajcie, koledzy wędkarze. Zwracam się do Was z prośbą o pomoc. Planuję we wrześniu wyjechać z narzeczoną na mazury i przy okazji ze 2 dni poświęcić na wędkowanie. Będę miał możliwość połowu z pomostu i chciałbym metodą gruntową poszukać jakichś leszczyków. Niestety nie dysponuję wędką, która mogłaby zasygnalizować swoją delikatną szczytówką brania, więc chciałbym Was zapytać, jaki sygnalizator, poza elektronicznym, mógłbym zastosować? Widziałem takie z dwiema bombkami, które podwiesza się na żyłce między przelotkami, ale nie wiem do końca, jak miałoby coś takiego działać. Byłbym bardzo wdzięczny za polecenie jakiegoś rodzaju sygnalizatora i opisanie na jakiej zasadzie on działa, bo jestem w temacie zielony i do tej pory moim największym osiągnięciem jest 1kg leszcz na spławik. Z góry dziękuję za pomoc :) [2018-08-08 10:26]

Moczykij70

Odkładasz wędkę z podpórki. Licząc od kołowrotka, pomiędzy pierwszą o drugą przelotką wyciągasz około 0,5 -0,7 m luzu żyłki. Na tej luźnej żyłce wieszasz ten sygnalizator (bombka). Sznurek od bombki dowiązujesz np. do podpórki. Jeśli ryba bierze od brzegu bombka podskakuje i podnosi się do góry, kiedy bierze do brzegu teoretycznie bombka powinna opuszczać się na dół. Wtedy zacinasz. Bombka sama wypina się z żyłki podczas zacięcia. Proste.

Powodzenia. [2018-08-08 11:24]

tak ustawiasz wędke łowiąc bez elektronicznego sygnalizatora.
Podczas brania ta podwieszana piłeczka/bombka/sygnalizator "idzie" go góry ,wtedy zacinasz.
[2018-08-08 12:57]

Tak wygląda sygnalizator podwieszany.Żyłke wkładasz między te czerwone kulki. [2018-08-08 13:08]

Z sygnalizatorem elektronicznym ustawiasz nieco dalej podpórkę,najczęściej między pierwszą a drugą przelotką licząc od kołowrotka.
na podpórkę przykracasz sygnalizator elektroniczny, natomiast babkę zawieszasz przed sygnalizatorem. [2018-08-08 13:19]

rpszczolkowski