Zaloguj się do konta

Łowienie feederem -porady

utworzono: 2010/04/24 09:23
war

Witam.
Jestem początkującym wędkarzem i stąd pytanie do bardziej doświadczonych kolegów i koleżanek. Jak długo, po zarzucie koszyczkiem zanętowym, powinien on leżeć na dnie? Co jaki czas wyciągacie zestaw żeby uzupełnić zanętę? Jak długo umieszczona w nim zanęta będzie wabiła ryby? Z góry dziękuję za pomoc. Połamania...
[2010-04-24 09:23]

ayem

nie da się tego dokładnie okreslić ponieważ zależy to od wielu czynników , rodzaju wody , uciągu, woda wypłukuje zanętę z koszyczka więc co jakiś czas trzeba ją uzupełniać. W zasadzie jak przez jakiś czas nic się nie dzieje wyciągamy go i uzupełniamy , tak na prawdę po jakimś czasie sam dojdziesz do tego poprzez własne obserwacje.
[2010-04-24 13:08]

szymbor

dokładnie tak jak napisał kolega wyżej ... jedyne co możesz zrobić na samym początku łowienia to podnęcić łowisko koszyczkiem ... obierasz stanowisko w którym miejscu chcesz łowić .... zarzucasz zestaw w upatrzone miejsce ... kiedy zestaw opadnie, zacinasz trzy razy i wyciągasz zestaw i ponawiasz próbę 4-5 razy (ja tak robię) ... takie nęcenie wymaga celnego rzucania w to samo miejsce ... do powtarzania celnych rzutów dam Ci małą radę ... obierz na drugim brzegu naprzeciw Ciebie jakiś punkt, np. jakieś drzewo. Zarzucasz zestaw celując szczytówką w obiekt który obrałeś ... czekasz na opad, naprężasz żyłkę po czym oznaczasz markerem na żyłce (najlepiej białym jak masz ciemne żyłki) przy kołowrotku długość zarzutu .... jeżeli już to zrobisz to następny rzut wygląda tak samo ... zarzucasz celując w wybrany wcześniej obiekt ... poczym zwijasz żyłkę dopóki przy kołowrotku nie będziesz miał zaznaczonej wcześniej długości markerem ... wtedy będzie miał pewność że zestaw leży bardzo blisko poprzedniego zarzutu ... dzięki temu zanęcasz jedno miejsce i wabisz ryby, a nie machasz gdzie popadnie i rozpraszasz ryby po całym łowisku :) pozdrawiam
[2010-04-24 14:09]