Zaloguj się do konta

Łowienie bolonką, porady i opinie

utworzono: 2012/01/19 21:03
perwer

Witam serdecznie ,jutro chce kupić bolonkę do połowu na wody stojące.Ze względu na fakt że sie uparłem i koniec. Wiem że ten sprzęt służy do połowu na rzeki ,ale chce go przetestowac na jeziorka i stawy.Nigdy nie łowiłem taką wędką i dlatego zakładam temat w doborze sprzętu .
Mianowicie chodzi o długość ,bo jeśli chodzi o wagę to kupie najlżejsze 5 metrówki w granicach 200 gram ,6 metrówki w granicach 250-300 gram.
Proszę o poradę bo słyszałem że długimi ciężko zarzucać przy delikatnym zestawie,to może kupić 5 metrówkę będzie łatwiej? Nie mam pojęcia,ani doświadczenia.
Proszę nie radzić kupić bata ,bo nie chce.
Chce tez zapytać,czy jest sens jak w odległośćówce stosować spławiki przelotowe .
Jak ktoś łowił i ma jakieś pojęcie ,będę bardzo wdzięczny za poradę.Pozdrawiam.
[2012-01-19 21:03]

str

Daruj sobie, zanim zacząłem przgodę ze spinnigiem też próbowałem. Odległościówka 4,20 załatwi sprawę, a następnym krokiem niestety jest "bat" i "tyczka".

Powodzenia P.B.

[2012-01-19 21:11]

perwer

Nie no łowie odległościówką 4,20 i spoko,tylko na zawodach chciałem sie pobawić w tym roku i myślałem nad czym dłuższym .Bat jak pisałem już odpada ,dlatego jak coś jest nie tak z tym łowieniem na bolonką to przynajmniej napiszcie co...
[2012-01-19 21:18]

str

Niestety w tym temcie się "wyczerpałem" [2012-01-19 21:20]

perwer

Niestety w tym temcie się "wyczerpałem"

Ok
[2012-01-19 21:28]

89krzysztof

No nie uwierzycie, ale też mam zamiar jechać jutro jakąś bolonkę kupić :D 
Więc może i ja zadam pytanie, które mi się nasunęło. Jak ma się sprawa z kołowrotkiem ? Wystarczy zwykły, nazwijmy to uniwersalny, czy musi być jakiś matchowy, gruntowy ? 
Jak to jest z tym zarzucaniem ? Łowię z reguły na spławiki w porywach do półtorej grama (preferuję takie 0.2 - 1).