Kulki proteinowe... O co chodzi?

/ 11 odpowiedzi
Witam.

Łowię ryby amatorsko, nie znam się za bardzo na sprzęcie i przynętach. Tu pojawia się moje pytanie o kulki proteinowe. Słyszałem o nich wiele, ale żadnych konkretów. Chciałem się w to pobawić w tym sezonie ale nie wiem z czym to zjeść.

Kulkę zakłada się na "włos" przy haczyku o ile się nie mylę?
Czyli taka kulka ma tylko przywabić rybę?
W takim razie, czy kulkę stosuję się jako dodatek do koszyka zanętowego czy "albo, albo"?
Z czego robi się ten "włos"?
Muszę kupić gotowy zestaw z włosem, czy mogę do już istniejącego zestawu go doczepić(włos)?

Za wszelkie odpowiedzi i wskazówki będę bardzo wdzięczny.
Crea

Skoro chcesz łapać na kulki proteinowe musisz nastawić się na karpia. Musisz posiadać mocne wędzisko o dużym ciężarze wyrzutu, grubą żyłkę (0,30mm) lub plecionkę, mocny kołowrotek, do tego musisz nęcić łowisko tymi kulkami na które chcesz coś złapać dużo wcześniej ("z marszu" dużo nie zadziałasz). Kulek nie zakładasz na haczyk, bo nawet gdybyś chciał to by Ci się to nie udało. Kulki są twarde i kruche, zakłada się je na włos po wcześniejszym przewierceniu specjalnym wiertełkiem, włos blokujesz stoperem, żeby kulka nie wypadła przy rzucie. Haczyk pozostawiasz pusty, bo karpie mają to do siebie, że pokarm wsysają/wchłaniają razem z wodą więc i tak zarówno haczyk, jak i kulka znajdzie się w pysku karpika. Koszyczka przy tej metodzie się raczej nie zakłada, a zamiast niego ołowiany śrut, który zapewni ci precyzyjny rzut w nęcone miejsce. Nęcić możesz z procy, bądź ze specjalnej wyrzutni do kulek (taka łamana rura). (2010/05/06 22:10)

u?ytkownik38843

Crea ogólnie wyjaśnił o co chodzi z metodą włosową. Dodam tylko, że można kupić gotowe zestawy do metody włosowej. Można też takowy włos samemu zrobić. Wystarczy kawałek cienkiej żyłki lub plecionki. (2010/05/06 22:36)

zenba

witam!
jak dobrze zrozumiałem nęcimy tymi samymi kulkami co zakładamy na włos, czy można nęcic czymś innym?