Zaloguj się do konta

Kulki proteinowe -ocena przepisu

utworzono: 2011/01/15 13:03
zaku81

Witam koledzy, mam pytanko. Znalazłem przepis w necie na kulki tj.
30% mąki kukurydzianej
20% mąki pszennej
20% kaszy manny
10% kaszy kukurydzianej
10% mąki ziemniaczanej
10% mleka w proszku
(dowolny dobór aromatów).
Czy mogę zamienić mąkę kukurydzianą na kaszę kukurydzianą, bo mam problem ze znalezieniem takiej mąki.
[2011-01-15 13:03]

viktor0

Cześć,nie wiem jakie znaczeniema to w kulkach ,ale możesz zmielic w młynku i będziesz miał mączkę.Na kulki żadko łapię ale do zanęt preferuję mączke .
[2011-01-15 13:17]

kargul

witam najprostrze to kupic paczke mixu do kulek w sklepie wedkarskim do tego  5jaj na kazde jajco 2 ml jakiegos smrodu do jajek dodawaj powoli mixu az ci wyjdzie ciasto i gotowe potem tylko kulaj ja preferuje w rollerze tez do kupienia w wedkarskim mozna do tego dosypan jakiegos atraktora ale w mixach juz jest atraktor mixy sa  roznego smaku i koloru pozdro [2011-01-15 14:05]

kargul

mixy lepiej kupic jakies lepsze zeby sie ciasto ni rozwalalo np.tb(tandembaits) lub trapera [2011-01-15 14:07]

zaku81

no właśnie dobrze że wspomniałeś coś o jajkach. Czy dodać do tego jajka bo chyba by wypadało i ile? Załóżmy że 10% to jest 100g, czyli ten przepis byłby na 1kg ciasta.
[2011-01-15 15:01]

kargul

ja bym zrezygnowal z tego twojego ciasta ja lowie na to z mixow i jest dobrze [2011-01-15 17:56]

miszczunio

Zaku w twoim przepisie sa same suche produkty. Jak myslisz ciasto po wymieszaniu i wygnieceniu bedzie sie trzymac kupy? No w zyciu. Jajka sa niezbednym dodatkiem bo to skladnik plynny potrzebny do spojenia wszystkiego w calosc. Poza tym maja duzo bialka a wlasnie o to chodzi zeby kulki proteinowe mialy go jak najwiecej (z tad ich nazwa). Nawet do gotowych miksow zawsze dodaje sie jajka. Zasada jest taka, ze na 1kg suchych skladniwow idzie ok. 8-10 jajek.
[2011-01-15 18:38]

zaku81

Dobra dzięki, zaraz będę próbował.Zobaczymy co z tego wyjdzie:)
[2011-01-15 20:36]

zaku81

No w końcu ugotowałem:) Tylko że zrobiły się bardzo lepkie na zewnątrz i twarde w środku- nie wiem czy tak ma to wyglądać. Zapach jest extra już daleka czuć- dałem aromat waniliowy. teraz położyłem na ścierce do wyschnięcia.
[2011-01-15 22:55]

zaku81

kulki ładnie już przeschły ale nie wiem czy z wielkością nie zaszalałem. Średnio są po ok 15mm ale te największe mają po ok 25mm, nie będą trochę za duże??
[2011-01-16 10:10]

kargul

no kolego jakbys robil w rollerze to by wszystkie wyszly idealnie okragle i tego samego rozmiaru te 15mm gut a te 25 to jak dlamnie za duze pozdro na drugi raz rob z mixu super wychodza [2011-01-16 11:00]

gruby0113

A mąkę kuku. znajdziesz na pewno w tesco lub carefour sam tam kupowałem
[2011-01-18 19:05]

marian48

Oczywiście !!!!! [2011-01-18 21:04]

zaku81

mąkę kuku znalazłem, ale oczywiście już po fakcie. No cóż niebawem spróbuję zrobić o innym smaku także zobaczę jaka będzie różnica (1 z kaszą i 2 z mąką). A propos wielkości kulek znalazłem gdzieś na necie kulki o wielkości 30mm, także chyba moje nie są aż tak tragicznie wielkie?
[2011-01-19 18:14]

piotrcarp

kolego dobrze jest jeszcze dodac 20 gram oleju sojowego na kg kulek slodkich a do smierdziuchow rybnego i jak gotowe miksy to jakis firmowe np.mainline albo z jet fisha napewno sa skuteczniejsze a z tandema mozesz kupic zylke bo jest dobra a reszte maja kiepskiej jakosci ale to moje zdanie [2011-01-22 21:53]

kolego dobrze jest jeszcze dodac 20 gram oleju sojowego na kg kulek slodkich a do smierdziuchow rybnego i jak gotowe miksy to jakis firmowe np.mainline albo z jet fisha napewno sa skuteczniejsze a z tandema mozesz kupic zylke bo jest dobra a reszte maja kiepskiej jakosci ale to moje zdanie


mixty też mają dobre i kulki ale każdy ma swoje zdanie ja tam firme TB lubie i na ich sprzęt chętnie wydaje pieniądze:)


[2011-01-22 22:36]

piotrcarp

kazdy ma swoje upodobania i masz racje kasa jest wazna ale ja sie nieraz przekonalem ze czasami warto doplacic zeby byly lepsze efekty a kazda woda jest inna i trzeba eksperymentowac az sie trafi w gusta karpi srednio w roku spedzam okolo 50 nocek na karpiowaniu i czesto zwykla parzona kukurydza na wlosie byla lepsza od kulek [2011-01-22 23:53]

tomasz26552

Kukurydza na włosie to fakt
[2011-01-22 23:58]

piotrcarp

sprobuj kolego taka kukurydze dac do sloiczka dodac posiekanego czosku zalac wrzadkiem i zostawic na dwie trzy godz i zalozyc na wlos z kukurydzom podnoszacom z cuka dzialalo na karpie amury i lasdne leszcze wchodzily nato leszcze trafialy sie takie powyzej 3kg [2011-01-23 00:18]

zaku81

pozwolę sobie odświeżyć ten pościk:) A więc tak;cały weekend przesiedziałem na rybkach, próbowałem na białego -nic, na czerwonego- nic to myślę sobie że może warto wypróbować kulki. zmontowałem jeden  zestaw no i proszę- branie pierwsza liga, bombka do góry gdzieś 30 cm i na dół nie zdążyłem nic zrobić szybkie to było- pewnie karpik poczekałem jeszcze trochę ale tylko bombka delikatnie skakała do góry i na dół - nie wiem, może jakiś leszcz albo coś, w każdym bądź razie przepis jak na razie zadziałał:) ale mnie gryzie jeszcze jedno- jak długo trzymacie w wodzie zestaw tzn po jakim czasie sprawdzacie czy jest wszystko ok z kulką?
[2011-04-03 21:37]

miszczunio

To moglo byc branie amura. Czesto jezeli wlos jest za dlugi( kulka jest za daleko od haka ) to brania sa puste. Na karpia wlos moze byc dluzszy ale na amura powinien byc mozliwie jak najktotszy.
[2011-04-03 22:23]

piotrcarp

to prawda amur potrafi robic puste brania jak tylko bedzie cos nie tak np. wlos zbyt dlugi to tak sie dzieje ale mogles zacinac moze by sie udalo
[2011-04-04 09:36]

spines21

Wrzuć kilka kulek do słoika z wodą,albo do wiadra i zobaczysz jak się trzymają w wodzie,po jakim czasie tracą kształt i rozmiękają.

Jak gotujesz kulk iróżnych rozmiarów razem to jedne będą twardsze,a te większe miekkie,czasem się tak robi celowo z kulkami zanętowymi.

Mniejsze niż 18 gotuje 2 min,18-20 jakieś 4 min

[2011-04-04 10:19]

zaku81

to prawda amur potrafi robic puste brania jak tylko bedzie cos nie tak np. wlos zbyt dlugi to tak sie dzieje ale mogles zacinac moze by sie udalo

kulkę owinąłem wokół haczyka tak że prawie go dotykała.
[2011-04-04 12:46]

zaku81

Wrzuć kilka kulek do słoika z wodą,albo do wiadra i zobaczysz jak się trzymają w wodzie,po jakim czasie tracą kształt i rozmiękają.

Jak gotujesz kulk iróżnych rozmiarów razem to jedne będą twardsze,a te większe miekkie,czasem się tak robi celowo z kulkami zanętowymi.

Mniejsze niż 18 gotuje 2 min,18-20 jakieś 4 min


po 2 godz wędkowania i 2 zarzuceniach jak zwinąłem zestaw to się zastanawiałem jak mam ją ściągnąć i w końcu ją przełamałem na pół. Z zewnątrz była troszkę miękka ale w środku całkiem twarda, ale nie wiem jak często można zwijać zestaw żeby sprawdzić czy wszystko jest ok?
[2011-04-04 12:51]

zaku81

Wrzuć kilka kulek do słoika z wodą,albo do wiadra i zobaczysz jak się trzymają w wodzie,po jakim czasie tracą kształt i rozmiękają.

Jak gotujesz kulk iróżnych rozmiarów razem to jedne będą twardsze,a te większe miekkie,czasem się tak robi celowo z kulkami zanętowymi.

Mniejsze niż 18 gotuje 2 min,18-20 jakieś 4 min


po 2 godz wędkowania i 2 zarzuceniach jak zwinąłem zestaw to się zastanawiałem jak mam ją ściągnąć i w końcu ją przełamałem na pół. Z zewnątrz była troszkę miękka ale w środku całkiem twarda, ale nie wiem jak często można zwijać zestaw żeby sprawdzić czy wszystko jest ok?

?????
[2011-04-06 07:17]

25 maja 2018 roku wchodzi w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 roku tzw. RODO. Nowe prawo nakłada na nas obowiązek uzyskania Twojej zgody na przetwarzanie przez nas danych osobowych w plikach cookies



Oświadczam, iż zapoznałem sie z Polityką prywatności i zgadzam się na zapisywanie i przechowywanie w mojej przeglądarce internetowej tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie zaszyfrowanych w nich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania z innych stron internetowych, serwisów oraz parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez wedkuje.pl, oraz ZAUFANYCH PARTNERÓW.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono

Hoblo Sp z o.o.,Warszawa 02-761, ul. Cypryjska 2G

Cele przetwarzania danych

1.marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
2.świadczenie usług drogą elektroniczną
3.dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
4.wykrywanie botów i nadużyć w usługach
5.pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)


Podstawy prawne przetwarzania danych


1.marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne – zgoda
2.świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
3.pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych


Odbiorcy danych

Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym podmioty ZAUFANI PARTNERZY, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą

Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych. Inne prawa osoby, której dane dotyczą.

Informacje dodatkowe

Więcej o zasadach przetwarzania danych w „Polityce prywatności”

Ustawienia