Kukurydza jako zanęta i przynęta na karpie

/ 2 odpowiedzi

Łowie karpie już jakiś czas i z reguły na kulki proteinowe tak więc nie mam doświadczenia z przynętamu naturalnymi np:ochotka,rosówka,kukurydza ta ostatnia najbardziej mnie interesuje.

Podobno zamiast kulki na włos można założyć kukurydze i z powodzeniem łowić karpie i to duże ale nie mam pojęcia jak nęcić jakimi ilościami w jakiej odległości od brzegu i przede wszystkim jak przygotować kukurydze do połowu naprawde ładnych okazaów.

Wiem że można poszukać w google.pl ale wole spytać naprawde odświadczonych i zaprawionych w bojach wędkarzy :)

Krzysiak88

nęcić można kukurydzą razem z konopiami i w nie dużych ilościach bo ryba się przeje. A kukurydzę można przyrządzić na różne sposoby ja gotuje kukurydzę najpierw tak z 15 minut z dodatkiem cukru potem gotującą się kukurydzę zlewam do termosu i dodaje aromatu na ogół waniliowego ale czasami daję pomarańczy zakręcam i wstrząsam termosem tak aby aromat się rozniósł po całości i odstawiam na godzinę potem można zamrozić albo od razu użyć. Nęcić nie daleko od brzegu najlepiej na niezbyt głębokiej wodzie ponieważ tam jest najcieplej. (2010/11/20 15:29)

JKarp

Cześć
Oj kręcisz Kolego :-))))))
Wychodzi na to, że swoje wędkowanie zacząłeś od kulek - tak po prostu kupiłeś karpiówki i wiedziałeś od razu co z czym i dlaczego...Nigdy nie widziałeś ochotki ani kukurydzy...
"Podobno można założyć kukurydzę na włos" - oczywiście, że można.Można nawet założyć kulki z kukurydzą i kukurydzę z pianką...
Sam napisałeś: Google.pl ale po co skoro podadzą Ci na tacy.
A więc:
Zalewasz kuku wodą w garnku - dwa razy więcej wody jak kuku. Czekasz z tym około doby a może być i dłużej. Jak ubywa wody to ją uzupełniasz. Po tym czasie wstawiasz na ogień i powoli gotujesz około pół godziny. Ziarnka powinny się delikatnie pootwierać ale nie mogą być zupełnie rozgotowane.