Kręciołek do średniego spinningu

/ 20 odpowiedzi
Witam!
Mam mały dylemat. Z jednej strony RYOBI ZAUBER CF3000, a z drugiej Shimano Rarenium Ci4 FA2500. Mowa dokładnie o tych dwóch:

http://spinningshop.pl/z-przednim-hamulcem/1302-shimano-rarenium-ci4-fa.html
http://spinningshop.pl/kolowrotek-ryobi-zauber-cf/8345-kolowrotek-ryobi-zauber-cf-2000.html

Zauber ma mocną przekładnię i mocą odpowiada modelowi 4000. Moc hamulca to 5kg, w Shimano zaledwie 3,5kg. Dopiero modem 4000 pozwala zatrzymać 5kg ale ma baaardzo pojemną szpulę... Shimano jest o 105g lżejszy od Zaubera, ale Zauber lepiej wyważa mi kije. Nie lecą w dół. Środek ciężkości przesuwa się w miejsce uchwytu. Moje kijki to St.Croix Eyecon 3-13g oraz Premier 7-17g o długości oba 213cm. Z Shimano zestawy są super lekkie.

Pytanie do użytkowników: czy występują przy tych dwóch takie dolegliwości jak skręcanie żyłki, plątanie plecionki przy rzucie, zaczepianie się żyłki o blokadę na szpuli lub ramię kabłąka, tworzenie się brody, czyli zrzut kilku zwojów naraz? W jednej recenzji przeczytałem, że w tym Shimano lubi tykać szpula przy gumach z główką 10g. To, że Catana wprawia w drgania cały kij pod obciążeniem 12-14g to wiem, bo się jej pozbyłem ale kręcioł za 800 zł chyba powinien być zwolniony z takiej dolegliwości?!...

Moje przynęty to obrotówki od 2 do 5, wahadła o 4 do 25g, cykady i woblery, czasem gumy. Dlatego potrzebuję drugiej szpuli, a do Zaubera jeszcze nie można dokupić... Shimano ma dwie.

Z góry dzięki za wszelkie uwagi, spostrzeżenia i sugestie.
wirefree


To Shimano z opisu rewelacja ciekawe czy faktycznie łozyska są kryte i czy podstawowe elementy ktore powinny być na łozyskach są na nich. Jeśli faktycznie jakies tykanie wystepuje to za 200 EUR jest niedopuszczalne.  Też jestem ciekaw czy ktoś ma ten wynalazek i może się podzielić doswiadczenieami.

(2013/08/22 09:52)

hadwaoo


No tak, dziś wymacałem porządnie Zaubera i ma jedną wadę - mała i trudna w operowaniu śruba hamulca. Często łowię w deszczu więc kiedy będzie mokro i ślisko to operowanie hamulcem, będzie mocno utrudnione. Ten sam problem dotyczy wszystkich zauberopodobnych kołowrotków. Poza tym hamulec nie jest taki mocny jak go piszą. Shimano potrafi zatrzymać szpulę w miejscu. Zauber 2000 już nie. Model 4000 jeszcze sobie z tym jakoś radzi, a 3 nie było... (2013/08/22 11:05)

pawel75


Z tego jak sam napisałeś Zauber jakoś Ci nie leży.... a to głównie chodzi o Twój komfort właśnie !
Co do samego skręcania żyłki spiningując, przy rzutach czasem "non stop", żaden chyba kołowrotek nie ma takiej opcji żeby tego uniknąć. Ma leżeć w dłoni, masz się czuć z nim jakby połączony. Jeśli w grę wchodzą tylko te dwa kręciołki, bierz shimano. Pozdrawiam ! (2013/08/22 18:28)

Majster 81


Bierz Shimano posiadam model Twin Power 2500FC - rewelacja 4 rok bez jakiejkolwiek usterki ,po prostu nie ma się do czego doczepić , a poza tym nie oszczędzam go eksploatuję non stop i to w różnych warunkach . Na podstawie mojego kręcioła mogę powiedzieć , że kręcioły  Shimano z wyższej półki nie mają sobie nic do zarzucenia . ps zawsze znajdzie się ktoś kto powie że kręcioły Shimano to słabiaki . Niech poprze to przykładem co wpłynęło na taką  opinię .Pozdrawiam (2013/08/22 18:40)

hadwaoo


Czekam jeszcze na model Biomaster 3000 i 4000 oraz Sustain 4000. Dziś miałem przyjemność ze Stradiciem 3000 (tym nowym) i nie zrobił na mnie wrażenia... po pierwszym rzucie. Korbka stawia duży opór już przy obrotówce nr.3 i łowienie takimi przynętami tym kołowrotkiem do przyjemnych nie należy. Aktualnie mam Okumę RAW II 30. Chciałem coś lepszego ale na tle tych testowanych i mocno macanych kołowrotków, to Okuma ze swoimi wadami i tak wypada dobrze. Po pierwsze nie ma problemu ze zwijaniem czegokolwiek, nawet jak waży 30g i stawia duży opór, po drugie nic nie tyka i pyka tylko czasem trzeszczy korbka, bo wpadł piasek, a ta jest nierozbieralna. Dwie wady RAW II to blokada żyłki na szpuli - czasem się o nią czepia i niezbyt dokładny nawój żyłki. Na skrajach szpuli jest grubiej. Nie wiem czy to tak ma być, czy to wynik ich patentu. Ale rzuca się tym kołowrotkiem dobrze. Co do skręcania żyłki to już nie wiem, czy obrotówki, czy kołowrotek, bo wahadła jakoś jej nie prostują. Będę musiał chyba nawinąć nową żyłkę i połowić wyłącznie wahadłami. Temat jest fajny, bo przy tej Okumie za 470zł odpadło wszystko z Shimano do 1000zł i wszystkie zauberopodobne konstrukcje. Kupiłbym chętnie Rarenium Ci4 FA 4000 ale boje się, że będzie pracował jak DAM Quick Hybrid - totalna porażka, chyba, że ktoś lubi tykającą szpulę. Cała nadzieja w Biomasterze - jak to jest poprawiony Twin Power to będzie dobrze. Jak nie to ze szpul Okumy usunę blokady i już nic nie będzie się czepiać. Na dobrą sprawę jak ktoś by chciał fajny młynek do 500zł, to Okume RAW II polecam. Myślałem, że w sklepach ściemniają ale żeby kupić coś równie dobrego z Shimano czy Abu trzeba wydać powyżej 1000 zł.

PS. W życiu nie przypuszczałem, że mnie tak powali, aby wydawać tyle kasy na młynek... ;-) (2013/08/23 01:12)

hadwaoo


Bierz Shimano posiadam model Twin Power 2500FC - rewelacja 4 rok bez jakiejkolwiek usterki ,po prostu nie ma się do czego doczepić , a poza tym nie oszczędzam go eksploatuję non stop i to w różnych warunkach . Na podstawie mojego kręcioła mogę powiedzieć , że kręcioły  Shimano z wyższej półki nie mają sobie nic do zarzucenia . ps zawsze znajdzie się ktoś kto powie że kręcioły Shimano to słabiaki . Niech poprze to przykładem co wpłynęło na taką  opinię .Pozdrawiam

Propos Twojego TP, to jakimi przynętami łowisz i na jakim kijku? (2013/08/23 01:14)

Majster 81


Przynęty gumy ,blachy, woblery , obecnie stanowi zestaw z Robinson Cortez Spin Expert 270 10/30g. (2013/08/23 06:18)

hadwaoo


OKi, padło na Technium 4000FC. (2013/08/24 00:39)

Thunder1985


Witam mam pytanie do Was czy penn sargus 4000 bedzie dobrym zakupem mam kij okuma black rock 2,75 10-30 gr i mam pytanie czy ktos ten młynek posiada jak pracuje i jak se radzi z plecionka z nawojem ,bo różnie ludzie pisza ze powstaja brody zle nawija,bo nie wiem co mam zrobic czy go brac!!!zastanawiam sie tez z kolowrotkiem spro passion 740fd i nie wiem co byscie polecili glowie bede rzucal gumami i woblerami do max 25 gr na jeziorach i rzekach,czy ktos z was posiada te młynki z góry dziekuje za pomoc i rady chodzi mi o młynek to max 3000zł pozdrawiam (2013/09/05 12:38)

ryukon1975


Mam Sargusa 4000 na kiju o cw 8-35 g.

Łowię na żyłki, plecionki, sznurki, liny i nie mam żadnych problemów.

 

jjnp.jpg

(2013/09/05 12:47)

Thunder1985


no to fajnie ze znalazl sie ktos pomocny a jaka bys plecionke proponował do nie go na sandały i grube szczupaki>??? jak jest jego praca mam kij o masie 180g jak myslisz roz 4000 spasuje do niego,to jak widze ladnie ulozona plecionka na nim nie wiem czemu ludzie pisz ze zle uklada i powstaja brody,miales takie sytuacje pozdrawiam i dzieki za odp,bo juz nie wiem jaki mlyn wybac sargusa spro czy zaubera (2013/09/05 13:00)

Thunder1985


i nie wiem czy rozmiar 4000 czy 3000 tys kolowrotka wziasc dlatego pisze do Was (2013/09/05 13:02)

ryukon1975


i nie wiem czy rozmiar 4000 czy 3000 tys kolowrotka wziasc dlatego pisze do Was


 

 

 

 

Jeśli chodzi o rozmiar to chyba bez znaczenia bo biorąc pod uwagę ich masę to różnią się tylko pojemnością szpuli chyba.

Piszesz że masz kij o masie 180 g mój ma 2,7 m i waży 170 czyli praktycznie bez różnicy,

Używam aktualnie plecionkę Mikado Sensei 0,16 mm 12,3 kg.

Dodam jeszcze że nie miałem żadnych problemów i nie robą mi się tzw. brody.

(2013/09/05 20:07)

Thunder1985


a mam jeszc ze do Was pytanie czy ten sargus 3000 tez sie nada nie bedzie zamały do tego kija,bo ten 4000 troche dużą szpule ma, a powiedzmi kolego ryukon1975 wielkosciowo ten 4000 sporawy jest nie??? a co myslisz otym rozm 3000??ten mlynek da rade takiemu sumowi powyzej 20kg,pozdrawiam i dzieki za pomoc (2013/09/10 10:16)

ryukon1975


Kołowrotki Penn są mocne i wyholujesz suma bez problemu. mówię tu o sumach średnich powiedzmy do 30 -40 kg. Większe Sargusy są sprzedawane jako kołowrotki sumowe.

 

(2013/09/10 10:26)

Thunder1985


czyli kolego rozm 3000 tez da rade?? dzieki Ci pieknie za pomoc oto mi własnie chodzi czy tym roz sargusa 3000 powalcze z sumem tak do 30kg (2013/09/10 11:04)

Thunder1985


dlatego tezz pytam sie ciebie bo jestes szczesliwym posiadaczem tego młynka,kolega ze sklepu wedkarskiego tez mi powiedział ze ten rozm 3000 da rade z srednim sumem dlatego jeszcze raz dzieki za pomoc,szacun za konkrety (2013/09/10 11:06)

Thunder1985


Ryukon to jak myslisz do tego kijaszka do 30 gr i wadze 175gr dl 2,75 jaki bys rozmiar tego sargusa wybrał 3000 czy 4000 pozdrawiam i sorki że zawracam Ci głowe, rozmiar 3000 a 4000 roznia sie tylko szpula???miałes juz walke na tym sargusie z czyms wiekszym jakis sum duzy szczupak,czekam na info i jeszcze raz thx (2013/09/11 09:37)

Thunder1985


Ryukon to jak myslisz do tego kijaszka do 30 gr i wadze 175gr dl 2,75 jaki bys rozmiar tego sargusa wybrał 3000 czy 4000 pozdrawiam i sorki że zawracam Ci głowe, rozmiar 3000 a 4000 roznia sie tylko szpula???miałes juz walke na tym sargusie z czyms wiekszym jakis sum duzy szczupak,czekam na info i jeszcze raz thx 


ps masz moze jakies jeszcze foty sargusa 4000 aby moc go porownac do 3000
(2013/09/11 09:40)

ryukon1975


Nie mam fotografii samego kołowrotka tylko takie z rybami gdzie sprzęt jest raczej na drugim miejscu, ale na podstawie zdjęć trudno porównać dwa identyczne kołowrotki. :)

 

Nie doszukuj się między nimi różnic bo różnica w masie jest tak mała że praktycznie żadna.

 

Jedną znalazłem.

(2013/09/11 10:36)

Podgląd zdjęć na forum dostępny jest tylko dla zalogowanych użytkowników.


Sklep wedkuje.pl

Ryobi Zauber