Witam, przymierzam się do konserwacji Shimano Exage 3000 MRB, który ma już 1 rok. Kompletnie nie wiem jak do tego się zabrać, czyli rozebrać i nic nie uszkodzić. Mam problem z rozebraniem hamulca tylnego. Proszę o dokładne wytłumaczenie jak się dobrać do trybów i jaki smar zastosować.Proszę o informacje na temat wlewania oliwki do otworu, który zastosowano w tym modelu. Kiedy smarować itp. (2011/03/05 20:36)
Witam, przymierzam się do konserwacji Shimano Exage 3000 MRB, który ma już 1 rok. Kompletnie nie wiem jak do tego się zabrać, czyli rozebrać i nic nie uszkodzić. Mam problem z rozebraniem hamulca tylnego. Proszę o dokładne wytłumaczenie jak się dobrać do trybów i jaki smar zastosować.
Podgląd zdjęć na forum dostępny jest tylko dla zalogowanych użytkowników.
Hej kolego takie małe pytanko po co ty chcesz konserwować roczny kołowrotek ? pamiętaj że firma ta zakonserwowała w taki sposób aby przeciętny użytkownik ich sprzętu nie musiał w to ingerować przez długi czas a na pewno nie po roku czasu :) więc moim zdaniem nie masz tam co grzebać w sprzęcie :) może i inni koledzy się ze mną zgodzą ?
(2011/03/05 20:44)Witam mam znajomego co ma kołowrotek z podobnym miejscem do smarowania,kiedyś pytałem go po co ta śrubka pod korbką,odpowiedział mi że raz na kwartał leje tam parę kropli oleju i mechanizm jest cały nasmarowany bez konieczności otwierania kołowrotka,a ma go już kilka ładnych lat i nic po takich zabiegach się z nim nie dzieje.Podobno kołowrotki z tym rozwiązaniem są jednymi z najtrwalszych.
(2011/03/06 01:15)Ja w swojego Stradicka i Twin Powera smaruje tylko poprzez ten otwór do wlewania otworu.
Dwie, trzy krople przed spiningowaniem.
Dodatkowo przed każdym spiningowaniem kropelka oleju na łozysko rolki prowadzącej linkę.
I to wszystko, kołowrotki będę śmigały juz 6 sezon.
Pozdrawiam
(2011/03/07 08:55)"otwór do wlewania oleju" :)
(2011/03/07 09:03)