Konserwacja Shimano Exage i Stradic

/ 22 odpowiedzi
Witam, przymierzam się do konserwacji Shimano Exage 3000 MRB, który ma już 1 rok. Kompletnie nie wiem jak do tego się zabrać, czyli rozebrać i nic nie uszkodzić. Mam problem z rozebraniem hamulca tylnego. Proszę o dokładne wytłumaczenie jak się dobrać do trybów i jaki smar zastosować.
chris061


Witam, przymierzam się do konserwacji Shimano Exage 3000 MRB, który ma już 1 rok. Kompletnie nie wiem jak do tego się zabrać, czyli rozebrać i nic nie uszkodzić. Mam problem z rozebraniem hamulca tylnego. Proszę o dokładne wytłumaczenie jak się dobrać do trybów i jaki smar zastosować.

Proszę o informacje na temat wlewania oliwki do otworu, który zastosowano w tym modelu. Kiedy smarować itp. (2011/03/05 20:36)

chris061


Witam, przymierzam się do konserwacji Shimano Exage 3000 MRB, który ma już 1 rok. Kompletnie nie wiem jak do tego się zabrać, czyli rozebrać i nic nie uszkodzić. Mam problem z rozebraniem hamulca tylnego. Proszę o dokładne wytłumaczenie jak się dobrać do trybów i jaki smar zastosować.

Proszę o informacje na temat wlewania oliwki w otwór który jest w Shimano Stradic 3000S GTM. Kiedy należy smarować ten model itp. (2011/03/05 20:38)

Podgląd zdjęć na forum dostępny jest tylko dla zalogowanych użytkowników.

martin-86


Hej kolego takie małe pytanko po co ty chcesz konserwować roczny kołowrotek ? pamiętaj że firma ta zakonserwowała w taki sposób aby przeciętny użytkownik ich sprzętu nie musiał w to ingerować przez długi czas a na pewno nie po roku czasu :) więc moim zdaniem nie masz tam co grzebać w sprzęcie :) może i inni koledzy się ze mną zgodzą ?

(2011/03/05 20:44)

u?ytkownik60174


martin-86 masz rację jeśli nic się nie zaciera to nie ma co. Nie wiem czy wiesz ale w gwarancji (raczej każdej) pisze: "W czasie gwarancji zabronione są jakiekolwiek próby samodzielnego otwierania mechanizmu kołowrotka" więc jak go otworzysz to stracisz gwarancję, chyba że kupowałeś w sklepie internetowym to inna sprawa.
PS. Cytat przepisałem z gwarancji Jaxona ale inne nie powinny się różnić. (2011/03/05 21:31)

chris061


Po prostu chciałem poprawić płynność pracy. Jakoś mi się zdaje, że brakuje mu smaru. (2011/03/05 22:40)

szuler666


osobiscie nie radze ich rozbierac mozna miec problem ze złozeniem jak ktos nie ma zdolnosci mechanicznych szczegolnie chodzi o sprzegła (2011/03/05 23:30)

chris061


No i lepiej nie ruszam bo nawet mam problem z rozebraniem sprzęgła :( (2011/03/05 23:43)

CIN1974


Witam mam znajomego co ma kołowrotek z podobnym miejscem do smarowania,kiedyś pytałem go po co ta śrubka pod korbką,odpowiedział mi że raz na kwartał leje tam parę kropli oleju i mechanizm jest cały nasmarowany bez konieczności otwierania kołowrotka,a ma go już kilka ładnych lat i nic po takich zabiegach się z nim nie dzieje.Podobno kołowrotki z tym rozwiązaniem są jednymi z najtrwalszych.

(2011/03/06 01:15)

u?ytkownik64718


Mam shimano exage i nie wiem o co chodzi. Też słyszałem że jest jakiś otwór gdzie bez rozkręcania kołowrotka można go nasmarowac. Szukałem i nie wiem gdzie to się znajduje. Koledzy jak wiecie to wytłumaczcie mi i jeszcze jedno czy w modelu catana też jest takie udogodnienie. (2011/03/06 12:59)

ryukon1975


Takie udogodnienie kol.lin66 mam w kołowrotkach Twin Power w Exage tego nie ma,a Catany nie mam.Czyli wychodzi że za tą śrubkę do smarowania trzeba zdrowo posmarować(kasą).:) (2011/03/06 13:13)

u?ytkownik64718


 Dzięki kolego , bo już myślałem że jestem ślepy i nie widzę tej śrubki. (2011/03/06 13:31)

chris061


Szkoda, że nikt nie pomógł w kwestii rozebrania kołowrotka shimano. Trudno trzeba będzie pod koniec sezonu zawieść do specjalisty. (2011/03/06 19:36)

ryukon1975


Na obudowie widać wszystkie śrubki,widać elementy z jakich składa się obudowa jeśli mimo tego co widać  kol.chris061 nie jesteś pewny jak to rozkręcić to nie rób tego.Tym bardziej że kołowrotek ma dopiero rok,nie wiem jak intensywnie był używany i czy warto się już pchać w smarowanie.Dodam że kołowrotki Shimano z drag są dość trudne do rozłożenia. W większości tanich kołowrotków obudowa składa się z dwóch elementów,tu jest ich pięć a do tego dochodzi wspomniany hamulec i drag. (2011/03/06 20:06)

modesty wand


Rocznego kołowrotka nie rozbieraj na części pierwsze -chyba że łowiłeś nim 300 dni w roku.Odkręć korbkę.odkręć dekielek następnie umyj przekładnie WD40 w spreyu i posmaruj markowym smarem do kołowrotków,skręć do kupu i koniec litanii. (2011/03/07 08:29)

kazik-kz2


Ja w swojego Stradicka i Twin Powera smaruje tylko poprzez ten otwór do wlewania otworu.

Dwie, trzy krople przed spiningowaniem.

Dodatkowo przed każdym spiningowaniem kropelka oleju na łozysko rolki prowadzącej linkę.

I to wszystko, kołowrotki będę śmigały juz 6 sezon.

Pozdrawiam

(2011/03/07 08:55)

kazik-kz2


"otwór do wlewania oleju" :)

(2011/03/07 09:03)

ryukon1975


Kol.modesty wand jaki dekielek?Bo Exage nie ma dekielka,korpus składa się z pięciu części.Dwie z prawej,dwie z lewej z których jedna w miejscu wspomnianego dekielka odkręca się z całą górą i stopą ,do tego jest jeszcze element z tyłu który dochodzi do drag.
Ktoś kto tego nie rozkręcał ma małe szanse na ponowne złożenie.To nie Jaxon(zresztą nie obrażając Jaxona większość tanich kołowrotków jest tak zbudowanych ) gdzie korpus składa się z jednego elementu głównego i wspomnianego dekielka.
Stradic i Twin Power mają specjalne otwory do smarowania według mnie kołowrotek Exage ze względu na swoją budowę też powinien taki mieć. (2011/03/07 09:15)

adams2


Nie zostawiaj takiego kołowrotka u "specjalisty".Smarowanie może zrobić od reki.Ja swój wysłałem do W-wy i dostał luzów!Przy okazji dowiedziałem się,że ma "zerżnięte"tryby i może pochodzi jeszcze z rok!(brak części zamiennych do  shimano stradik,super areo).Tylko dlaczego luzów nie było przed wysłaniem? (2011/03/11 16:03)

adams2


Nie zostawiaj takiego kołowrotka u "specjalisty".Smarowanie może zrobić od reki.Ja swój wysłałem do W-wy i dostał luzów!Przy okazji dowiedziałem się,że ma "zerżnięte"tryby i może pochodzi jeszcze z rok!(brak części zamiennych do  shimano stradik,super areo).Tylko dlaczego luzów nie było przed wysłaniem? (2011/03/11 16:03)

chris061


No dziwna sprawa. Pamiętam jak jeden smarował kołowrotki i przy okazji wykręcał łożyska metalowe i wstawiał grafitowe. (2011/03/12 20:00)

karpiarzpila


http://www.karpiowanie.com.pl/forum/viewtopic.php?f=61&t=146 (2011/03/12 20:26)

ryukon1975


http://www.karpiowanie.com.pl/forum/viewtopic.php?f=61&t=146

Kołowrotek z tego linku to wędkarski klasyk,niestety z kołowrotkami o których tu piszemy łączy go tylko marka Shimano.To kołowrotki zupełnie do siebie niepodobne, Baitrunner i spinningowy z drag-iem do tego całkiem inaczej zbudowane. (2011/03/12 21:12)