Kołowrotek Konger Grandis carp

/ 10 odpowiedzi
Witam jestem początkującym wędkarzem i łowie metoda d.s.Ostatnio zakupiłem nowy kołowrotek jak w temacie i mam z nim troche problemów.Napisze pytania i problemy jakie mnie spotykają i będę wdzięczny za pomoc od osób doświadczonych.
Zaczniemy od spraw technicznych.Przedni hamulec.Kiedy go używamy łowiąc metodą gruntową?próbowalem łowic mając włączony przedni hamulec tak żeby ryba mogła odjechać z przynętą ale problem pojawial sie przy zacieciu poniewaz szpula sie dalej krecila i nie moglem normalnie zaciąc jaki bład robie?czy tak poprostu jest?jesli tak to po co jest ten hamulec?
hamulec tylny.Tutaj po nieudanych probach łowienia z przednim zaczalem wlaczac metoda prob i bledow tylny hamulec i tutaj pojawiaja sie pytania.czy przed zacieciem powinno sie go wylaczyc recznie i potem od razu zacinac?tu tez metoda prob i bledow wydawalo mi sie to najrozsadniejsze ale nie wiem czy poprawnie sie do tego zabieram.
Kolejna sprawa jest taka ktora najbardziej mnie irytowala to fakt ze przy rozluznionej zylce schodzi ona bardzo szybko ze szpuli przez co bardzo czesto mi sie platala pod szpula co skutkowalo tym ze musialem poprostu ta szpule zdjac zeby to rozplatac.tu pytanie czy to jest kwestia wprawy i wyczucia kolowrotka czy poprotu cos zle robie?czy ta zylka tak latwo z tej szpuli powinna zeskakiwac?czy moze mam za duzo zylki ze tak latwo spada?
Bede wdzieczny za wszelkie sugestie.dzieki
lewy6034


Przy wolnym biegu przed zacięciem musisz przekręcić korbką kołowrotka żeby wolny bieg się wyłączył lub ręcznie go wyłączyć bo inaczej szpula dalej się kręci wstecz.Co do plątania żyłki to prawdopodobnie za dużo nawinąłeś żyłki. (2013/08/18 22:09)

kuba20s