Zaloguj się do konta

Kołowrotek na spinning okuma shimano czy ryobi

utworzono: 2011/02/01 12:31
Travis

Ostatnimi czasy poszukuję odpowiedzi na pytanie jaki kołowrotek będzie dobry na moje spinningowanie. Otrzymałem różne rady, od osób na wędkarskich forach, i od sprzedawców w sklepach. Proponowano: Okuma Salina, Okuma Trio, Okuma Epix-PRO, Shimano Exage, Ryobi Zauber, Dragon Team Dragon i kilka innych. Postanowiłem kupić coś lepszego (aby nie rozleciało się po 1-2 sezonach) i myślę, że wymienione modele posiadają tę cechę. Jednak z pośród owej palety wybrałem jeden. Nie był to łatwy wybór, jednak reasumując wszystkie za i przeciw postanowiłem wybrać Exage od Shimano.
I tu zwracam się do Was drodzy wędkarze: który model byłby lepszy pod moje łowienie. Chodzi mi o wielkość. 2500 czy 3000. Może dla niektórych z Was zadaje śmieszne pytanie, ale kompletnie nie znam się, jak dobrać kołowrotek pod kija.
Będę łowił w płytkich jeziorach do 4-5m, a także na małych rzeczkach, rzadziej na Wiśle. Żyłka: 0,18-0,20 Przynęty: małe i średnie woblery, gumy do max. 8-10 gram, wirówki.

Mój kij to:
Daiwa EXCELER Długość: 2,70m ; Ciężar wyrzut: 10-40g ; Waga: 170g [2011-02-01 12:31]

Travis

Wiem, że powielam tematy, przepraszam, nie zastanowiłem się nad tym. Obiecuję już nie zaśmiecać portalu.
[2011-02-01 12:38]

kazik-kz2

2500 [2011-02-01 12:43]

Zgadza się 2500, ale mimo wszystko ja bym wybrał albo Ryobi Zaubera 3000 albo Spro Redarc 3000. Mam już 2 Redarcki od roku i przy ciężkiej wiślanej orce (gumy 4" na główkach do 40 g) nawet nie pisnęły;) więc uważam je za bardzo udane i mocne kręcioły. Podobnie wytrzymałe są Ryobi. A co do Shimano to miałem trochę doczynienia z tą firmą i uważam, że dobre kręciołki zaczynają się dopiero od modelu Stradic wzwyż. Niższe modele nie są warte tych pieniędzy, które rząda sobie Shimano. Po prostu są tańsze modele innych firm, które prezentują ten sam poziom wykonania i niezawodności. A różnica w cenie to czasem i 50%. [2011-02-01 14:07]

GRZEŚ