Kłusowniczy zestaw czy legalna metoda połowu ?

/ 19 odpowiedzi
WItam Wszystkich. Jestem początkującym wędkarzem na wodach szczecińskiej Odry. Przez całe swoje wędkarskie życie łowiłem na jeziorach Pojezierza Drawskiego i nie znam wielu technik połowu na dużej rzecze oraz kanałach. Zaczynając sezon poszedłem na wywiad na bardzo znany w Szczecinie kanał "Cegielinka", zdarzyło mi sie spotkać wędkarza, który łowił dziwną metodą. Podszedłem, zapytałem i pokazał mi "koguta" własnej produkcji, kotwica obwiązana czerwoną wstążką oraz ciężarek 90gr przymocowany na stałe.Powiedział że "te kupne koguty są badziewne i robi po swojemu".."Panie a leszcz jak za tym gania, mówie Panu", widział że sie nie znam i chciał mnie urobić. Technika prowadzenia wyglądała następująco : przesuwanie zestawu po dnie, dość silne, w podobny sposób jak "pompowanie". Moje pytanie brzmi, czy zestaw taki był legalny czy to  zwykły szarpak? Jak powinienem sie zachować kiedy widze osobę łamiącą regulamin? Dziekuje za odpowiedzi.

Podgląd zdjęć na forum dostępny jest tylko dla zalogowanych użytkowników.

Piotr 100574


wygląda legalnie,o ile kotwica ma wymiar taki jak pisze w regulaminie,boczny trok też dociążasz ołowiem  (2015/11/08 14:27)

Jakub Woś


Moim zdaniem to zależy od wielkości kotwicy. Jeśli była duża jak na koguta a silnymi ruchami wlókł po dnie to szarpak. (2015/11/08 17:13)

Piotr 100574


Jakub,myślę że zestaw na szarpaka wygląda trochę inaczej  (2015/11/08 19:20)

Artur z Ketrzyna


Moim zdaniem ten kawałek ozdoby miał tylko zmylić kontrol. A tak naprawdę szarpie ryby za boki.

Jak powinienem sie zachować kiedy widze osobę łamiącą regulamin? Dziekuje za odpowiedzi.
powiadomić odpowiednie organa PSR, SSR, czy swoje koło (ale tu bywa różnie...). (2015/11/08 19:21)

kaban


Skoro to "zestaw na leszcze" to zgodzę się z Arturem, że ozdobnik na kotwicy to zmyłka dla "niewtajemniczonych".  (2015/11/08 19:34)

Piotr 100574