Zaloguj się do konta

Kilka pytań odnośnie legalnego łowienia

utworzono: 2015/08/19 15:44
outspace

Witam.

Jestem zielony w temacie pozwoleń na wędkowanie, członkostwa w kołach wędkarskich itp. Zawsze łowiłem ryby na prywatnych zbiornikach a teraz postanowiłem spróbować czegoś nowego i chciałem dowiedzieć się jak to wygląda wszystko od strony formalnej.

Kartę wędkarską (biała legitymacja) już wyrobiłem. Teraz muszę się zapisać do PZW i później znowu zapisać do koła wędkarskiego, dobrze rozumiem? Czy mogę zapisać się do PZW w innym województwie niż jestem zameldowany? Mieszkam już dosyć długo w Łodzi więc chciałbym się zapisać do tego okręgu.

Z góry dziękuje za wszystkie odpowiedzi.

Pozdrawiam.
[2015-08-19 15:44]

Artur z Ketrzyna

Spokojne możesz zapisać się do koła do którego chcesz. Mieszkasz w Łodzi, to szukaj tam koła PZW, opłacając składki odrazu się zapisujesz do PZW (no chyba że opłaty robisz jako nie zrzeszony, ale wtedy drożnej).
Opłata zezwolenie będziesz miał na cały okręg w którym opłacasz składki.

Musisz też zobaczyć jakie są porozumienia miedzy okręgami. Bo może jest porozumienie na okręg gdzie jesteś zameldowany, i wtedy będziesz miał zniżkę lub nieodpłatnie dostęp do tamtych łowisk. [2015-08-19 20:11]

outspace

Dzięki za odpowiedź.
Do koła wędkarskiego spokojnie przyjmują osoby z innych województw czy nie chętnie to robią?

Pozdrawiam. [2015-08-20 14:19]

Pierre87

A ze sklepu cie wyganiają? Tam się liczy kasa abyś tylko opłacił [2015-08-20 14:51]

Artur z Ketrzyna

Wrazie jakiś pytań czemu u nich jak jesteś zameldowany w innym okręgu, to powiesz że tu mieszkasz i tu chcesz wędkować. Tyle wystarczy.
Bo mogą podejrzewać że tam byłeś karany i teraz próbujesz tu zdobyć zezwolenie.

A zazwyczaj jak kolega wyżej napisał, byle byś składki opłacił i był członkiem ich koła. Bo każdy członek się liczy, by mieć zaplecze głosów w okręgu. [2015-08-20 20:44]

outspace