Kij spinningowy uniwersalny do 200zł

/ 14 odpowiedzi
Witam wszystkich.
Stoję przed ciężkim zadaniem bo muszę skompletować sprzęt na spinning dla teścia. Kołowrotek w sumie bez wahania wybrałem sprawdzony spro passion. Natomiast z wyborem wędki jest gorzej. O ile parametry jakie powinny być dla niego odpowiednie sam mogę dobrać to niestety ale przy wyborze konkretnego modelu muszę prosić was o pomoc. Do rzeczy :
Będzie to jego pierwszy sprzęt typowo spinningowy, wcześniej coś tam rzucał jakimś teleskopem o finezji kija od szczotki także generalnie możemy uznać że doświadczenie co najwyżej minimalne. Wędzisko ma być takim powiedzmy uniwersałem. Cenowo w sumie nie dostałem żadnych widełek, myślę ok 150 - 200 zł powinno wystarczyć na porządną wędkę, więcej moim zdaniem nie ma sensu wydawać na uniwersalny sprzęt dla początkującego.
Parametry jakie wydaje mi się byłyby najodpowiedniejsze :
Długość : 270 cm
C.W. 5-25g 7-28g coś w tych granicach, okonka nadal się poczuje a i szczupaka też bez problemu uda się wyciągnąć.
Akcja : coś medium-fast byłoby chyba najodpowiedniejsze na początek. Nie będę się jakoś bardzo upierał ale wiadomo że skrajności typu wszelkie x-fast dla początkującego raczej odpadają.

Fajnie prezentuje się mikado nihonto ale troszkę zastanawia mnie brak przelotek SiC, york blue diamond odrobinę już drożej ale na fishing-test też bardzo dobra opinia, zresztą mam sentyment do tej marki. Może coś z dragona ?
Chętnie wysłucham wszelkich propozycji, fajnie gdybyście podzielili się własnymi spostrzeżeniami bo wiadomo że w katalogu producent może wszystko napisać.
Psycholog


Witam.Też jestem początkującym spiningistą. Posiadam mikado Nihonto, ale w teleskopie i w wersji 5-25 270. Jestem mega zadowolony szczególnie, że jest bardzo lekka, a dla mnie to bardzo ważne. Kupiłem ja około rok temu za 140zł, więc i cena nie jest wygórowana. (2015/04/08 14:56)

Virami


Dołuż 40zł i zainwestuj w Okume Black Rock, pożądki kijek wart swej ceny. (2015/04/08 17:17)

Dos equis xx


Za 150zł kupiłem Robinson Tritium Pike Spin 270cm 10-30g jestem z niej bardzo zadowolony (2015/04/08 18:11)

jakubpor


Za 160zł masz shimano catane 270/30.
Mam i sobie chwale. (2015/04/08 18:23)

strzelec17


Ja osobiście używam takiego kija i jestem zadowolony a zaczynałem od starego spinninga Germiny

http://rybkowo.pl/product.php?id_product=1000 (2015/04/08 21:37)

metelik


Dobierz cos z dragon thytan ;) Kupilem synowi 'salmon' 3m z hakiem cw 30-70 i sobie bardzo chwali. (2015/04/08 22:15)

Sith


Dobierz cos z dragon thytan ;) Kupilem synowi 'salmon' 3m z hakiem cw 30-70 i sobie bardzo chwali.

Z takim CW to na rekiny chyba...

Polecam
http://www.wedkarski.com/wedki/10209-wedka-impress-zander-spin-gtx-jaxon.html
lub
http://www.wedkarski.com/wedki/10208-wedka-impress-spin-gtx-jaxon.html
a z tańszych
http://www.wedkarski.com/wedki/6974-wedka-variant-pro-texa-spin-jaxon.html (2015/04/09 05:57)

tomek2121


polecam GRANT VIRTUOSO 2.7 5-25.JAXON .Pozdrawiam. (2015/04/09 06:59)

Haryyy5


jeszcze pytanie do użytkowników mikado nihonto - jak sprawują się przelotki ? używa ktoś jej z plecionką ?  (2015/04/09 09:59)

metelik


Oj tam Sith, na rekina od razu... Synowi na Lososia i szczupaka. Nic w tym dziwnego wieksze woblery waza nawet do 100g. Na rekina mamy oceaniczny kij od miotly o c.w. 226 ;)

W kategorii thytan mamy przeciez wicej wedek niz ta przykladowa (trzeba tylko chciec przejrzec oferte). Sa kije 'Pike' o c.w. 10-35 Light Spinn o cw 5-25 czy zander cw 10-42.. Na sredni uniwersalny spinning celowalbym badz w 10-35 badz 10-42 przy dlugosci kija 2.40-2.90.

Fajnie leza w rece i mozna miotac czyms srednio ciezkim.  Podoba mi sie ich akcja i wogole. Zreszta kosztuja wlasnie ok 200 PLN. Mozna nawet taniej jak sie okazje trafi (przy czym o okazje trudno w sezonie ;)

Pozdrawiam serdecznie
    Tomasz (2015/04/09 18:34)

Virami


Polecam również Mikado inazume flash perch. (2015/04/09 18:46)

paweldd


Witam wszystkich.
Stoję przed ciężkim zadaniem bo muszę skompletować sprzęt na spinning dla teścia. Kołowrotek w sumie bez wahania wybrałem sprawdzony spro passion. Natomiast z wyborem wędki jest gorzej. O ile parametry jakie powinny być dla niego odpowiednie sam mogę dobrać to niestety ale przy wyborze konkretnego modelu muszę prosić was o pomoc. Do rzeczy :
Będzie to jego pierwszy sprzęt typowo spinningowy, wcześniej coś tam rzucał jakimś teleskopem o finezji kija od szczotki także generalnie możemy uznać że doświadczenie co najwyżej minimalne. Wędzisko ma być takim powiedzmy uniwersałem. Cenowo w sumie nie dostałem żadnych widełek, myślę ok 150 - 200 zł powinno wystarczyć na porządną wędkę, więcej moim zdaniem nie ma sensu wydawać na uniwersalny sprzęt dla początkującego.
Parametry jakie wydaje mi się byłyby najodpowiedniejsze :
Długość : 270 cm
C.W. 5-25g 7-28g coś w tych granicach, okonka nadal się poczuje a i szczupaka też bez problemu uda się wyciągnąć.
Akcja : coś medium-fast byłoby chyba najodpowiedniejsze na początek. Nie będę się jakoś bardzo upierał ale wiadomo że skrajności typu wszelkie x-fast dla początkującego raczej odpadają.

Fajnie prezentuje się mikado nihonto ale troszkę zastanawia mnie brak przelotek SiC, york blue diamond odrobinę już drożej ale na fishing-test też bardzo dobra opinia, zresztą mam sentyment do tej marki. Może coś z dragona ?
Chętnie wysłucham wszelkich propozycji, fajnie gdybyście podzielili się własnymi spostrzeżeniami bo wiadomo że w katalogu producent może wszystko napisać.


Wiesz o tym że za 200zł to żadne wędzisko nie ma PRAWDZIWYCH przelotek Sic. I nie ma co się oszukiwać i patrzeć na opisy producenta, takich kiji nie ma. I tyle w temacie. Co do kija to jak ktoś wcześniej wspomniał okuma to fajny kij ale jako uniwersal odpada ponieważ na okonki się nie nada. (2015/04/09 19:55)

użytkownik32263




Wiesz o tym że za 200zł to żadne wędzisko nie ma PRAWDZIWYCH przelotek Sic. I nie ma co się oszukiwać i patrzeć na opisy producenta, takich kiji nie ma. I tyle w temacie.

Bardzo mądra rada. Brawo Kolego Pawle!!!

Prawdziwy SIC, a jest tylko jeden od Fuji, w detalu kosztuje ok 4 stówek za set. I to w najtańszej stalowej ramce. Więc nie ma co się sugerować brakiem nazwy SIC bo to i tak zwykła przelotka, nic specjalnego. (2015/04/09 22:32)

Haryyy5


dzięki, to nie wiedziałem nawet o tym z przelotkami. W takim razie będzie nihonto :) pozdrawiam (2015/04/10 09:19)


Sklep wedkuje.pl

Spro Red Arc Legend