Zaloguj się do konta

Kiedy zacinać łowienie na koszyczek ?

utworzono: 2012/06/16 12:24
AresBronowice

Witam !!
Jestem początkujący i mam problem z momentem zacinania. Byłem już parę razy na rybach w tym roku łowie zazwyczaj na koszyczek a brania sygnalizuje elektroniczny sygnalizator z bombką. Jednak nie wiem dokładnie kiedy ma nastąpić zacięcie miałem wiele sytuacji w których bombka podskakiwała po kawałku do góry i nic z tego nie wynikało. I tu moje pytanie kiedy zacinać? Proszę o wyrozumiałość jak już wspomniałem jestem początkujący...
[2012-06-16 12:24]

Esox_lucius1988

ja np nie uzywam zadnych bombek ani elektronicznych sygnalizatorów. jestem zwolennikiem metody 'drgajaca szczytówka'.

ale jesli chodzi o zacinanie to zacinam gdy szczytówka zaczyna mi wariowac.. najczesciej ryba  w tym momencie jest juz praktycznie zacieta, wystarczy szybko i mocno zaciac zeby sie nie wypieła. w twoim przypadku podobnie moze zachowywac sie bombka.. np zyłka bedzie napieta, bombka pojdzie do góry i nie bedzie chciała opasc. to tak jakby ryba pochwyciła przynete i nerwowo chciała z nia odpłynac. musisz soie to jakos wyobrazic.

nastepna sytuacja to gdy woda jest spokojna, pod odrze nie plywaja zadne motorówki, nie ma wiatru, poprostu cicha woda.. brzegi rwie.. tak tak, brzegfi rwie. w takich warunkach pogodowych czesto mozna zauwazyc, jak szczytówka (czasami mozna to zobaczyc na zylce) nerwowo sie rusza, lecz w przedziale doslownie 1-2 mm. wtedy zazwyczaj powoli podchodze do wedki i po chwili momentalnie widze jak szczytówka ugina sie o jakies 45 stopni. reke juz wtedy mam uszykowana do chwycenia wedki i zacinam. podobnie moze zachowywac sie u ciebie bomka, nie wiem.