Język wędkarzy, materiały do pracy licencjackiej

/ 19 odpowiedzi
Jestem studentem III roku polonistyki UJ, w tym roku piszę licencjat z językoznawstwa. Potrzebuję Waszej pomocy w zgromadzeniu potrzebnych materiałów. Temat mojej pracy to "Język wędkarzy". Interesuje mnie zarówno słownictwo profesjonalne, jak i wyrazy potoczne, humorystyczne. Bez żadnych przekłamań - potrzebuję wiedzieć, jakiego słownictwa używają miłośnicy moczenia kija. ;) Żeby było Wam łatwiej to zaproponuję taki kwestionariusz:

Metryczka:
Pochodzenie (miasto, województwo):

Słownictwo - każdego rodzaju:
Metody łowienia ryb:
Wędki:
Spławiki:
Zanęty:
Kołowrotki:
Żyłki:
Części ubioru:
Inny sprzęt:
Ryby:
Rozmiar ryby:
Rodzaj ryby:
Łowiska:
Wędkarskie frazeologizmy, powiedzonka:
Potrawy z ryb, określenia związane z przygotowywaniem posiłku:
Inne:

Po prostu prosiłbym o dopisanie po dwukropkach Waszych słów, wraz z ich znaczeniem w języku powszechnym. Potrzebuję jak najwięcej słów, więc jak ktoś nie ma propozycji do każdej z kategorii to i tak niech się wypowie. Do tej pory udało mi się uzyskać trochę gwarowych określeń z wędkarskiego języka od swoich znajomych wędkarzy, jednak to w dalszym ciągu za mało. Nie musicie podawać konkretnego wieku, jeśli dla kogoś jest to problem. ;) Po prostu chcę też napisać podrozdzialik o zróżnicowaniu języka ze względu na pokolenie. Są różne ryby, sposoby łowienia, różne rodzaje sprzętu, jednak też z pewnością każdy nazywa to po swojemu, więc proszę się tego nie wstydzić - każda propozycja jest dobra. ;)

Z góry dziękuję za pomoc i poświęcony czas. Poza tym jestem skłonny przeprowadzić rozmowę z osobami z okolic Częstochowy i okolic Krakowa, gdyż nagrywanie rozmów to także część zbierania materiałów do mojej pracy.

Liczę na Wasze odpowiedzi. :) Jeśli nie chcecie się bawić w kwestionariusz to po prostu wypisujcie słówka, jakoś to sobie potem wszystko zbiorę w całość.
Piotr 100574

no nie zazdroszczę ,trudny temat do napisania (2012/10/27 22:12)

kukowsky