Jezioro Tarnowskie Duże - duże ryby.

/ 3 odpowiedzi

Witam.
Potrzebował bym małych rad i pomocy w łowieniu dużych ryb. Jestem amatorem i dopiero zaczynam przygodę z wędkowaniem. Dwa tygodnie temu wybrałem się na jezioro Tarnowskie duże, gmina Sława woj. Lubuskim. Słyszałem ze jest to bardzo rybne jezioro zwłaszcza w leszcze. Jezioro nawet wystąpiło w programie TVN "jak to jest złowione" http://player.pl/programy-online/jak-to-jest-zlowione-odcinki,1021/odcinek-7,S03E07,23130.html .
Łowiłem na ten sam sposób co on. Jedna wędka miała żyłkę 0.22 mm / haczyk nr 10 / koszyk  20g, druga wędka na ruchomą szczytówkę wyrzut 100g/żyłka 0.25 mm / haczyk nr 12 / koszyk 30-40g.
Zanętę użyłem to samą co on:  4op. białych robaków, 2op. pinki, 1 sł. Pszenicy gotowanej. 2 sł. kukurydzy wędkarskiej, 2 op. czerwonych robaków nr 2, Zanęta dragon magnum leszcz 2,5 kg. Na haczyku białe robaki lub czerwone lub kukurydza.
Brania były sporadyczne, haczyk często był oskubany a po zacięciu albo nic nie było albo drobnica. Złowiłem wtedy 3 leszczyki co może miały max 25 cm z ogonem.
W ostatnią sobotę jeszcze raz się wybrałem na te jezioro. Wzbogaciłem swoją wiedzę na temat leszcza i rozrabiania zanęty. Tym razem zainwestowałem trochę więcej w zanętę. Zanętę dobierał mi sprzedawca w wędkarskim wiec nie wiem czy nie wciskał mi ściemy co do dodatków do zanęty.