Jezioro Powidzkie opinie
utworzono: 2011/03/01 22:24
Jest to jedno z moich ukochanych jezior. Jeżdżę tam niezmiennie od lat. Mam wielki sentyment i zawsze wracać będę, mimo niestety niekorzystnych zmian. Jest niezwykle czysta woda, urozmaicone dno, rozwinięta linia brzegowa. Są liczne mielizny, brody na środku ogromnego akwenu. Jest po prostu bajkowo. I co ważne - tanio (jeżeli chodzi o usługi). Ale od kilku lat opada poziom wody. Podobno winna jest pobliska kopalnia odkrywkowa. Coś niedobrego dzieje się na dnie. Powstaje jakiś osad, szlam, bagno... Jezioro chyba zaczyna chorować. Dawniej tego nie było. Idealnie czysty piaseczek, jak na dnie Adriatyku... A i opowieści o wielkich rybach, należy już dziś między bajki włożyć. Pewnie jakieś okazy się uchowały, ale to jak wygrać w lotto. Ponieważ woda czysta, to z łódki czy kajaka winno być ryby widać. Tak było dawniej. I niestety znacznie tych ryb ubyło. Myślę, że dzierżawca wyrżnął co się dało. Tak po polsku... Ponadto okręg Konin nie podpisał porozumień na rok 2011 i z tego co wiem, trzeba płacić odrębnie za wędkowanie. Jest tam jakieś zamieszanie. Mimo wszystko, nie wyobrażam sobie tego roku, bez wizyt w Powidzu. [2011-03-13 17:03]