Zaloguj się do konta

Jaxon Top Carp FRXL

utworzono: 2013/02/27 23:27
Chodak79

Witam,
Jako, że sezon dosyć martwy przymierzam się do zakupu nowego sprzętu gruntowego. W tym sezonie mam zamiar podzielić spinningowanie z gruntowaniem a więc:
Zakres cenowy adekwatny do poniższego sprzętu tj:
Kręcioł z wolnym biegiem ok 120 w porywach 150 PLN ( w tej cenie już coś fajnego można znaleźć):

JAXON TOP CARP FRXL 600 lub Red Carp (nie miałem Jaxona więc nie wiem z czym mam do czynienia)
Cormoran Bull Fighter BR 4PiF (mam sentyment do Cormorana –stary Cormax jeszcze mi śmiga)
Cormoran procarp BR/xl 10PiF6000
York VOLADOR 3000
Może cos ze stajni Spro lub Okuma?

Feeder i karpiówka ok 100-150 PLN ( 60-120 g c w)
Feeder:
Jaxon Black Arrow Feeder 3,60 60-120 gr.
Konger Carbomaxx Feeder 3,60 120 gr.

Karpiówka:
Shimano ALIVIO SPECIMEN 12 275 myślałem o tej - może w tej cenie coś jeszcze podpowiecie…?
Proszę o rady czy ktoś używał i ewentualne sugestie.
[2013-02-27 23:27]

przemo1980

Jeśli chodzi o kołowrotek to w wymienionej kwocie Spro Aggressive Pro Lcs lub trochę droższa Okuma Travertine Baitfeeder.
Jeśli chodzi o feederka to Mikado Golden Bay Feeder. Kongera Carbomaxx Team Feeder nie proponuję . Słaba jakość wykonania i ogólnie jest toporny.
O karpiówkach się nie wypowiem ...
[2013-02-27 23:38]

JKarp

CześćAż się biję mówić ale co tam ;-)Ta karpiówka jest stanowczo za miękka. Spróbuj określić jak chcesz łowić karpiówką - jaka żyłka, jakie obciążenie no i jak daleko od brzegu.JK [2013-02-27 23:50]

MadmaxM4

witam

jeśli chodzi o feedery to polecam mikado fishfinder 3.60 c.w. 110g. osobiście używam dwóch takich. no ale przy zakupie musisz pomyślec gdzie bedziesz łowił. ja swoje dobierałem na rzeke o średnim uciagu, na mocny uciag nurtu mam mikado do 160g. kołowrotki jakie stosuje to okuma travertine. no ale na jeziorko sprzet podany jest zbyt toporny :) a karpiówki zostawie Jkarp, napewno ma wieksze pojecie o tym :)

[2013-02-28 08:57]

pompips

Jak planujesz zakupy to warto również obejrzeć produkty marki robinson. Miałem przyjemność ciągnąć amura na kijku z tej stajni i byłem pod wrażeniem dodam że kijek nie kosztował więcej jak 150 chyba coś to było z serii Carbomix dokładnie nie powiem bo nie należy do mnie ale jak dojadę moje mikado to kupie coś z robinsona.
[2013-02-28 09:12]

prowinski

Jeśli chodzi o feedera to szukaj czegoś ze stajni Mikado. W tym przedziale cenowym jeśli chodzi o wędki, nie znajdziesz lepszej firmy. Sam posiadam Mikado SHT Feeder jednak ci go nie polecam gdyż cena tego kija trochę nadwyręża twój budżet. Mogę natomiast zaproponować kija o nazwie: Gryphon Heavy Feeder 3,45m/120g lub 3,60m ciut droższy. W porównaniu do wędek Jaxona czy Kongera, Gryphon jest dużo lżejszy, co niby dla większości nie ma większego znaczenia gdyż kij i tak więcej leży/stoi nad woda niż jest używany, ale jak by rybki brały to wtedy tą różnicę można poczuć. Mikado posiada też 3 wymienne szczytówki, a nie 2 tak jak w wymienionych przez ciebie firmach.  Jest dość dobrze wykonany i nawet dobrze się prezentuje w czarnym kolorze. Powinien posłużyć kilka lat przy normalnym użytkowaniu kija. Na koniec dodam, idź do sklepu i weź kija w dłoń wtedy naprawdę będziesz wiedział czego chcesz, bo często jest tak, że mocno zachwalana przez wszystkich wędka po zakupie nie spełnia naszych oczekiwań. Pozdro. [2013-02-28 09:28]

skunio87

Szczerze polecam feederek Daiwa Apollo Heavy Feeder i oczywiście niezawodny kołowrotek Okuma Travertine.


[2013-02-28 10:24]

cfckarp

Feeder to zdecydowanie polecam Shimano Alivio BX Medium Feeder. Jak dla mnie znakomity kij i jestem z niego w 100% zadowolony. Mam do niego kołowrotek Shimano Nexave 2500 RC i idealny jest na feedera. Ja kupiłem go za 150 zł. Co do wędki Shimano Alivio Specimen to kupiłem i jestem zadowolony. Fajna praca i dobrze leży w ręku. Połamania kija:)

[2013-02-28 15:59]

Chodak79

Wielkie dzięki za opinie- trochę mi rozjaśniliście w głowie i jakieś "faworyty" się już pojawiły.
Muszę sprecyzować , że łowiska na których mam zamiar łowić to : Wisła w Toruniu - więc aspekt co do topornego sprzętu jak najbardziej adekwatny.Mam zamiar rozpoznać także lokalne jeziorka a jak wiecie ciężko znaleźć coś "uniwersalnego" bo takiego sprzętu nie ma- dlatego chcę się wstrzelić w coś pomiędzy - stąd ta karpiówka.
Precyzując moje postanowienia na ten sezon co do tego jak chce łowić :
Na karpiówce żywiec lub coś na większą białą rybę a obok feederek na leszczyka lub karasia lub...co tam wejdzie...

Co do Waszych propozycji to są naprawdę trafne i na dniach idę do wędkarskiego coś pomacać.


Z góry dzięki za wpisy
Pozdrawiam i połamania

[2013-03-01 07:51]

przemo1980

Wielkie dzięki za opinie- trochę mi rozjaśniliście w głowie i jakieś "faworyty" się już pojawiły.
Muszę sprecyzować , że łowiska na których mam zamiar łowić to : Wisła w Toruniu - więc aspekt co do topornego sprzętu jak najbardziej adekwatny.Mam zamiar rozpoznać także lokalne jeziorka a jak wiecie ciężko znaleźć coś "uniwersalnego" bo takiego sprzętu nie ma- dlatego chcę się wstrzelić w coś pomiędzy - stąd ta karpiówka.
Precyzując moje postanowienia na ten sezon co do tego jak chce łowić :
Na karpiówce żywiec lub coś na większą białą rybę a obok feederek na leszczyka lub karasia lub...co tam wejdzie...

Co do Waszych propozycji to są naprawdę trafne i na dniach idę do wędkarskiego coś pomacać.


Z góry dzięki za wpisy
Pozdrawiam i połamania


toporne, a mocne wędzisko o np; smukłym blanku to jest spora różnica  więc nie koniecznie jest to adekwatne.
Nie chcę tu rzucać konkretnymi modelami ,ale dwa feedery o niby takich samych parametrach,czyli długość i c.w. mogą się sporo od siebie różnić...
[2013-03-02 16:51]

jurzur3

możesz spokojnie kupić tego jacona wcale nie jest taki zły a cenę ma dobrą szczególnie jak masz mało kasy to na początek ci starczy mam go dwa sezony i mi służy
[2013-03-02 19:39]

Chodak79

Spokojnie przemo...nie ma co się wczuwać zbyt głęboko bo i tak Twoje typy są ok. Wiem ze 2 wędki o takich samych parametrach różnych producentów mogą się różnić. Dzisiaj macałem Mikado Golden Bay 3,9 m 140 gr. c.w (3 szczytówki) i na razie jest moim faworytem tak wiec dzięki wszystkim co polecali Mikado.Co do propozycji prowinskiego o Gryphonie to rozważałem ale aspekt lekkości i ceny przeważył - również dzięki. U mnie w wędkarskim Golden Bay 188 PLN. Na allegro znalazłem za 179,99 PLN wiec na miejscu lepiej kupić ze względu na  potencjalną gwarancję. Do kołowrota Spro Aggresive się przymierzam, lecz dzisiaj nie mieli na stanie. Co do karpiówki to czekam na jakieś propozycje, może JKarp coś podpowie co będzie dla mnie w sam raz cenowo i jakościowo (chodzi mi o jakiś pośrednik - nie piszę uniwersał- do połowu na żywca i ciężej na białą rybę).
Tak więc reasumując feeder Mikado polegając na Waszych opiniach + kręcioł Spro - sorry Okuma ale sentyment do spinningowego Red Arc'a przeważył - chyba że ktoś mnie jeszcze odwiedzie mnie od decyzji ;)
Dzięki za wpisy i czekam na dalsze jak macie.
Pozdr,

[2013-03-02 23:48]

JKarp

"  Co do karpiówki to czekam na jakieś propozycje, może JKarp coś podpowie co będzie dla mnie w sam raz cenowo i jakościowo (chodzi mi o jakiś pośrednik - nie piszę uniwersał- do połowu na żywca i ciężej na białą rybę)."
Cześć No dobra ale już raz pytałem: - odległość - żyłka jaka grubość - jakie przypuszczalne obciążenie
JK [2013-03-03 00:09]

przemo1980

Spokojnie przemo...nie ma co się wczuwać zbyt głęboko bo i tak Twoje typy są ok. Wiem ze 2 wędki o takich samych parametrach różnych producentów mogą się różnić. Dzisiaj macałem Mikado Golden Bay 3,9 m 140 gr. c.w (3 szczytówki) i na razie jest moim faworytem tak wiec dzięki wszystkim co polecali Mikado.Co do propozycji prowinskiego o Gryphonie to rozważałem ale aspekt lekkości i ceny przeważył - również dzięki. U mnie w wędkarskim Golden Bay 188 PLN. Na allegro znalazłem za 179,99 PLN wiec na miejscu lepiej kupić ze względu na  potencjalną gwarancję. Do kołowrota Spro Aggresive się przymierzam, lecz dzisiaj nie mieli na stanie. Co do karpiówki to czekam na jakieś propozycje, może JKarp coś podpowie co będzie dla mnie w sam raz cenowo i jakościowo (chodzi mi o jakiś pośrednik - nie piszę uniwersał- do połowu na żywca i ciężej na białą rybę).
Tak więc reasumując feeder Mikado polegając na Waszych opiniach + kręcioł Spro - sorry Okuma ale sentyment do spinningowego Red Arc'a przeważył - chyba że ktoś mnie jeszcze odwiedzie mnie od decyzji ;)
Dzięki za wpisy i czekam na dalsze jak macie.
Pozdr,


ja jestem spokojny:)

Co do kołowrotka,to jeśli byś uznał że wolny bieg nie będzie Ci bardzo przydatny przy łowieniu feederkie (czasem się przyda) to pozwolę sobie zaproponować Spro Drag Master X-Class.
Naprawdę mocne ,solidne kołowrotki.
Na zdjęciu 8500 w zestawie z Golden Bay 390/140
[2013-03-03 10:17]

Chodak79

Ok chłopaki, już uszczuplam precyzuję moje upodobania i szczegóły łowienia.
Najpierw JKarp bo jestem mu to winny już kilka dni...;)
Jako ze chce łowić z gruntu a także na żywca (też z gruntu) to na początku chciałem kupić jakiś fajny teleskop..jako ze mam 2 stare ale jeszcze jare to tym razem padło na karpiówkę..nigdy nie miałem i przyznaję ze nie jestem profesjonalnym łowcą karpi..raczej łowienie "uniwersalne" jakkolwiek to rozumieć;)
Co do żyłki to 0,25 -0.30 mmm i obciążenie max do 50-70 gr. Odległości tak do 50-60 metrów- bez wywózki normalne wyrzuty.Łowisko Wisła i okoliczne jeziora.Nie chciałbym wchodzić w wiecej szczegółów co by sie nie narażać na  komenty ze tak sie nie da albo ze "robie żle"...każdy łowi jak chce, ale opinie bardziej profesjonalnych łowców są jak najbardziej pomocne. Podkreślam nie jestem karpriarzem. Powiem tak..co byś mi polecił jako moją pierwszą karpiówkę w zakresie cenowym 150 PLN.
Teraz przemo: no włąsnie do feererka bardziej użyję mojego spinningowego dragona Maximy a do karpiówki z wolnym biegiem... ale jak wiecie z tym też można modyfikować. Jak wiesz wybrałem Spro i oszacuję budżet co do reszty-ale dzieki za podpowiedzi. Co do Mikado Golden Baya to juz przesądzone. Resztę mam nadzieje przemacać na dniach więc będę dawał znać.
Dziękówa za wpisy i pozdrawiam wszystkich.
[2013-03-03 12:12]

JKarp

CześćŻeby nie cudować za bardzo : http://www.sklep-karpiowy.pl/daiwaphantomcarp36m3lb-p-3575.html Wędka nie jest sztywnym patykiem co na początku przygody z tego typu wędkami jest sporym plusem. Bez problemu rzucisz te 60 metrów a obciążenie 70 g nie zrobi krzywdy wędce. JK [2013-03-03 12:26]

Chodak79

Dzięki JKarp. A że przykatuję jeszcze -  może coś 3-składowgo polecisz? Z tego co czytałem 3 składy mają inna pracę i niektórzy narzekają ale dł transportowa tez jest ważna.Fajna ta Daiwa i jak odradzisz mi 3-składową to ją łyknę.
Dzięki za radę.
[2013-03-03 13:32]

przemo1980

Teraz dobra rada :)
Uważaj żebyś nie zajechał tego spiningowego kołowrotka (mniemam że nie jest zbytnio duży,a czy wystarczająco mocny?) przy ciężkim Wiślanym feederowaniu .
[2013-03-03 20:48]

JKarp

 " Dzięki JKarp. A że przykatuję jeszcze -  może coś 3-składowgo polecisz? Z tego co czytałem 3 składy mają inna pracę i niektórzy narzekają ale dł transportowa tez jest ważna.Fajna ta Daiwa i jak odradzisz mi 3-składową to ją łyknę.
Dzięki za radę."

Stanowczo odradzam wędki trzy składowe.  Bierz tą :-) JK [2013-03-03 21:46]

grzegorz not

JAXON TOP CARP FRXL 600 lub Red Carp (nie miałem Jaxona więc nie wiem z czym mam do czynienia)
Cormoran Bull Fighter BR 4PiF (mam sentyment do Cormorana –stary Cormax jeszcze mi śmiga)
Cormoran procarp BR/xl 10PiF6000
York VOLADOR 3000
Może cos ze stajni Spro lub Okuma?

Feeder i karpiówka ok 100-150 PLN ( 60-120 g c w)
Feeder:
Jaxon Black Arrow Feeder 3,60 60-120 gr.
Konger Carbomaxx Feeder 3,60 120 gr.

Karpiówka:
Shimano ALIVIO SPECIMEN 12 275 myślałem o tej - może w tej cenie coś jeszcze podpowiecie…?
Proszę o rady czy ktoś używał i ewentualne sugestie.

 

Nowe kołowrotki Cormorana Ci odradzam...w ostatnich kilku prawie martwych miesiącach oddałem na gwarancję dwie sztuki (dokładnie Red Master).

 

Co do feedera to posiadam Mikado Vanadium Feeder cw do 120 g i z czystym sumieniem mogę polecić.


 

[2013-03-03 22:00]

grzegorz not

Skoro gdzieś z okolic Torunia jesteś to tu oferta z Bydgoszczy:-)

 

http://allegro.pl/wedka-mikado-vanadium-heavy-mh-feeder-3-60m-120g-i3028976356.html

 

To ten kij na który łowię i naprawdę polecam!

[2013-03-03 22:03]

przemo1980

Skoro gdzieś z okolic Torunia jesteś to tu oferta z Bydgoszczy:-)

 

http://allegro.pl/wedka-mikado-vanadium-heavy-mh-feeder-3-60m-120g-i3028976356.html

 

To ten kij na który łowię i naprawdę polecam!


feeder o c.w. do 120g.
No,a w opisie wędziska "Zalecane obciążenie nie powinno przekraczać 140g."  :)
[2013-03-03 22:11]

arti1151

Z feederów bardzo fajnie się przedstawia Fiume River Power mam go od niedawna jeszcze nie testowany ale na sucho pracuje bardzo fajnie mimo, że ma szczytową akcję jest bardzo elastyczny i fajnie leży w ręce. Do tego mogę polecić kręcioł Robinson Taurus Pro Carp za 150zł ale za to masz 5 lat gwarancji i dwie aluminiowe szpule a wolny bieg działa dosyć fajnie.  [2013-03-03 22:30]

grzegorz not

feeder o c.w. do 120g.
No,a w opisie wędziska "Zalecane obciążenie nie powinno przekraczać 140g."  :)


 

 

Widziałem...zwykła pomyłka jak to często bywa u Sprzedawców na all.gro:-) On ma 120 g.

Spójrz np. na kołowrotki: na zdjęciu z przednim hamulcem a w opisie z tylnim...nawet często Sprzedawcy nie odpisują, który tak naprawdę wystawili:-)

[2013-03-04 21:29]

Chodak79

Dzięki JKarp za rozwianie moich wątpliwości.
Reasumując moje faworyty to przymierzam się do zakupów następującego sprzętu.

Feederek Mikado Golden Bay 3,6m 140 gr c.w - już wymacany w wędkarskim i będę go brał. Mogę jeszcze zapytać do kolorów szczytówek jak to się ma do czułości. Wiem ze się sprawdza ugięcie trzymając za ostatnią przelotkę - ale jak ktoś roztłumaczy jaki kolor i jakie czułości to też będę wdzięczny - sorry powiało amatorką ale co tam...
Karpiówka za poleceniem JKarp ta Daiwa Phantom - 2 składy. Fajnie ze mi poleciłeś Daiwe bo dobra firma i mam do niej sentyment a myślałem ze cenowo poniżej 250 PLN nie dam rady z żadnym Dajwoskim kijkiem a tu proszę ok 155 PLN.

Co do kręcioła to przymierzam Spro Aggressive Pro Lcs .

 Za radą przemo co do zajechania mojego spinningowego Dragona Maximy - już go trochę dojechałem przez 2 lata i nawet 2 razy rozkręcałem i składałem od A do Z , więc może dam z nim jeszcze radę bo dość dobra maszynka , ale tak to jest ze dobre rady zawsze w cenie;) i chyba drugi kręcioł będę rozważał. Takie forumowe lobby - chyba powinny Wam firmy płacić za dobre rady bo nakręcamy im bussines..;)
Kusi mnie Okuma Travertine Baitfeeder bo wszyscy zachwalają ale znalazłem też na stronie od JKarp taki kręcioł za  111 PLN : Sanger Anaconda Specitec Runner RX8 50. Nie znam firmy Sanger więc jak ktoś poleci lub odradzi to...na koniec zakupów zobaczymy w jakim budżecie się zamknę.
Połamania i pozdrawiam wszystkich "wujków dobra rada" ;)
[2013-03-05 08:50]

przemo1980

Co do szczytówek w Golden Bay to na tę chwilę mogę Ci napisać że najsztywniejsza jest ta pomarańczowa, a co to pozostałych trzech to w tej chwili nie pamiętam :)
[2013-03-05 13:13]