Zaloguj się do konta

"Jakość" ryb w Odrze

utworzono: 2011/05/24 08:00
DonArcher

Witam wszystkich.
W związku z tym że jestem początkującym wędkarzem, moje pytanie może okazać się zabawne i bezsensowne, jednak zapytam:
Chciałbym zgłębiać tajniki wędkarstwa tam gdzie mam najbliżej, czyli na Odrze, na wysokości wsi Pomorsko i Brody. Gdyby czasem któregoś pięknego dnia, zdarzyło mi się złapać jakąś konkretną, wartą zabrania do domu rybkę, to czy warto ją zabrać? Pytam o względy kulinarne, a konkretnie o jakość wody w Odrze (pomijając okres powodzi) i związany z tym stan zdrowia ryb. Kiedyś słyszałem, że z Odry ryb się nie je, bo woda jest mocno zanieczyszczona i ryby po prostu śmierdzą i mogą zawierać toksyny.
Dziękuję za uwagę i proszę o odpowiedź.
[2011-05-24 08:00]

Bez obaw. To już nie ta sama Odra sprzed 20 lat, kiedy każda ryba ociekała mazutem i smarami z barek. Ryby są zdrowe i jadalne.  [2011-05-24 11:53]

JaroDaw

Ja tak czasami sobie myślę, czy powodzie nie są zemstą natury, za zanieczyszczanie rzek. Jak spaceruje sobie brzegiem Warty w Częstochowie dzielnica Zawodzie, to się rzygać chce. Oprócz wszelkiego rodzaju syfu-śmieci jakie człowiek jest w stanie zostawić nad brzegiem ( 10m brzegu, to 1-2 worków 100l ) to jeszcze porozwalane wory z piachem po zeszłorocznej powodzi. Kto to ma sprzątnąć ?  [2011-05-24 12:28]

JaroDaw

Cierpi zawsze jedynie Bałtyk. [2011-05-24 12:28]

Daniec

Ja tam uważam, że każdą rybę W A R T O  W Y P U S Z C Z A Ć!

To zaprocentuje w przyszłości, a skoro jesteś początkujący, to będziesz miał okazję się o tym przekonać.

Co do jakości ryb, to właśnie okazy są najniebezpieczniejsze dla zdrowia. Ryby odkładają w swoich tkankach metale ciężkie i inne paskudztwa. A im ryba starsza - i co za tym idzie większa - tym więcej tych "pyszności" zdążyła zmagazynować w sobie.

Nawet jeśli Odra się oczyściła i wygląda całkiem nieźle, to np. metrowy sandaczyk pamięta pewnie czasy pierwszych wolnych wyborów w Polsce.